چگونه پیام‌ها و فایل‌های واتس‌اپ را به تلگرام منتقل کنیم؟

نحوه انتقال پیام های واتساپ به تلگرام

تلگرام و واتساپ دو اپلیکیشن محبوب و پرکاربرد هستند که ما ایرانی‌ها بیشتر وقت خود را در این برنامه‌های پیغام رسان جذاب می‌گذرانیم. شاید زمانی پیش بیاید که بنابر هر دلیلی دیگر نخواهید از واتساپ استفاده کنید و ترجیح دهید برنامه تلگرام را با خرید شماره مجازی به‌ عنوان اپلیکیشن پیام رسان اصلی خود انتخاب کنید. در این حالت تکلیف چت‌های مهم شما چه می‌شود؟ آیا انتقال پیام از واتساپ به تلگرام امکان پذیرست؟ چگونه یک پیام را از واتساپ به تلگرام بفرستیم ؟ در این مقاله سعی داریم به نحوه ارسال پیام از واتساپ به تلگرام بپردازیم.

یک روش آسان برای انتقال یکپارچه چت‌های واتساپ به تلگرام وجود دارد و بهترین قسمت این است که حتی زمان‌بندی پیام‌ها را نیز حفظ می‌کند، بنابراین حتی متوجه نخواهید شد که به یک پلتفرم پیامرسان جدید روی آورده‌اید. در این مقاله ما در مجله ۱۹کالا قصد داریم نحوه انتقال پیام های واتساپ به تلگرام را برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم. پس تا انتها با ما یاد بگیرید چگونه پیام های واتساپ را به تلگرام انتقال دهیم.

روش انتقال پیام از واتساپ به تلگرام

هنگام انتقال چت های واتساپ به تلگرام باید چند نکته را به یاد داشته باشید. اول اینکه شما می‌توانید پس از خرید شماره مجازی هم چت‌های فردی و هم گروهی را انتقال دهید، اما باید یک مورد را انتقال داده و سپس سراغ مورد بعدی بروید. مورد دوم این است که شخصی که می‌خواهید چت او را به تلگرام منتقل کنید نیز باید یک حساب کاربری در تلگرام داشته باشد، زیرا هر دو طرف پس از انتقال چت قادر به دیدن آن هستند. علاوه بر این، شما فقط می‌توانید پیام ها را با مخاطبین خود به چت‌های خصوصی وارد کنید.

۱- واتساپ را باز کنید.اکنون که اطلاعاتی در مورد چگونگی ارسال پیام از واتساپ به تلگرام پیدا کرده‌اید، در ادامه به اموزش انتقال پیام از تلگرام به واتساپ می‌پردازیم:
۲- چتی که می‌خواهید به تلگرام انتقال دهید را انتخاب کنید.
۳- روی منوی سه نقطه سمت راست ضربه بزنید.

۴- روی گزینه more ضربه بزنید.
۵- Export chat را انتخاب کنید.
۶- اگر می‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌ها هم منتقل شوند، روی گزینه Include media ضربه بزنید.
۷- در منوی share، تلگرام را انتخاب کنید.
۸- حالا چتی که می‌خواهید به تلگرام انتقال دهید را انتخاب کنید.
۹- وقتی مخاطب را انتخاب کردید، پیغامی برای شما نشان داده می‌شود. برای ادامه روی import ضربه بزنید.
۱۰- در این مرحله پیغامی در مورد انتقال چت به شما نشان داده می‌شود.
۱۱- وقتی فرآیند انتقال تمام شد، باید تاریخچه پیام‌ها را با همان تاریخ و ساعت در تلگرام ببینید.

در این مقاله انتقال چت از واتساپ به تلگرام را یاد گرفتیم همچنین یاد گرفتیم چگونه پیام واتساپ را به تلگرام بفرستیم. ما در مجله ۱۹کالا منتظر سوالات و پیشنهادات و همچنین تجربیات شما از فرستادن پیام از واتساپ به تلگرام هستیم.امکان انتقال پیام از واتساپ به تلگرام با این روش بسیار ساده و راحت است و بسیار خوبی هم دارد. بهترین قسمت این ترفند اینست که شما می‌توانید با حذف چت‌های قدیمی خود در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنید، اگر از گوشی اندرویدی زیر ۱۰۰ دلار استفاده می‌کنید و فضای ذخیره سازی محدودی دارید، این به ویژه یک گزینه عالی است.

انتقال چت ها از واتس‌اپ به تلگرام

تلگرام از آپدیت ۷.۴ به بعد امکان وارد کردن چت‌ها از سایر پیام‌رسان‌ها مثل واتس‌اپ را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگرچه قابلیت گفته شده در ابتدا تنها برای دارندگان آیفون در دسترس بود؛ اما اکنون می‌تواند در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS از آن بهره گرفت. البته پیش از شروع مراحل گفته شده در زیر، از بروز بودن تلگرام خود اطمینان کسب کنید.

انتقال چت ها از واتس‌اپ به تلگرام در اندروید

تلگرام اعلام کرده امکان انتقال چت ها از واتس‌اپ به این پیام‌رسان هم برای پیام‌های شخصی و هم پیام‌های ارسال شده در گروه‌ها کاربرد دارد. با این حال در ابتدا به روش جابه‌جایی پیام‌های شخصی خواهیم پرداخت که در اندروید به شیوه زیر است:

با سپری کردن مراحل گفته شده در بالا، می‌توانید گفتگوهای واتس‌اپ را در چت تلگرام انتخاب شده نیز در اختیار داشته باشید. البته فرایند جابه‌جایی پیام‌ها با توجه به تعداد و حجم فایل‌های چند رسانه‌ای متفاوت خواهد بود و احتمال دارد کمی زمان‌بر باشد. در طی این مدت بهتر است از تلگرام خارج نشوید تا فرایند در پس‌زمینه متوقف نشود.

انتقال چت ها از واتس‌اپ به تلگرام در آیفون

فرایند انتقال چت ها از واتس‌اپ به تلگرام در آیفون نیز مشابه با دستگاه‌های اندرویدی است؛ اما به دلیل متفاوت بودن برخی از منوها و محل قرارگیری گزینه‌ها، دوباره اقدام به توضیح آن در قسمت زیر می‌کنیم.

توجه داشته باشید که تلگرام برخلاف واتس‌اپ، به صورت دائمی اقدام به نگهداری عکس‌ها، ویدیوهای و فایل‌های صوتی گفتگوها می‌کند؛ اما ممکن است بعد از انتقال چت‌ها، این فایل‌ها روی حافظه Cache دستگاه شما باقی بمانند. برای خالی کردن این حافظه و آزادسازی فضای ذخیره‌سازی بیشتر می‌توانید اقدام به پاک کردن حافظه کش تلگرام کنید.

جابه‌جایی پیام‌های گروهی واتس‌اپ در اندروید

همانطور که در ابتدای آموزش اشاره شد، امکان انتقال چت گروهی از واتس‌اپ به تلگرام نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. شیوه انجام این کار مشابه با جابه‌جایی پیام‌های شخصی است؛ با این حال در انتها گزینه‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

جابه‌جایی پیام‌های گروهی واتس‌اپ در آیفون

انتقال چت گروهی از واتس‌اپ به تلگرام در محصولات اپل نیز تقریبا مشابه با دستگاه‌های مبتنی بر اندروید است. به این منظور تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

انتقال  واتساپ به تلگرام چه فایده ای دارد؟

با اینکار می توانید با هر کسی که در واتساپ چت کردید را در تلگرام بفرستید و در آنجا ذخیره کنید. در واقع با اینکار اگر می خواهید واتساپ را پاک کنید می توانید تاریخچه چت ها را در تلگرام نگهداری کنید. با این روش علاوه بر اینکه می توانید پیام ها را از واتساپ به تلگرام ببرید، می‌توانید چت‌های سایر اپلیکیشن‌ها همانند لاین (Line) و کاکائوتاک (Kakaotalk) را هم به تلگرام ببرید.

ایده انتقال چت از واتساپ به تلگرام چطوری شکل گرفت؟

از آنجایی که اخیرا به دلیل سیاست های جدیدی که واتساپ اعلام کرده بود و گفته بود “در صورتیکه که قصد استفاده از واتساپ را دارید اطلاعات شما با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود”، و همچنین با توجه به اینکه ایلان ماسک هم تعریف آنچنانی از این قضیه نکرد و دیگران را دعوت به خروج از واتساپ و نصب تلگرام و سیگنال کرد خیلی ها کلا قصد پاک کردن اپلیکیشن واتساپ را گرفتند و به نصب اپلیکیشن سیگنال و تلگرام روی آوردند. از طرفی پاول دوروف مدیرعامل تلگرام نیز چندی پیش رسما اعلام کرد که تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد. حال با توجه به قابلیت جدید تلگرام، این دسته از کاربران با انتقال فایل از واتساپ به تلگرام می‌توانند با خیال راحت‌تر به این مهاجرت فکر کنند.

روش انتقال چت از واتساپ به تلگرام چگونه است؟

انتقال چت از واتساپ به تلگرام یعنی اینگه شما با یکی چت کردید و می خواهید این چت شما به تلگرام منتقل شود به این کار اکسپورت کردن (Export) گفتگو یا صدور گفتگو گفته می شود که کافیه چند مرحله ساده را انجام دهید. پس در این قسمت می خواهیم به شما آموزش دهیم:

نکته: همین کارها را برای گروه هایتان هم می توانید انجام دهید و مراحل کار دقیقا همین است.

نحوه انتقال چت های واتس اپ به تلگرام در اندروید

  1. برنامه WhatsApp را باز کنید.
  2. گفتگوی چه کسی کدام گروهتان را می خواهید به تلگرام منتقل کنید؟ پس همان چتتان را باز کنید. (مثلا مریم دوستتان)
  3. گزینه سه نقطه یا بیشتر (More) را در واتساپ بزنید.
  4. سپس گزینه صدور گفتگو (Export Chat) را انتخاب کنید.
  5. اکنون گزینه بدون رسانه (Whitout Media) یعنی بدون انتقال عکس و گیف و … یا رسانه شامل شود (Whit Media) یعنی با انتقال عکس و گیف و … را مشاهده خواهید کرد.
  6. سپس نوشته ای ظاهر می شود که “در حال اتصال” را به شما نشان می دهد و فقط چند ثانیه طول می کشد.
  7. در این مرحله باید مشخص کنید که پیام به کدام چت در تلگرام ظاهر شود. یعنی چتی را در تلگرام باز کنید که چت همان فرد را در واتساپ باز کرده بودید. (پس چت مریم که تلگرام دارید را باز کنید.)
  8. گزینه ایمپورت(Import) را بزنید.
  9. صبر کنید جوجه کارش تمام شود تا پیغام “Chat import successfully” ظاهر شود.
  10. سپس Done را بزنید.
  11. کار تمام است. حالا تمام چت های شما از واتساپ به تلگرام اضافه شده است. (یعنی هر چتی که با مریم در واتساپ داشتید به چت شما در تلگرام اضافه می شود.)

نحوه انتقال چت های واتس اپ به تلگرام در آیفون هم به همین صورت است

نکته: اگر دقت کنید پایین این پیام نوشته شده Imported که نشان از انتقال چت از واتساپ به تلگرام است.

کاربران این قابلیت جدید را بسیار کارآمد می‌دانند و عنوان می‌کنند حفظ پیام‌ها در واتساپ در صورت نصب مجدد این برنامه ممکن نبود و اکنون با این روش یکی از مشکلاتشان براحتی حل شده است.

منبع: نامبر ایزی

خروج از نسخه موبایل