دستگاه لیزر برش چرم؛ جایگزینی مناسب برای روش‌های ‌سنتی برش

یکی از متریال‌های ‌پرکاربرد در صنایع گوناگون از جمله صنایع تولید پوشاک و کیف و کفش، چرم است. این متریال از طریق دباغی روی پوست خام حیوانات به دست می‌‌‌آید. چرم یکی از قدیمی‌ترین متریال‌ها است که با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، روز به روز کاربردهای بیشتری پیدا می‌‌‌کند. امروزه، دستگاه‌های ‌برش لیزر، تا حد زیادی در صنایع چرم کاربرد پیدا کرده‌اند و جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های ‌سنتی برش و حکاکی چرم به شمار می‌‌‌آیند. در این مطلب با کاربردهای دستگاه لیزر چرم آشنا می‌شویم.

مکانیزم برش لیزری چرم

با توجه به ویژگی‌های ‌چرم از جمله دوام و انعطاف‌پذیری بالای آن، این متریال برای برش لیزری نیز مناسب است. همین موضوع باعث شده است که تولیدکنندگان محصولات چرمی، از دستگاه برش لیزری چرم استقبال کنند.

مکانیزم برش لیزری چرم به این صورت است که اشعه قوی لیزر از طریق یک خروجی روی قسمت‌های ‌مختلف چرم تابیده می‌‌‌شود و عملیات حکاکی و برش با دقت بالایی انجام می‌‌‌شود. نحوه کارکرد لیزر برای ایجاد انواع طرح در چرم، بسته به قدرت لیزر متفاوت است. به‌طورکلی، در این مکانیزم از سه فرایند حکاکی، سوختن و اعمال فشار گاز استفاده می‌‌‌شود. این فرایند تا جایی ادامه پیدا می‌‌‌کند که طرح مورد نظر با هر سطح از پیچیدگی، روی چرم ایجاد شود. تمامی مراحل کار نیز به کمک نرم‌افزار قابل کنترل است.

در دستگاه برش لیزر، از کدام نوع چرم می‌‌‌توان استفاده کرد؟

امروزه چرم در انواع طبیعی و مصنوعی در بازار در دسترس است. شما می‌‌‌توانید در کارگاه خود، بسته به حجم کار خود از انواع دستگاه‌های ‌لیزر برش چرم استفاده کنید. در ادامه انواع چرم که قابل استفاده در این دستگاه‌های ‌پیشرفته هستند، به طور مختصر معرفی می‌‌‌کنیم:

برای مشاهده انواع دستگاه‌های لیزری برش چرم روی لینک زیر کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/products/application/leather/

کاربردهای برش لیزری چرم

امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های ‌جدید، روش‌های ‌قدیم برش چرم منسوخ شده است و کم‌کم جای خود را به دستگاه‌های ‌حک و برش لیزر داده است. از مهم‌ترین مزایای این روش برش لیزر می‌‌‌توان به دقت و ظرافت بالای آن اشاره کرد. در سال‌های ‌اخیر برش لیزری کاربردهای فراوانی در تولید محصولات چرمی پیدا کرده است که عبارت‌اند از:

بهترین دستگاه‌های ‌لیزر برش چرم کدام‌اند؟

آنچه باعث شده است تا دستگاه‌ها برش لیزر کم‌کم جای خود را در تولید محصولات چرمی باز کنند، این است که این دستگاه‌ها حین برش، هیچ آسیبی را به متریال شما وارد نمی‌کنند. در ادامه بهترین انواع دستگاه‌های ‌لیزر برش چرم را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

دستگاه برش لیزر RT1610

یکی از بهترین دستگاه‌های ‌برش لیزر چرم، مدل RT1610 است. از این دستگاه برای برش و حکاکی روی انواع متریال‌های ‌غیرفلزی از جمله چرم کاربرد دارد. دستگاه برش لیزر RT610 باعث شده است تا کار برش چرم با سرعت بیشتری انجام شود. چرا که در طی فرایند تولید، نیاز نیست که اپراتور دخالتی داشته باشد و پردازش کار نیز توسط دوربین‌های ‌مخصوصی صورت می‌‌‌گیرد. شما می‌‌‌توانید با خریداری این دستگاه پیچیده‌ترین طرح‌ها را روی محصولات چرمی مانند کیف و کفش به کمک نرم‌افزار اجرا کنید.

دستگاه برش لیزر RT810

دستگاه برش لیزر RT810 یک دستگاه ایده‌آل برای برش یا حکاکی انواع متریال‌های ‌غیرفلزی از جمله چرم است. تکنولوژی به‌کاررفته در این دستگاه برش لیزر، تیوب لیزر CO2 است. از جمله مزایای دستگاه برش RT810 می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه برش لیزر RT6040

دستگاه برش لیزر RT6040 یک دستگاه مناسب برای راه‌اندازی کارگاه‌های ‌صنایع دستی خانگی است که برای برش انواع متریال‌های ‌غیرفلزی از جمله چرم کاربرد دارد. این دستگاه دارای یک میز آسانسوری است که ارتفاع آن قابل تنظیم تا ارتفاع 15 سانتی‌متری است؛ بنابراین، شما می‌‌‌توانید قطعاتی با ضخامت‌های ‌گوناگون را در دستگاه قرار دهید.

با خرید دستگاه لیزر برش چرم از روتک، کسب‌وکار خود را رونق ببخشید

امروزه، تولید محصولات چرمی از قبیل کیف، کفش و پوشاک از محبوب‌ترین کسب‌وکارها به شمار می‌‌‌آیند. عده‌ای با صرف هزینه‌هایی اندک در این حوزه اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی کرده‌اند. آنچه باید برای رونق این نوع کسب‌وکار در نظر داشت بهره‌مندی از به‌روزترین تکنولوژی‌های ‌موجود در صنعت تولید محصولات چرمی است. در سال‌های ‌اخیر، دستگاه برش لیزر چرم، تحول چشمگیری را در این حوزه به وجود آورده است. شما می‌‌‌توانید با بهره‌مندی از این دستگاه، انواع محصولات را با دقت و سرعت بالایی تولید کنید.

اگر به دنبال این هستید که با خرید دستگاه برش لیزر به کسب‌وکار خود رونق ببخشید و روش‌های ‌سنتی برش چرم را کنار بگذارید، پیشنهاد ما مجموعه روتک است. شما می‌‌‌توانید جدیدترین مدل‌های ‌این دستگاه برش را متناسب با نیاز خود از این مجموعه خریداری کنید.

خروج از نسخه موبایل