لیست وسایل آشپزخانه صنعتی

آشنایی و معرفی اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

می دانید که ارزان ترین و با کیفیت ترین لیست را، از کجا میتوان تهیه و خریداری کرد؟ شما نیز قصد دارید تا در روزهای آینده مقاوم ترین انواع تجهیزات رستوران و وسایل آشپزخانه صنعتی را، سفارش دهید؟ از شما میخواهیم که مقاله ی عرضه شده را تا پایان همراهی نموده و کامل ترین مطالب را در خصوص مهمترین تجهیزات و وسایل آشپزخانه صنعتی، به دست آورید.

آشپزخانه های صنعتی به آشپزخانه هایی اطلاق می شوند که در آنها حجم بالایی از غذاهای مختلف، برای کارگران کارخانه های مختلف، تهیه و طبخ می شود.  تقریبا تمام کارگاه ها و کارخانه ها، مجهز به یک آشپزخانه پیشرفته هستند. اگر شما نیز دوست دارید تا بهترین و کامل ترین آشپزخانه را در کارخانه تازه تاسیس خود راه اندازی نمایید، بایستی در گام اول اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را تهیه کنید. توجه داشته باشید که بدون استفاده از ابزارها و وسایل پخت و پز، قطعا نمی توانید غذاهای مدنظرتان را در آشپزخانه صنعتی خود، طبخ نمایید.

آشپزخانه های صنعتی از ظرفیت و متراژ متفاوتی برخوردارند و شما می‌ توانید با توجه به تعداد کارکنان و متراژ آشپزخانه صنعتی خود، مناسب ترین انواع  تجهیزات و وسایل آشپزخانه صنعتی را، سفارش دهید. مهمترین وسایل مورد نیاز آشپزخانه های صنعتی، عبارتند از:

در سایر بخش های مربوط به مقاله سعی داریم در مورد هر یک از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، اطلاعات بیشتری را، به حضور گرامیتان ارائه دهیم.

معرفی ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اجاق گاز صنعتی فردار از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همانطور که در قسمت قبلی نیز به امر اشاره کردیم، امروزه بسیاری از مدیران در صنایع مختلف، به دنبال راهنمای تهیه بهترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند تا بتوانند آشپزخانه ی مدنظر خود را، راه اندازی نمایند. یکی از مهمترین انواع تجهیزات و وسایل آشپزخانه صنعتی را، اجاق گازهای فردار شکل داده است که در مدل ها و طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند.

شما می توانید جهت بررسی مشخصات مربوط به اجاق گازهای فردار، کاتالوگ تجهیزات یاد شده را مورد مطالعه قرار دهید. اگر شما هم به دنبال راهنمای خرید مهمترین انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستید، می توانید در وهله ی اول خرید اجاق گاز فردار را، در اولویت خود قرار دهید. مهمترین ویژگی های متعلق به اجاق گازهای فردار، عبارتند از:

  1. داشتن شعله های متعدد
  2. متصل به گاز شهری
  3. مناسب برای طبخ انواع غذاها
  4. داشتن ضخامت متنوع
  5. جنس از استیل مرغوب
  6. دارای گارانتی

شما می توانید از همین وب سایت نگین طبخ ، با بررسی محصولات و  تماس با بخش پشتیبانی کاتالوگ انواع اجاق گازهای فردار را دریافت کرده و با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید و سپس بهترین انواع تجهیزات مذکور را، تهیه کنید.

اجاق گاز صنعتی خطی از اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در فهرست مربوط به لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی ،   می توان اجاق گازهای خطی از جنس استیل را، مورد مشاهده قرار داد. توجه داشته باشید که با تهیه تجهیزات یاد شده، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تنوع بالایی از غذاها را، طبخ نمایید.

مهمترین و بارزترین مشخصات مربوط به اجاق گازهای خطی، عبارتند از:

ترولی حمل بار از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

گاری حمل بار یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین تجهیزات در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می آید که جهت جا به جایی دیگ های سنگین و بارهای مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که گاری های حمل بار با توجه به ابعاد و اندازه هایی که دارند، قیمت های متغیری نیز به خود اختصاص داده‌ اند.

شما نیز جهت سهولت در جا به جایی وسایل سنگین آشپزخانه صنعتی خود، یکی از مناسب ترین انواع گاری های حمل بار را، هم اکنون سفارش دهید. همچنین پیشنهاد می شود که قبل از نهایی کردن سفارش تان، در خصوص مشخصات اصلی گاری های حمل بار، اطلاعات لازم با تماس با بخش پشتیبانی و کارشناسان نگین طبخ  را به دست آورید. مهمترین مشخصه های مربوط به تجهیزات یاد شده، عبارتند از:

پیشنهاد می کنیم که مقاوم ترین انواع ترولی حمل بار و ترولی حمل دیگ را، از وب سایت اینترنتی نگین طبخ سفارش دهید تا بتوانید سنگین ترین اجسام را، در آشپزخانه صنعتی تان جا به جا کنید.

سینک ظرفشویی صنعتی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی می حجم بالایی از ظروف کثیف، سبزیجات و لگن ها را، روزانه وجود دارند که برای شستن و تمیز کردن آنها، نیازمند یک سینک ظرفشویی صنعتی هستید. بنابراین به جرات می توان اذعان نمود که یکی از اصلی ترین تجهیزات در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی را، سینک های ظرفشویی شکل داده اند.

ابعاد متعلق به تجهیزات یاد شده بسیار متغیر بوده و شما می‌ توانید با توجه به اندازه ی آشپزخانه ی خود، مناسب ترین سینک ظرفشویی را، سفارش دهید. سینک های ظرفشویی صنعتی به گونه ای طراحی می شوند که شما به راحتی لگن ها و قابلمه های بزرگ آشپزخانه تان را نیز، در داخل سینک مورد شستشوی قرار دهید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دو مدل زیر، تهیه و طراحی می شوند:

  1. سینک ظرفشویی صنعتی رویه پرسی
  2. سینک ظرفشویی صنعتی رویه جوشی

مهمترین مشخصه های متعلق به سینک های ظرفشویی صنعتی، عبارتند از:

میز دورچین

یکی از ضروری ترین تجهیزات در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی را، میزهای دورچین شکل داده اند که جهت نگهداری و سرو انواع سالادها، ترشی ها و مخلفات مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر بسیاری از رستوران های فست فودی نیز، استفاده از میزهای دورچین را، در اولویت هایشان قرار می دهند.

شما نیز می توانید با توجه به تعداد مخلفات مدنظرتان، یکی از مناسب ترین مدل های تجهیزات یاد شده را، از فروشگاه اینترنتی نگین طبخ با تماس با بخش پشتیبانی و دریافت کاتالوگ انواع میزهای دورچین ، سفارش دهید. همچنین میزهای دورچین در دو مدل بدون کابین و کابین دار طراحی می شوند که مدل های کابین دار میزهای دورچین مجهز به درب های ریلی هستند که مخلفات مدنظرتان را، از آلودگی های احتمالی محفوظ نگه می دارند.

شما می توانید کاتالوگ مربوط به هر یک از انواع میزهای دورچین را، قبل از خرید، با دقت مطالعه کنید. بارزترین و اصلی ترین ویژگی های متعلق به میزهای یاد شده، عبارتند از:

وان شستشوی صنعتی از بهترین انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یکی دیگر از تجهیزات در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم می توان به  وان شستشوی را نام برد که باید در اولیت خرید تجهیزات اشپزخانه صنعتی قرار داده شود .  وان های شست  و شو  از استیل های مرغوب ساخته می شوند و بسیاری بهداشتی هستند.

توجه داشته باشید که از وان های شستشوی صنعتی به منظور تمیز کردن ظروف، شستن مرغ و گوشت استفاده می کنند. وان های مذکور از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می شوند. ویژگی های تجهیزات یاد شده، عبارتند از:

کابینت استیل صنعتی از پرفروش‌ ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

کابینت استیل یکی از پرفروش ترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشند که در مدل ها و اندازه های گوناگون تولید می شوند.

آشپزخانه های صنعتی بسیار شبیه به آشپزخانه های خانگی هستند و تفاوت آن ها در این است که نوع صنعتی این مکان می تواند در تیراژهای بالاتری برای رفع نیاز مشتری به پختن غذا بپردازد. به عنوان مثال می توان گفت که تفاوت اجاق صنعتی با اجاق گاز خانگی در سایز و حجم غذایی است که تهیه می کند.  و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را می توان وسیله هایی در نظر گرفت که باعث سرعت بخشیدن به روند پخت غذا می شوند.

 آشپزخانه صنعتی همانطور که از اسمش پیداست از آشپزخانه های خانگی مکانی با وسعت بیشتر است و برای مصارف صنعتی کاربرد دارد و وسایل آشپرخانه صنعتی از جمله دستگاه هایی هستند که برای شما درآمدزایی خواهد کند، بنابراین باید در انتخاب آن ها دقت لازم را به عمل آورید زیرا بر سود دهی و کسب و کار شما اثر مستقیم خواهد گذاشت.

به جرات می توان گفت که یک آشپزخانه درآمد زا به دستگاه های نیاز دارد که به افراد در آماده کردن، پختن و سرو کردن کمک کند و بی شک طراحی یک آشپزخانه بدون استفاده از وسایل آشپزخانه کاری محال و غیر ممکن است و وجود این دستگاه ها بیش از حضور نیروهای انسانی نیاز است و کار با وسیله های آشپزخانه مدرن بسیار راحت تر از وسیله های آشپزی سنتی است و علاوه بر کوتاه کردن زمان پخت باعث بالابردن کیفیت و رعایت کردن  اصول بهداشتی نیز خواهد شد و این سه مورد را می توان پایه های اصلی یک آشپزخانه صنعتی به شمار آورد.

کاربرد تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اگرشغل شما به مواردی همچون هتل، رستوران، پادگان و کبابی ها مرتبط هستند قطعا نیاز خواهید داشت که از لوازم آشپزخانه صنعتی استفاده کنید و حضور این لوازم در این مکان ها امری کاملا واجب و ضروری است بنا به همین موضوع به آن نام های دیگری همچون تجهیزات آشپزخانه و کترینگ، تجهیزات رستوران، تجهیزات تهیه غذا، تجهیزات کبابی، تجهیزات دیزی سرا، تجهیزات آماده سازی غذا، تجهیزات پخت رستوران، تجهیزات آشپزخانه بیمارستان، تجهیزات آشپزخانه پادگان، تجهیزات آشپزخانه استیل و لوازم غذاخوری و کترینگ گفته می شود.

در نهایت می توان گفت که هروسیله ای که باعث بالا بردن کیفیت و سرعت بخشیدن به کار شما در این زمینه شود به نوعی می توان تجهیزات آشپزخانه صنعتی نامید. در ادامه شما را با کاربرد و ویژگی های این وسایل آشنا خواهیم کرد.

انواع تجهیزات آشپزخانه

قبل از هر اقدامی شما باید تعیین کنید که آشپزخانه شما برای چه مواردی باید مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما تصمیم دارید غذای سنتی تهیه کنید باید وسایل تجهیزات رستورانی را تهیه نمایید یا اگر می خواهید غذاهای فست فودی پخت کنید باید تجهیزات فست فود را خریداری کنید. البته این را باید افزود که بسیاری از وسایل در پخت انواع غذاها با یکدیگر مشابه هستند.

در کل می توان گفت که تجهیزات آشپزخانه صنعتی از موارد متعددی تشکیل شده است که هریک از آن ها دارای سایز و اندازه های مختلفی هستند و برای موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان مثال می توان از میزکار صنعتی، کباب پز، ترولی، فر دیزی، سینک ظرفشویی صنعتی، دستگاه کباب ترکی، جوجه گردان، فر اغذیه، فرپیتزا، فر ساندویچی، چرخ گوشت، کالباس بر، سبزی خردکن صنعتی، سرخ کن صنعتی، آبسردکن، مرغ خردکن و …. نام برد.

همچنین می توان وسایل کاربردی در آشپزخانه صنعتی را در پنج دسته بندی قرار داد، تجهیزات آماده سازی، تجهیزات نگهداری، تجهیزات پخت و طبخ غذا، تجهیزات سروغذا و تجهیزات جانبی این دسته بندی ها رو تشکیل می دهند که هریک از آن ها دارای مدل های ایرانی و خارجی هستند و شما باید متناسب با زمینه ای که در آن فعالیت دارید هریک از آن ها را تهیه فرمایید.

به عنوان نمونه اگر شغل شما به نوعی بیشتر با تجهیزات سرویس دهی به مشتری در ارتباط است باید حتما از ترولی استفاده کنید یا از میزکار صنعتی می توانید برای سرو مواد اولیه  بهره بگیرید زیرا میزکار استیل در تجهیزات آماده سازی قرار دارد.  یا اگر شغلتان با سیخ کباب در رابطه است حتما باید بدانید که برای محصول از چه نوع سیخی استفاده کنید به عنوان مثال به هیچ عنوان کباب بنابی با کیفیتی نخواهید داشت اگر برای آماده سازی آن از سیخ لقمه کمک بگیرید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریقبا مشاورین مجرب استیل زرین تماس حاصل فرمایید تا با استفاده از راهنمایی های مورد نیاز و در دسترس قرار دادن لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی یک انتخاب و یک خرید رضایت بخش را تجربه نمایید.

قیمت لوازم آشپزخانه صنعتی

قیمت لوازم آشپزخانه صنعتی هر لحظه در بازار کشور ایران در حال تغییر کردن است و دراین میان واسطه های سودجو که تنها به فکر منفعت خود هستند به قیمت چندین برابر به  فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی می پردازند.

اما شرکت استیل زرین خود به طور مستقیم سازنده وسایل آشپزخانه صنعتی می باشد و سابقه طولانی در زمینه تولید لوازم آشپزخانه صنعتی دارد و این لوازم را ارزان تر از همه جا در اختیار شما قرار خواهد داد زیرا دیگر پای سود واسطه ها در میان نمی باشد و تمام کارمندهای استیل زرین در تلاش هستند تا رضایت خریدارها را بدست آورند زیرا ما معتقدیم که فروش  بالا تنها با رضایت مشتری حاصل خواهد شد.

خرید اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

شما مصرف کننده های عزیز از سرتاسر کشور ایران می توانید برای خرید اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی اقدام کنید. تهیه وسایل آشپزخانه  در استیل زرین ساده تر ازچیزی است که در ذهن شما می گذرد و دیگر لازم نیست که مسافت های طولانی را برای خرید محصول مورد نظر خود طی کنید.

همچنین استیل زرین از آنجا که به کیفیت محصولات خود ایمان دارد برای تمامی لوازم ارائه شده یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته است تا شما مصرف کننده های گرامی بتوانید محصول مورد نظر خود را با خیال راحت خریداری کنید.

فروش لوازم آشپزخانه صنعتی دست دوم

فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم در سایت استیل زرین و سایت های دیگری همچون  انجام می شود. اما توصیه  ما به شما این است این وسایل را به صورت دست اول تهیه کنید تا هم بتوانید از خدمات پس از فروش وسایل آشپزخانه صنعتی برخوردار باشید و هم بعدها مجبور نشوید برای تعمیر آن ها هزینه های اضافه برسازمان و پیش بینی نشده را متحمل گردید.

همچنین باید افزود که تجهیزات آشپزخانه مدرن اغلب به صورت دست اول در دسترس هستند و از آنجا که وسایل آشپزخانه صنعتی به روز قابلیت های بیشتری را در دسترس شما قرار می دهند،  می توانند محصول ارائه شده توسط شما را با کیفیت بالاتری در اختیار مشتری قرار دهند و باعث جذب آن ها و در نتیجه فروش بالاتر شما شوند استفاده از لوازم آشپزی دست اول صرفه اقتصادی بیشتری دارد و به نظر تصمیم درست تری است.

خرید تجهیزات آشپزخانه

شما می توانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی ارزان قیمت را از فروشگاه استیل زرین درخواست کنید. ما در استیل زرین بیش از 10000 مدل محصول را با سایز و برندهای متنوع در اختیار شما قرار خواهیم داد و همچنین باید افزود که شما می توانید مدل دلخواه خود را به دست کارشناس های ما بسپارید تا برای شما آن را طراحی نمایند.

چگونه یک آشپزخانه صنعتی طراحی کنیم ؟

شما برای طراحی آشپزخانه صنعتی باید عواملی را در نظر بگیرید که هریک از آن ها را در اینجا برایتان شرح خواهیم داد تا شما بتوانید با آشنا شدن با هریک از آن ها و به کار گرفتنشون یک مکان پر در آمد را برای خودتان فراهم نمایید و یک آشپزخانه مدرن و به روز را بسازید.

فضا

اولین مورد فضای لازم برای سالن پذیرایی است  که این بخش برای مشتری ها بسیار با اهمیت است. زیرا اگر شما با کیفیت ترین غذا ها و بهترین خدمات را نیز ارائه دهید. اما مکان استاندارد برای حضور مشتری ها را در اختیار نداشته باشید  به طور قطعی از تعداد مشتری های شما به مرور زمان کاسته خواهد شد.

مورد بعدی مکان مورد نظر برای رفت و آمد کارکن های مجموعه است. فضای مورد نظر باید به گونه ای باشد که کارکن ها بتوانند در ساعت های شلوغ آشپزخانه صنعتی بدون برخورد به یکدیگر جابه جا شوند تا سرعت عمل آن ها افزایش پیدا کند و در نتیجه سود بالاتری را برای شما رقم بزنند.

تجهیزات ارگونومیک

ارگونومی بودن مکان مورد نظر شما از اهمیت بالایی برخوردار است و تجهیزات آشپزخانه صنعتی ارگونومیک به نحوی طراحی پیدا کرده که کارکن های مجموعه می توانند کلیه کارهای خودشان را بدون اینکه لازم باشد راه بروند، بچرخند یا دستشان را دراز کنند کارهایشان را انجام بدهند. همچنین ارگونومی احتمال آسیب دیدن، ناراحتی و  خستگی را کاهش خواهد داد.

بهره وری انرژی نیز از موارد مهمی است که حتما باید آن را لحاظ کنید چرا که می تواند هزینه های پرداخت شده بابت آب و برق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای این کار و در اولین مرحله باید میان یخچال و تجهیزات پخت و پز تا آنجا که امکان دارد فاصله قرار دهید. استفاده از هود نیز برای بهره وری انرژی می تواند کمک بزرگی به شما کند.

نحوه چیدن تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چیدمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز از مواردی است که می تواند توجه مشتری را به سمت مکان مورد نظر شما جلب نماید. کارشناس های ما در شرکت استیل زرین چهار چیدمان را به شما معرفی خواهند تا شما بتوانید متناسب با مکان مورد استفاده خود چیدمان کاربردی را انتخاب کنید.

چیدمان ارگونومیک راحت ترین و کارآمد ترین حالت برای کارکن های مجموعه می باشد. به عنوان مثال در این چیدمان فریزر زیر کانتری در کنار سرخ کن قرار خواهد گرفت و به کارمندها این امکان را خواهد داد تا بدون اینکه نیاز باشدسیب زمینی سرخ کرده را از داخل یخچال به درون سرخ کن انتقال دهد. در این چیدمان مصرف انرژی کارآمد از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

چیدمان خط مونتاژ

چیدمان خط مونتاژ برای آشپزخانه هایی کارایی دارد که تعداد بالایی از یک نوع غذا همچون پیتزا و ساندویچ را تهیه می کنند. در این چیدمان تجهیزات متناسب با نیازشما در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت و قسمت های مختلف تجهیزات آشپزخانه صنعتی عموما دریک راستا و گاها نیز به صورت متصل چیده می شوند.

به عنوان نمونه می توان گفت که تجهیزات آشپزخانه پیتزا فروشی با یک یخچال صنعتی  آغاز می شود و سپس به مرحله شکل دادن خمیر پیتزا، میز مخلفات پیتزا، فرپیتزا و در انتها با بسته بندی جعبه پیتزا خاتمه پیدا خواهد کرد.

چیدمان منطقه ای تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در چیدمان منطقه ای تجهیزات آشپزخانه صنعتی به ناحیه و بلوک های گوناگونی تقسیم بندی خواهد شد. به طور کلی می توان گفت در این چیدمان یک ناحیه برای آماده کردن غذا، یک ناحیه برای طبخ غذا، یک ناحیه  جهت فریز نمودن و ماشین آلات یخ درست کن،  یک ناحیه  جهت بهداشت و شستشو و یک ناحیه جهت جابه جا کردن از آشپزخانه و سرو کردن غذا قرار می گیرد.

به عنوان نمونه می توان گفت که در آشپزخانه صنعتی با وسعت بالا دو ناحیه برای آماده کردن غذا درنظر گرفته شده است که یکی از آن ها در کنار یخچال فریزر و یکی دیگر جهت  تجهیزات پخت و پز و طبخ غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

چیدمان جزیره ای

چیدمان جزیره ای در هردو آشپزخانه های صنعتی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. این چیدمان بسیار شبیه به چیدمان منطقه ای است با این تفاوت که ناحیه اصلی آن در وسط قرار خواهد گرفت.

عموما در تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شیوه جزیره ای تجهیزات پخت و طبخ غذا در وسطش واقعه می شوند و مکان های تولید، ذخیره سازی و انتقال مواد غذایی در اطراف دیوار قرار خواهند گرفت. البته ممکن است که تجهیزات تهیه غذا در وسط قرار بگیردو سایر بلوک ها در اطراف دیوار باشند.

نکات لازم برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اولین نکته برای تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه به متریال به کار رفته شده در آن است و پیشنهاد ما به شما این است که تجهیزات آشپزخانه تمام استیل را خریداری نمایید. زیرا استیل فرسایش پیدا نخواهد کرد و تمیز کردن آن نیز کار بسیار راحتی است.

در کار با وسایل آشپزخانه بر روی آن ها روغن و چربی خواهد نشست و اگر متریال استفاده شده از جنس چوب است تمیز کردن آن کاری غیر ممکن خواهد بود. بنابراین استفاده از متریال استیل باعث خواهد شد تا وسایل شما دارای عمر بیشتری باشند.

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اگر شما در دسته کسانی هستید که تصمیم دارید یک آشپزخانه صنعتی را راه اندازی کنید قطعا با اولین سوالی که روبرو خواهید شد این است که لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی شامل چه لوازمی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید متناسب با مکان و نوع کسب و کار خود لیست وسایل تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را کامل کنید و لیست تجهیزات رستوران با لیست تجهیزات کترینگ با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اما در ادامه به شما لوازمی را معرفی خواهیم کرد که حتما برای راه اندازی آشپزخانه خود باید برای خرید آن ها اقدام کنید.

مصرف کننده های عزیز برای آگاهی پیدا کردن از قیمت لیست لوازم آشپزخانه صنعتی می توانند با مشاورین مجموعه تماس بگیرند.

تجهیزات رستوران و راه اندازی رستوران

امروزه راه اندازی رستوران یک منبع درآمد بسیار عالی محسوب می شود و از نظر اقتصادی شغلی بسیار پر در آمد و آینده داری می باشد. برای راه اندازی یک رستوران و پر مشتری باید علاوه بر داشتن کادر آشپزی مجرب از دکور و ظاهر جذب کننده هم بر خوردار باشد.

رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در رستوران نیز بسیار حائز اهمیت است.تجهیزات رستوران شامل همه ی قطعه ها و سایل بزرگ و کوچکی می شود که با کمک آن ها می توان محصولات غذایی را تولید و آن ها را ذخیره کرد.

همان طور که می دانید بدون تجهیزات پخت و پز مناسب هرگز نمی توان محصولات غذایی با کیفیت و سالم را در اختیار مشتری قرار دهید بنابر این انتخاب تجهیزات رستورانی با کیفیت و جنس اصل بسیار مهم است. در استیل زرین همه ی انواع تجهیزات رستوران مورد نیاز یک آشپز خانه ی بزرگ تجاری با برترین کیفیت و پر فروش ترین برند های تولیدی عرضه می شوند.
چنان چه هر یک از شما کاربران گرامی در صدد راه اندازی یک رستوران درجه یک و پرفکت هستید ابتدا باید همه ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را به صورت کامل لیست کنید و سپس برای خریداری بهترین و مرغوب ترین آن ها به مرکز معتبر مراجعه کنید تا خیال تان از وسایل خریداری شده برای مدت بسیار طولانی راحت باشد.

به همین منظور ما شما را به رجوع به این بازار بزرگ جهت خرید تجهیزات رستوران با کیفیت و با هزینه ی مناسب توصیه می کنیم. یک رستوران برای راه اندازی شدن علاوه بر تجهیزات آشپزخانه به تجهیزات دیگری برای قرار گرفتن در فضای رستورانی مانند تجهیزات برودتی و حرارتی نیاز دارد تا بتواند فضای مناسبی برای احساس راحتی و رضایت در مشتری ها ایجاد کند.

تجهیزات رستوران ایتالیایی

راه اندازی و تجهیزات رستوران کاملا مطابق با نوع رستوران با توجه به نوع پخت غذا ها است. به طور مثال تجهیزات رستوران فست فودی با رستوران سنتی و یا رستوران های کبابی متفاوت است و هر رستوران تجهیزات آشپزخانه صنعتی خاص خود را لازم دارد.

جهت راه اندازی رستوران ایتالیایی باید از تجهیزات رستوران ایتالیایی برای تولید محصولات غذایی ایتالیایی استفاده کرد. در ایران غذا های ایتالیایی مثل پاستا و انواع پیتزا ها طرف داران بسیاری دارد به همین خاطر راه اندازی رستوران ایتالیایی یکی از گزینه های عالی برای ایجاد کسب و کار جهت درآمد بالا محسوب می شود.

پخت و پز غذاهای ایتالیایی

همان طور که گفته شد تجهیزات رستوران ایتالیایی برای پخت و پز انواع غذا های ایتالیایی مورد نیاز است به عنوان مثال برای پخت پیتزا های ایتالیایی باید از دستگاه های فر پیتزای بسیار با کیفیت و با ظرفیت بالا( متناسب با میانگین تعداد مشتریان رستوران) استفاده شود. پاستا نیز یکی از غذا های محبوب و پر طرف دار در بین جوان ها و خانواده های ایرانی است که در انواع مزه ها و طعم های مختلف تولید می شود.

تهیه ی انواع پاستا ها بدون داشتن تجهیزات آشپز خانه صنعتی  مناسب غیر ممکن است. ماشین مخصوی مخلوط کردن مواد و محتویات پاستا یکی از این تجهیزات رستوران ایتالیایی لازم است. نکته ی مهم دیگر در راه اندازی و تجهیزات رستوران ایتالیایی این است که باید از محصولات برودتی جهت حفظ و سالم نگه داشتن محصولات غذایی اولیه برای استفاده ی دوباره از آن در روز دیگر استفاده کرد.

زیرا بعضی از مواد باید حتما در یخچال ها و فریزر های مخصوص نگه داشت تا در روز دیگر بتوان با خیالت راحت از ان ها استفاده کرد و آسیبی به سلامت مشتری ها وارد نکنند. بنابراین همه ی تجهیزات آشپز خانه ی رستوران ایتالیایی باید مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته باشند.

تجهیزات رستوران و کافی شاپ

باز کردن یک رستوران کافی شاپ می تواند یکی از راه های کسب درآمد عالی و سرگرم کننده باشد. امروزه این مکان ها بسیار شلوغ و پر مشتری هستند. جوان ها به نوشیدن انواع کافه ها و نوشیدنی ها بسیار علاقه مند اند به همین علت مدتی از وقت خود را صرف حضور در این مکان ها می کنند. کسی که قصد راه اندازی رستوران و یا راه اندازی کافی شاپ را دارد باید طبق یک برنامه ریزی دقیق و منظم تمامی لوازم و تجهیزات آن ها را تهیه کند.

محلی که کافی شاپ و رستوران در آن افتتاح می شود بسیار مهم است. مکان رستوران باید یک فضای دل باز و چشم گیر باشد تا توجه مشتری ها را جلب بکند. کافی شاپ ها می توانند بر خسب سلیقه دنج و تاریک باشند یا کاملا باز و با نور زیاد و روشن که هر کدام تجهیزات آشپزخانه صنعتی خاص خود را نیاز دارد.

برای انتخاب تجهیزات رستوران و تجهیزات کافی شاپ ها باید حتما با دوام ترین و مرغوب ترین اجناس را در نظر گرفت. چرا که تجهیزات اشپز خانه در معرض هوای گرم شعله ها و رطوبت و شرایط دیگری هستند که وسایل لوازم مورد استفاده باید بسیار با کیفیت و مرغوب باشند تا صاحب رستوران را با دردسر و تعویض دوباره مواجه نکند.

افزایش درآمد با تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مطمئن باشید اگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز تان را با کیفیت مطلوب تهیه کنید حتی اگر قیمت انها بالا تر از انواع دیگر غیر مرغوب باشد، به نفع خودتان عمل کرده اید، چرا که با داشتن تجهیزات عالی و سالم هم می توانید مواد غذایی و نوشیدنی ها را با طعم بهتر و میفیت بالا تر تولید کنید و هم سلامت مشتریان تان را تضمین کنید و از این راه باعث افزایش جذب مشتری و در نهایت افزایش میزان درآمد خود بشوید.

چند نمونه از تجهیزات کافی شاپ ها عبارت اند از: یخچال و فریزر، دستگاه های اسپرسو، مخلوط کن تجاری، ماشین ظرف شویی، تاپینگ های بستنی و آب میوه ها و… . همه ی این لوازم باید از معتبر ترین مرکز فروش تجهیزات آشپز خانه های صنعتی و کافی شاپ ها با برند های معروف خریداری بشوند.

تجهیزات رستوران هتل

با توجه به پیشرفت چشم گیر صنعت گردش گری و علاقه ی افراد به سفر کردن به نقاط دیگر مراجعه به هتل ها و استفاده از امکانات آن ها بسیار افزایش یافته است. اگر شما عزیزان صاحب هتل می باشید حتما می دانید که یکی از مهم ترین امکانات و امتیازات هتل ها قسمت رستوران و آشپز خانه ی آن است. به طوری که بسیار دیده شده که مهم ترین پارامتر انتخاب یک هتل بین دیگر هتل ها آشپزخانه و محصولات غذایی آن ها بوده است.

تیم آشپزی

بنابر این هتل داران باید در انتخاب تجهیزات رستوران و تیم آشپزی خود بسیار بکوشند تا بتوانند رضایت و توجه مراجعه کنند گان را جلب کنند و از این راه میزان درآمد خود را افزایش دهند. برخی از رستوران های هتل ها فقط یک نوع غذای سنتی و یا فست فودی را طبخ می کنند اما برخی دیگر همه ی انواع غذا های کبابی، مدرن، سنتی و فست فودی و … را پخت می کنند. طبیعتا این رستوران ها به تجهیزات بیش تر و مدرن تری نیاز دارند.

تجهیزات رستوران هتل فقط مربوط به لوازم پخت و پز نمی باشند بلکه برای قسمت های سرو غذا، شست و شو، نگه داری و انبار نیز تجهیزات با کیفیت و مناسب نیاز است تا کیفیت اشپز خانه ی هتل ها بهبود یابد.

تجهیزات نظافت و شستشو

تهیه ی بهترین تجهیزات نظافت و شست و شوی آشپزخانه ها یکی از مهم ترین خرید ها محسوب می شود. این لوازم باید بتوانند در اسرع وقت و با صرف کم ترین زمان ممکن کار نظافت و شست و شو را به بهترین صورت انجام دهند تا هم سلامت مشتریان را تامین کند و هم تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته تمیز و سالم بمانند.

بنابراین انتخاب برترین و کار آمد تریت تجهیزات رستوران یکی از مهم ترین فاکتور های موثر بر کیفیت اشپز خانه های هتل ها و جذب مشتری ها می باشد که صاحب رستوران باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.

تجهیزات رستوران سنتی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی سنتی

همه ی ما می دانیم که رستوران های سنتی علاوه بر نوع غذا ها از نظر دکور و ظاهر نیز با رستوراه های مدرن و فست فودی متفاوت است. برای رستوران های سنتی باید با کمک دیزاینر ها و طراحان دکوراسیون بهترین و چشم گیر ترین المان ها را به کار برد تا با ایجاد یک فضای سنتی دل باز توجه و تحسین مشتری ها را جلب کرد.

راه اندازی رستوران سنتی

برای راه اندازی رستوران های سنتی باید همانند رستوران های مدرن عمل کرد اما در کنار موضوع دکوراسیون تفاوت های کوچکی درانتخاب نوع تجهیزات برای آشپز خانه های آن ها نیز وجود دارد.

به طور مثال در رستوران مدرن از مبلمان ها و میز و صندلی های مدرن استفاده می شود اما در رستوران های سنتی معمولا تخت های پوشیده شده با قالیچه ها و میز و صندلی های تخت و سنتی قرار داده می شوند تا با دکوراسیون و فضای کلی رستوران هماهنگ باشند.در قسمت اشپز خانه ی رستوران های سنتی و مدرن بیش ترین تفاوت دیده می شود زیرا برای تهیه ی هر کدام از غذای های سنتی و مدرن لوازم و تجهیزات خاصی مورد نیاز است.

سفارش دیزی و آبگوشت

به طور مثال در رستوران های سنتی که معمولا غذا های هنگی پخت می شوند سفارش انواع آبگوشت و دیزی ها بسیار است که برای پختن این غذا ها باید از تحهیزات رستوران خاصی مانند دیزی سنگی استفاده کرد تا بهترین طعم را داشته باشد.

دستگاه های مدرن نیز می توانند دیزی و آب گوشت را پخت کنند اما طعم و مزه ی دیزی های پخته شده با دیزی سنگی با دستگاه های مدرن هرگز قابل قیاس نیست.!بنابر این با توجه به متفاوت بودن غذا های تهیه شده در رستوران های سنتی نسبت به غذا های اشپز خانه ی مدرن باید از تجهیزات رستوران مناسب برای اشپز خانه های سنتی استفاده کرد.

تهیه لیست غذا

بدین منظور که برای راه اندازی رستوران سنتی باید ابتدا یک لیست از غذا هایی که قصد گنجاندن در منوی غذایی خود دارید تهیه کنید و مطابق با آن ها تجهیزات رستوران و آشپزخانه را انتخاب کنید. با این کار از صرف هزینه ی اضافی برای خرید لوازم غیر لازم جلو گیری می شود. تجیزات رستوران سنتی باید حتما با کیفیت بالا و تولید شده توسط برترین برند های سازنده باشند هم چنین از مجوز وزارت بهداشت برخوردار باشند.

خریداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای خرید تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی با ویژگی های ذکر شده می توانید به استیل زرین مراجعه کنید و تمام لوازم مد نظر را با کیفیاچت و سلامت تضمینی با قیمتی برابر با درب کارخانه خریداری نمایید و این گونه سلامت و بهداشت محصولات غذایی و نیز مشتریان رستوران خود را تضمین کنید. لازم به ذکر است که خریداری از این بازار جهت رفاه حال مشتریان به صورت انلاین و حضوری امکان پذیر است.

تجهیزات رستوران و فست فود

امروزه با توجه به علاقه ی فراوان جوان تر ها و حتی افراد سن بالا تر به انواع ساندویچ ها، پیتزا ها و سایر فست فود ها، افراد زیادی برای ایجاد یک منبع درآمد قوی به راه اندازی رستوران و فست فود به عنوان یک فرصت طلایی نگاه می کنند. اداره کردن فست فود هم یک راه پر درآمد و هم یک کار سرگرم کننده ای به حساب می آید.

یک نکته ی بسیار مهم در راه اندازی فست فود نوع پخت غذا ها و طعم آن ها است. آشپز ها در اشپزخانه ها باید بتوانند فست فود های سفارش داده شده را با بهترین طعم و مزه ها پخت کنند. این کار مستلزم وجود تجهیزات رستوران و فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب هستند.

تاییدیه وزارت بهداشت

تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید از تاییدیه وزارت بهداشت و ایمنی کامل حین کار کردن با آن ها و نیز جنس مرغوب و ماندگار برخوردار باشند تا بتوانند در پخت و تهیه ی انواع غذا ها به بهترین نحو به آشپز ها کمک کنند.

چند نمونه از تجهیزات مورد نیاز فست فود ها عبارت هستند از: دستگاه سرخ کن تحت فشار، گریل ذغالی، انواع دستگاه های فر پیتزا در حجم ها و شکل های مختلف( صندوقی و ریلی) با توجه به نیاز رستوران، اجاق رو میزی یا اجاق پایه دار، انواع سرخ کن ها، میز کار، هود، وان شست و شو، تاپینگ پیتزا و … .

کارایی تجهیزات رستوران

اگر شما کاربران محترم در فکر راه اندازی یک رستوران و فست فودی پر مشتری هستید باید تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر داشتن جنس مرغوب و با کیفیت عالی، بتوانند در صورت نیاز حجم بالای سفارش های مشتریان تان را در کم ترین زمان ممکن و با سرعت بالای و البته با بهترین ظاهر و مزه آماده ی تحویل بکنند.

پیشنهاد ما به کسانی که قصد راه اندازی فست فود را دارند این است که با مراجعه به تیم متخصص در این حوزه و استفاده از راهنمایی های کارشناسانه ی آن ها تصمیم های بهتر و خرید های مناسب تری انجام دهند و با این کار از هدر دادن هزینه های اضافه و وقت بیش تر پیش گیری کنند.

وسایل مورد نیاز رستوران

ممکن است شما به فکر باز کردن یک رستوران باشید اما به اصطلاح از خم و چم کار خیلی آگاه نیستید. شما می توانید با کمک مشاوران و متخصصان در این زمینه از تصمیم خود را عملی کنید. اگر قصد راه اندازی یک رستوران درجه یک و بزرگ را دارید به طبع باید نیاز به تجهیزات رستوران پیشرفته تر و بیش تری خواهید داشت.

در ابتدا شما باید نوع رستوران خود را مشخص کنید که رستوران مد نظر تان سنتی، مدرن یا یا فست فود و … است و سپس مطابق با منوی غذایی که در ذهن دارید تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را لیست بگیرید و برای خرید بهترین نوع آن ها اقدام کنید. چند نمونه از تجهیزات مورد نیاز آشپز خانه ی رستوران های مختلف را در ادامه معرفی می کنیم.

تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپز خانه صنعتی مدرن و سنتی:

رستوران های مدرن و سنتی تقریبا به تجهیزات رستوران یک سانی در قسمت اشپز خانه نیاز دارند که چندین نمونه ی مهم از ان ها عبارت اند از:
انواع مختلف چرخ گوشت ها_ سبزی خورد کن ها_ اجاق گاز های تک تا چند شعله ای_دیگ ها و قابلمه ها_ کفگیر و ملاقه ها در سایز های مختلف_ هود_ وسایل برودتی مثل یخچال ها و فریزر ها_ میز کار ها در سایز های متفاوت_ انواع چاقو ها و کارد ها_ کابینت ها_ دستگاه های هم زن_ گاری حمل دیگ_ قوطی بین سیخ کباب و میل کباب_ چهار پایه_ وان_ شلف کباب پز_ فلاسک چای صنعتی_ دستکش ضد برش صنعتی_ انبر دیزی ظرف سنگی_ آب گردان و ملاقه آلومینیوم بزرگ_ تیغه ی سبزی خورد کن_ سنگ استیک یا سینی چدنی فر ساندویچی_ چنگال مرغی بزرگ_

وسایل جانبی تجهیزات آشپزخانه سنتی

توری کف گیری_ قالب گوشت_ گوشت کوب حلیم بزرگ چوبی_ ظرف های دیزی سنگی سفالی آلومینیوم_ دمکن ابری_ سالاد بار_ کته پز_ اسلایسر گوجه فرنگی_ ظرف شف اندیش_ سیخ استیل_ تخته کار_ تخته کار_ کباب گیر_ حلیم صاف کن_ سوپ داغ کن_ تنور صنعتی_ بیفتک زن_ سیخ شور حلزونی_ دستگاه سودا ساز_ جعبه حمل غذا_ دستگاه خلال کن_ دستگاه غذا ساز_ ماشین ظرف شویی صنعتی_ کانتر گرم_ خط سلف سرویس_ سالاماندر_ ترولی حمل غذا_ پوست کن صنعتی_ هود های صنعتی_ دستگاه یخ ساز صنعتی_ دستگاه گرم کن غذا_ دستگاه فر دیزی پز_ سینک های صنعتی_ کباب پز های گازی و … .

تجهیزات رستوران های فست فودی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فودی

تجهیزات آشپز خانه های رستوران فست فودی با دیگر رستوران مقداری متفاوت است چرا که در فست فودی ها منوی غذا بسیار با منوی غذا های رستوران های مدرن و سنتی تفاوت دارد. با توجه به غذا های قابل پخت در اشپز خانهدی فست فودی باید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی زیر تهیه بشوند:

تجهیزات برودتی مثل یخچال ها و فریزر ها_ کالباس بر ها_ میز کار_ کابینت های صنعتی_ هود های صنعتی_ دستگاه های فر اغذیه_ فر پیتزا های مختلف صندوقی و ریلی مطابق با نیاز _ دستگاه تاپینگ پیتزا ساندویچی_ دستگاه مرغ بریان و جوجه گردان_ اجاق گاز های مختلف_ سرخ کن ها و دستگاه های گریل_ پارو پیتزا_ اسکوب سیب زمینی_ ظروف پیتزا تفلون_

چدن برگر ذغالی_ سینی ساندویچ_ آجر نسوز فر پیتزا_ دستگاه پیتزا و کاتر پیتزا_ دستکاه بلدرچین پز_ پمپ سس و جای سس_ ماشین ظرف شویی صنعتی_ دستگاه همبرگر زن_ فر چیپس دستی_ دستگاه فلافل ساز_ دستگاه شوت سیب زمینی_ توری سرخ کن_ دستگاه سوسیس_ دستگاه سس زن_ دستگاه کباب ترکی_ دستگاه ساندویچ ساز_ دستگاه خمیر پهن کن_ دستگاه پاستا پز و …

سفارش از استیل زرین

تمامی لوازم نام برده شده در انواع مدل های مخالف و سایز های دل خواه در استیل زرین با هزینه ی بسیار مناسب و کارت گارانتی به عرضه ی مشتریان می رسند. جهت خریداری از این بازار می توانید بنا بر شرایط تان به صورت حضوری خرید کنید و یا کالا های مورد نیاز تان را به صورت اینترنتی و آنلاین سفارش دهید و آن ها را با کمک خدمات حمل و نقل درب منزل تان در هر نقطه از ایران تحویل بگیرید.

راه اندازی رستوران در شمال با کمک تجهیزات آشپزخانه صنعتی

راه اندازی رستوران در شهر های شمالی یک ایده ی بسیار عالی و هوش مندانه برای افزایش میزان درآمد به شمار می آید. شهر های مناطق شمال به دلیل پر مسافر بودن و رفت و آمد زیاد در آن ها می توانند تعداد مشتری های بسیار زیادی در طول روز برای رستوران های سنتی و رستوران های مدرن داشته باشند. شهر های شمالی از جمله شهر های استان های گیلان و مازندران تنوع غذایی بسیار زیادی دارند و این می تواند به تنوع منوی غذایی شما اضافه کند.

سود غذاهای محلی

گرچه پخت و پز انواع غذا های محلی مختلف نیاز مند مهارت و تجربه ی تیم آشپزی مجرب می باشد اما این کار می تواند سود و درآمد خوبی برای صاحبان رستوران ها به همراه داشته باشند. راه اندازی یک رستوران پر زرق و برق و بزرگ یا رستوران ساده ولی شیک و چشم گیر می تواند باعث جلب مشتریان بشود. اما فقط ظاهر برای پر رونق شدن یک رستوران کافی نیست و فاکتور های دیگری برای افزایش مشتریان و نگه داشتن آن ها مهم است.

کیفیت

کیفیت غذا های عرضه شده در رستوران ها از اهنیت بسیاری برخوردار است. شما باید با پختن غذا هایی با طعم لذیذ و خوش مزه خاطره ی خوشی را در ذهن مسافران و مشتریان تان بسازید تا بتوانید آن ها را به مشتری های دائمی خود در سفر های بعدی شان به این شهر های شمالی تبدیل کنید. مستحضرید که پخت غذا های با کیفیت بالا و طعم و بوی خوش نیاز مند تجهیزات آشپز خانه ی خوب و مناسب هستند.

کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

لوازم و تجهیزات رستوران باید از سلامت و کیفیت بالا و نیز جنس مرغوب و عالی برخوردار باشند تا در مقابل تماس دائمی با مواد غذایی اولیه و تیز رطوبت و یا گرما ی زیاد شعله ها صدمه نبینند و آشپز ها را با مشکل مواجه نکنند. هم چتین همواره در انتخاب تجهیزات رستوران باید به مهر تاییدیه وزارت بهداشت برای اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن آن ها نیز باید دقت بشود. جهت خرید تجهیزات رستوران مورد نیاز مراجعه به مرکز خرید معتبر و معروفی که کارت گارانتی با اعتبار و خدنات پس از فروش را عرضه می کنند توصیه می شود.

مشاور راه اندازی رستوران

امروزه راه اندازی رستوران و فست فود یکی از پر انتخاب ترین مشاغل دنیا حساب می شود. چرا که این شغل هم سرگرم کننده و جالب است و هم می تواند منبع درآمد زایی و سود آوری خوبی برای صاحب رستوران و فست فود باشد. اما شروع این کار نیاز به اگاهی و تسلط بر شرایط لازم جهت راه اندازی یک رستوران عالی و پر مشتری دارد. از جمله پرسش هایی که ممکن است در ذهن فرد رخ بدهد.

سوالات متداول درباره راه اندازی رستوران

برای راه اندازی یک رستوران عالی چه شرایطی لازم است؟ بهترین مکانی که می توانیم برای رستوران و فست فودی در نظر بگیریم کجاست و باید چگونه باشد؟ تجهیزات رستوران باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ لوازم مورد نیاز آشپز خانه های فست فودی و رستوران باید چگونه باشند؟ این لوازم و تجهیزات آشپزخلنه صنعتی باید کدام مرکز خرید تهیه بشوند؟ چگونه می توان یک رستوران را به خوبی هدایت و اداره کرد؟ چه نوع غذا هایی را در منوی غذایی رستوران قرار داد؟ شرایط محیطی آشپز خانه ی رستوران و فست فودی مستلزم چه شرایطی است؟ سرمایه ی اولیه جهت راه اندازی رستوران مورد نظر چقدر است؟ برای ارائه ی خدمات به بهترین نحو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ و ….

پاسخ به سوالات

اگر این پرسش ها نیز در ذهن شما به وجود آمده است می تواند برای کمک گرفتن به مشاوران و متخصصان در حوزه ی راه اندازی رستوران مراجعه کنید و با مشورت کردن با آن ها بهترین عمل کرد را در زمینه ی راه اندازی رستوران و فست فود داشته باشید. برای شروع هر کاری فرد در ابتدا باید مقداری اطلاعات در باره ی نحوه ی شروع و چگونگی ادامه و هدایت صحیح آن داشته باشد. کار راه اندازی فست فود و رستوران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این امر نیاز مند سرمایه گذاری و نیز اداره و مدیریت به روش مدرن می باشد که شما برای باز کردن رستوران باید با رجوع به متخصصان و کارشناسان در این زمینه راه کار های موثر را فرا بگیرید. کارشناسان با تجربه از صفر تا صد مجموعه ی راه اندازی رستپران شما را همراهی می کنند و به شما برای افزایش رونق رستوران تان کمک شایانی خواهند کرد. به طور کلی مشورت و کمک های متخصصان و مشاوران مربوطه در مرحله های پیش از راه اندازی رستوران، در زمان راه اندازی و پس از راه اندازی ان در جهت پیشرفت روند مدیریت و کسب و کار شمال موارد زیر می شوند:

تمامی خدمات بالا توسط مشاوران و متخصصان مجرب و با سابقه ی درخشان ارائه می شوند بنابراین انتخاب برترین مشاوران در این حوزه بسیار حائز اهمیت می باشد.

تجهیزات رستوران دست دوم

ممکن است برخی از کسانی که به فکر راه اندازی رستوران هستند گمان کنند که با خرید تجهیزات رستوران دست دوم از نظر اقتصادی به سود آن ها خواهد بود. اگر شما خواننده گان گرامی جزو این از دسته از افراد هستید باید خدمت شما عرض کنیم که سخت در اشتباه اید چرا که گرچه تجهیزات رستوران دست دوم از قیمت پایین تری نسبت به تجهیزات رستوران دست اول و استفاده نشده برخوردار هستند اما خریداری آن ها از نظر اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

درست است که هزینه ی مصرفی جهت تهیه ی تجهیزات رستوران و آشپز خانه های صنعتی یک پارامتر بسیار موثر است اما توجه کنید که فاکتور های دیگری نظیر سلامت محصول، کیفیت بالای آن، برند تولیده کننده، مجوز وزارت بهداشت و …. بسیار مهم اند. در تجهیزات رستوران دست دوم و استفاده شده سلامت و کیفیت تضمین شده ای وجود ندارد و خریدار آن ها از نحوه ی چگونگی استفاده ی کاربر قبلی آگاهی ندارد.

در نتیجه ممکن است که این تجهیزات آشپزخانه صنعتی به خصوص نوع برقی و الکتریکی آن ها پس از چند بار استفاده ی کوتاه مدت دچار آسیب بشوند و خریدار را وادار به صرف هزینه ی مازاد برای تعمیر آن بکند. در مواردی نیز احتمال دارد که خریدار مجبور شود وسیله را تعویض کند و نوع دست اول آن را خریداری نماید. ضمن این که تجهیزات دست دوم از ضمانت نامه ی با اعتبار برخوردار نیست و این یک امتیاز منفی برای آن ها محسوب می شود.

راه اندازی رستوران سلف سرویس

یکی از پیامد های زندگی صنعتی و مدرن راه اندازی رستوران سلف سرویس است. رستوران سرویس مشارکت و هم کاری کارکنان رستوران و مشتری ها را با هم به وجود آورده است. از نتایج مثبت راه اندازی رستوران سلف سرویس جلو گیری از به هدر رفتن مواد غذایی و افزایش دور ریز آن ها بوده است. چند نکته ی مهم در مورد راه انداری رستوران های سلف سرویس:
در هنگام راه اندازی رستوران سلف سرویس بر خلاف تصور برخی افراد باید به طراحی دکوراسیون و فضای آن توجه ویژه ای جهت جلب نظر مشتریان داشت.
همواره باید دقت و تلاش کافی برای پخت غذا های با کیفیت و خوش طعم داشته باشید و تمام غذا های منوی خود را اماده در دسترس و مقابل دید آن ها بگذارید. در کنار غذا های اماده ی سرو باید انواع مختلف پیش غذا ها سالاد ها و دسر های متنوع را در منوی خود بگنجانید تا مشتری بنا بر ذائقه ی غذایی خود موارد دل خواه را انتخاب کند.

انتخاب تجهیزات رستوران سلف سرویس مناسب و با کیفیت بالا و نیز سلامت تضمین شده بسیار مهم می باشد.با توجه به پر طرف دار و پر مشتری بودن رستوران های سلف سرویس دار پرداختن به این کار یک گزینه ی کسب و کار عالی با گردش مالی بالا به شمار می آید.

هزینه ی راه اندازی غذا بیرون بر

برای راه اندازی غذا بیرون بر یا کترینگ تقریبا به یک زیر زمین یا فضای ۱۰۰ متری نیاز است که قیمت آن بسته به موقعیت جغرافیایی و مکانی می باشد. تجهیزات مورد نیاز یک کترینگ به طور کلی شامل ۴ عدد اجاق گاز، دو عدد یخچال، دو عدد دستگاه کباب زنی، چهار عدد دیگ بزرگ مناسب، ده عدد سبد در سایز بزرگ برای آشپزی، حدود ده عدد قابلمه جهت پخت و پز، بیش تر از پنجاه عدد سیخ های کباب زنی در سایز های کوچک و متوسط و بزرگ، دستگاه خمیر گیر کباب، دستگاه چرخ گوشت، انواع چاقو ها در چند سایز متفاوت، چندین عدد ملاقه و کف گیر در اندازه های مختلف و … .

هزینه ی خریداری تجهیزات و لوازم آشپز خانه ی کترینگ نیز بستگی به مارک تولید کننده و مرکز خرید آن ها دارد. می توان به طور کلی برآورد کرد که برای راه اندازی غذا بیرون بر بسیار ساده به سرمایه ای در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون نیاز است. البته این میزان متغییر می باشد و تقریبی در نظر گرفته شده است.

نکات مهم در راه اندازی رستوران

برای موفقیت در راه اندازی رستوران پر در آمد به طور کلی چند نکته ی قابل توجه را معرفی می کنیم:

ذخیره و آمادگی مالی برای روز های کم فروش

در بعضی از روز ها و ماه های سال مانند رمضان و محرم و صفر تعداد مشتری ها کم تر و در نتیجه در آمد رستوران نیز کم می شود. برای جلو گیری از ضرر نکرد در این ماه های خاص باید با برنامه ریری دقیق و هوشمندانه عنل کرد تا بتپان سود خاصی را در این مدت به دست آورد.

استخدام سر آشپز کار بلد، ماهر و با تجربه ی بالا

خدمات سر آشپز برای تهیه ی غذای با کیفیت و خوش طعم جهت تحویل به سفارش مشتریان بسیار مهم است. اگر آشپز توانایی پخت غذا را به بهترین نحو ممکن ندارد تعداد مشتری ها به تدریج کم و کم تر می شوند تا جایی که رستوران با کساد روبه رو می شود.

منوی غذای عالی و خلاقانه

منوی غذای رستوران شما باید هم شامل غذا های عالی و پر طرف دار باشد و هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد تا مشتری های بیش تری را جذب بکند. در منوی خود تصویر غذا ها را همراه با قیمت آن ها به صورت خلاقانه و جلب توجه کننده درج کنید.

داشتن لوگو و نشان خاص برای رستوران

با استفاده از طرح های گرافیکی جذاب و مدرن به طراحی یک لوگوی خلاق و به یاد ماندنی بپردازید.این لوگو معرف رستوران شما بر روی کارت های کسب و کار، بیلبورد ها، وب سایت ها، روزنامه ها، آگهی ها و سایر مکان ها خواهد بود. پس در طراحی آن نهایت خلاقیت و هیجان خود را به کار ببرید. در این زمینه می توانید از طراحان متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

معرفی بیش تر رستوران با کمک رسانه های اجتماعی

از طریق به اشتراک گذاری تحولات جدید رستوران خود و منوی غذا های آن و نیز خدماتی که در آن انجام می دهید، در برنامه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر فیسبوک و … رستوران خود را بیش تر به مردم بشناسانید.

انجام تبلیغات مفید برای رستوران

قسمتی از تمرکز خود را برای تبلیغات مفید تراکتی در اماکن پر تردد و شلوغ بگذارید. همواره به فکر تبلیغ های نوین و مفید و نیز به صرفه تر باشید.

تجهیزات رستوران سیار

با توجه به پر درآمد بودن فست فودی و رستوران ها افراد زیادی به این شغل روی آورده اند. رستوران سیار یک نوع جدید از رستوران داری می باشد که نیازی به اجاره یا خرید مکان خاصی برای راه اندازی ندارد. در واقع آشپز خانه روی یک ون یا کامیون کوچک راه اندازی می شود. می توان از رنگ ها و طرح های مختلف برای جذاب تر کردن وسیله ی سیار استفاده کرد. تجهیزات رستوران یا فست فود سیار بسیار اندک است.

چند نمونه از این لوازم عبارت اند از: اجاق گاز، هود، یخچال، سرخ کن و …. . هزینه ی راه اندازی رستوران سیار نسبت به رستوران های بزرگ و ثابت بسیار پایین تر است و کسانی که سرمایه ی ان چنانی برای راه اندازی رستوران ثابت ندارند می توانند از این ایده جالب و پر مشتری استفاده کنید و یک منبع درآمد زایی برای خودتان ایجاد کنید. قابل توجه است که این کار نیاز مند رعایت بهداشت فراوان می باشد.

خروج از نسخه موبایل