روش های چاپ روی شیشه

روش ها و گزینه های چاپ روی شیشه

چاپ بر روی شیشه می‌تواند کاربردها و ارزش آن را افزایش داده و امکانات طراحی سطح زیبا و کاربردی و طیف گسترده ای از کاربرد را گسترش دهد. چاپ روی شیشه می تواند کاربردها و ارزش شیشه را افزایش دهد و امکانات طراحی های زیبا و کاربردی و طیف وسیعی از برنامه ها را گسترش دهد. صنعتی ، تجاری ، خودرو ، طراحی داخلی و معماری. شیشه یک ماده سنتی است که برای اهداف تزئینی به یک رسانه مدرن تبدیل شده است. شخصی که از نحوه چاپ شیشه تعجب می کند ، می فهمد که گزینه ها و تکنیک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

فن آوری های پیشرفته برای چاپ روی شیشه نه تنها نوید پتانسیل طراحی را می دهند ، بلکه به منظور ارتقا flex انعطاف پذیری ، دوام و پایداری سطح خارجی و داخلی نیز عمل می کنند. دو رویکرد اصلی چاپ روی شیشه ، چاپ روی صفحه و چاپ شیشه سرامیک دیجیتال است. هر دو روش با استفاده از تکنیک های مختلف ، انواع تجهیزات و جوهرها ، نتایج و مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهند ، با درجات مختلف قابلیت انعطاف پذیری و هزینه. گزینه سوم چاپ دیجیتال UV است که مزایای چاپ دیجیتال را ارائه می دهد ، اما به طور معمول نمی تواند با دوام بالای چاپ صفحه یا چاپ دیجیتال سرامیک مطابقت داشته باشد.

گزینه های اصلی چاپ

چاپ صفحه روی شیشه

روش چاپ صفحه در واقع یک روش سنتی است که برای چندین دهه با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. چاپ صفحه برای هر دو سطح داخلی و خارجی مناسب است و از دوام بالایی برخوردار است. در این روش از استنسیل و صفحه مشبک برای ایجاد طرح استفاده می شود. جوهر با استفاده از چسب بر روی صفحه پخش می شود. در حالی که استنسیل مناطق خاصی از شیشه را مسدود می کند ، دیگران را باز می گذارد تا جوهر عبور کند.

نتیجه یک تصویر ، الگو یا عنصر طراحی با کیفیت است. سپس جوهر “شلیک” می شود تا به لیوان بچسبد. چاپ صفحه روی شیشه حداکثر به چهار رنگ محدود می شود. هر رنگ به یک تنظیم طولانی و زمان آماده سازی و هزینه های ثابت بالا نیاز دارد. چاپ صفحه برای تولید چاپ شیشه با حجم بالا در کاربردهای تجاری ، صنعتی و معماری ایده آل است.

چاپ دیجیتال روی شیشه

انعطاف پذیری چاپ دیجیتال روی شیشه ، دنیای جدیدی از گزینه ها و مزایای جذاب را برای پردازنده های شیشه ای ، معماران و طراحان باز می کند. برای چاپ دیجیتال روی شیشه دو روش وجود دارد: چاپ قابل درمان با اشعه ماورا بنفش ، و چاپ دیجیتال سرامیک. فناوری چاپ یووی دیجیتال از جوهرهای آلی استفاده می کند و از نور ماورا بنفش برای ترمیم (خشک کردن) جوهر روی سطح شیشه استفاده می کند. این فناوری ترکیبات رنگی نامحدود را امکان پذیر می کند. چاپ UV دیجیتال روشی سریع و اقتصادی برای چاپ تصاویر با کیفیت و قابل تنظیم روی شیشه برای کاربردهای کوتاه مدت معماری و طراحی داخلی است. با این حال ، دوام و مقاومت در برابر خراش محدود است و کمبود جوهر عملکردی وجود دارد.

فناوری چاپ شیشه و سرامیک دیجیتال – ابتکاری و همه کاره

چاپ شیشه و سرامیک دیجیتال فرصت های گسترده و راه حل های همه کاره با انعطاف پذیری نامحدود طراحی و توانایی ترکیب خلاقیت با عملکرد بالا برای برنامه های طراحی در هر مقیاس را ارائه می دهد. به این هزینه و زمان راه اندازی کم اضافه کنید و این فناوری نوآورانه راهی عالی برای ترکیب رنگ و سبک زنده برای کارهای چاپی سفارشی و کاربردهای کاربردی مانند شیشه اتومبیل است. یکی دیگر از مزایای فن آوری چاپ شیشه و سرامیک دیجیتال ، توانایی تولید محصولات منحصر به فرد است که می تواند جلوه های طبیعی را با یک پالت رنگ نامحدود در خود داشته باشد.

جوهرهای سرامیکی دیجیتال ، مانند مرکب های ساخته شده توسط Dip-Tech ، ابتکاری ترین و همه کاره ترین جوهرها برای چاپ روی شیشه هستند. آنها قابلیت های بیشتری را برای برنامه های داخلی و خارجی فراهم می کنند ، مانند کنترل خورشیدی ، مقاومت در برابر تابش خیره کننده و انعکاس ، و انتشار نور و کنترل انتقال نور که مطابق با استانداردهای صنعت و دوام مورد نیاز است.

نگرانی فزاینده مهم برای پرداختن به این سوال که چگونه روی شیشه چاپ می کنید عملکرد محیطی است. در این زمینه نیز چاپ سرامیک دیجیتال می درخشد. ابزارهای اختصاصی نرم افزاری ، مانند ماشین حساب عملکرد شیشه ای چاپ شده با انرژی Dip ، محاسبه عملکرد صرفه جویی در انرژی طراحی های سطح قبل از چاپ را آسان می کند. و وقتی نوبت به طراحی می رسد – تنها محدودیت تخیل شماست!

تقاضای زیاد بازار برای قابلیت های سازگار با محیط زیست ، خلاقیت ، و تزئینی در طراحی سطح روی شیشه ، باعث می شود چاپ سرامیکی دیجیتال روی شیشه یک رقابت حیاتی داشته باشد که فرصت های جدیدی را فراهم می کند ، دارای پتانسیل طراحی سطح بی نهایت برای شیشه های معماری و تزئینی ، و همچنین برای صنعتی و برنامه های تجاری

روش های چاپ روی شیشه

در این مقاله قصد داریم در مورد چاپ روی شیشه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. پیشرفت روزمره تکنولوژی و فناوری های نوین در سراسر دنیا باعث شده است که صنایع و کسب و کار های مختلف رقابت های بسیاری با هم داشته باشند. یکی از صنایعی که در دنیای امروزه بسیار پر کاربرد و موثر است صنعت چاپ می باشد. صنعت چاپ یکی از مهمترین دستاورد های بشر است که پس از اختراع دستگاه های چاپ، تحولی بسیار عظیم در بسیاری کسب و کار ها رخ داد. چاپ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. چاپ روی شیشه با چاپ روی پلکسی تفاوت هایی دارد که نخستین تمایز آن ها را می توان در جنس شیشه و پلکسی دانست.

چاپ روی شیشه بیشتر در زمینه های دکوراسیون کاربرد دارد که البته در مورد چاپ پلکسی نیز این مورد صدق می کند. این چاپ را می توان از جمله چاپ های محبوب و پر طرفدار بر شمرد که در دسته بندی چاپ دیجیتال جای می گیرد. چاپ روی شیشه می تواند در ابعاد و اندازه های مختلفی و با طرح های انتخابی و پیشنهادی مشتریان انجام بگیرد.

همچنین تنوع طرح و رنگ ها در این نوع چاپ محبوبیت آن را بالا می برد. یکی از مزایایی که چاپ شیشه دارد، این است که رنگ های به کار رفته در چاپ شیشه هیچ حلالی ندارد و می تواند به راحتی در تمامی شرایط آب و هوایی و اقلیمی مورد استفاده قرار بگیرد. چاپ روی شیشه یک پیشنهاد ویژه برای استفاده در محیط های مرطوب محسوب می شود. همانطور که اشاره شد چاپ روی شیشه از جمله دسته بندی چاپ های دیجیتال است که با سیستم های یو وی جت می تواند انجام شود.

کاربرد های چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه از جمله چاپ هایی است که می تواند به صورت گسترده ای در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی منازل یا محیط های کاری مورد استفاده قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که این کاربرد ها امروزه بسیار گسترده تر شده اند و این چاپ می تواند در ابعاد کوچک و بزرگ بر روی شیشه های مختلف کاربرد داشته باشد. از ویژگی های شیشه می توان به این مورد اشاره کرد که مواد کمی را به خود جذب می کند و چاپ روی شیشه توسط دستگاه یو وی و اشعه فرابنفش انجام می شود که آن را در برابر رطوبت و آب نیز مقاوم می کند. از جمله کاربرد های چاپ شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای چاپ روی شیشه

همانطور که گفته شد چاپ روی شیشه یا چاپ شیشه می تواند در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این چاپ مزایای بسیاری نسبت به برخی چاپ های دیگر که برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند دارد، که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع‌بندی در مورد چاپ روی شیشه

شاید برای شما سوال باشد که نخستین بار در کدام کشور چاپ روی شیشه انجام شد و به مرور در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. طبق شواهد تاریخی ونیز ایتالیا، اولین شهری است که این چاپ زیبا در آن انجام شده است. گفته می شود در این شهر کارگاه های بسیاری برای این منظور وجود داشتند که این کار را انجام می دادند. در کشور ما این هنر در آثار دوران صفویه به چشم می خورد و گویا در این زمان این هنر در اوج خود قرار داشته است. زمان شاه عباس با ورود شیشه های تزیینی از ونیز به ایران این هنر به اوج خود رسید.

از شما به خواندن مقاله چاپ روی چرم دعوت می کنیم.

شاید برای شما سوال باشد که در زمان های گذشته دستگاه های یو وی اختراع نشده بود پس چاپ شیشه چگونه انجام می شد؟ باید گفت که چاپ شیشه با رنگ های مخصوصی بر روی شیشه ها انجام می شدند که با آب قابل پاک شدن نبودند و امروزه این رنگ ها را با نام رنگ ویترای می شناسند. امروزه چاپ روی شیشه به چندین دسته تقسیم شده است که در پروژه های بزرگ و کلان از دستگاه های یووی استفاده می کنند. اما چندین سال است پس از افول این هنر، نقاشی با رنگ ویترای نیز مشتریان خاص خود را دارد.

خروج از نسخه موبایل