علت باز و بسته شدن قفل مرکزی کوییک

چگونه کنترل قفل مرکزی شما کار می کند؟

توضیح مکانیکی که سیستم قفل مرکزی ماشین شما چگونه کار می کند به این شرح است :

جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی کوییک و فروش اقساطی کوییک ار با ما در فرنام خودرو تماس بگیرید.

هزینه ی تعمیر قفل مرکزی و جایگزین کردن یک قطعه ی مونتاژ

سوییچ قفل برای فعال کننده به عنوان عمل میکند. یکی از مشکلاتی که این امر به وجود می آورد این است که اگر شارژ ریموت تمام شود، فعال کننده هیچ راهی برای فعال شدن ندارد ، و قفل های شما را نمی توان باز کرد. با علم بر این که اکثر این اجزا به صورت قطعه ¬ی مونتاژ کامل (یک تکه) عرضه می شود، تعمیر غیر عملی است، پس بنابراین جایگزین کردن (تعویض) احتمالاً تنها گزینه ی شما خواهد بود.

این اجزای کامل ممکن است گران باشند، پس اگر مجبور به تعویض آنها در چند درب یا همه درب ها بشوید، هزینه تعمیر قفل مرکزی شما می تواند به سرعت تشدید شود. استفاده و فرسایش منظم می تواند منجر به جایگزینی قفل درب شود قفل های شما هربار که از ماشینتان استفاده می کنید، مورد استفاده قرار می گیرد. با چنین عمل مکرری، که شامل بخشهای کوچک و عملیات حساس میشود، سوییچ ها و اجزا الکتریکی بالاخره فرسوده می شوند، خراب می شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند.

دلایل این که درب های ماشین شما به خوبی قفل نمی شوند

اینطور نیست که مکانیک شما سریع بیاید و مستقیماً اجزا را تعویض کند. عدم عملکرد قفل مرکزی شما می تواند یکی از چندین مشکل باشد.

ممکن است یک فیوز را سوزانده باشید

اگر یک درب همانطور که باید کار کند، ولی دیگری اینطور نباشد، می تواند چیزی به سادگی فیوز سوخته دلیلش باشد. هزینه ی تعویض فیوزها ناچیز است، بنابراین ارزشش را دارد که قبل از بی گدار به آب زدن ، آنها را بررسی کنید.

مجموعه کلیدها خراب است

اگر هیچ یک از قفل درب ها عمل نمی کند، پس مشکل می تواند از مجموعه کلیدهای شما باشد.در این مواقع یک راه نجات (درست کردن) آسان قطعه مکانیکی می تواند به یک کامپیوتر بستگی داشته باشد تا عیب یابی و تست را انجام دهد. اگر مشکل مجموعه کلید شما باشد که سیگنالی نمی دهد، نیاز به تعویض خواهد داشت .

شارژ مجموعه کلید تمام شده است.

قبل از این که قرار تعمیرگاه یا مکانیک برای بررسی مجموعه بگذارید، اولین قدمی که باید بررسی شود، باطری است. در عین حال که مستعدیم تا بدترین حالت ممکن را برداشت کنیم، نگاه گذرا به یک سری عوامل پایه ای در این مورد ساده است. پس قبل از رزرو قرار برای بررسی مجموعه کلیدتان، مطمئن شوید که مشکل از باطری نیست.

 سیم پیچ قفل درب شما ممکن است خراب شده باشد

سیم پیچ داخل قفل شما ممکن است خراب شده باشد اگر باز فقط قفل یکی از درب ها مشکل داشته باشد.

سیم های برقی آسیب دیده یا خراب شده

یک راه ساده برای تشخیص سیم های خراب شده بالا نگه داشتن سوییچ و باز و بسته کردن درب به صورت پشت سر هم است. سیم خراب ممکن است تکان بخورد و باعث برقراری اتصال شود. اگر مورد این بود، شما برق متناوب را هنگام استفاده از مجموعه کلید برای خواهید گرفت.

هزینه تعمیر قفل مرکزی

نمونه هزینه برای تعمیر یا تعویض قفل مرکزی شما، مشخصاً به مدل و ساخت ماشین شما بستگی دارد. تعویض قفل مرکزی برای ماشین های مدل استاندارد می تواندهزینه بالایی داشته باشد. کمک مکانیک قفل مرکزی شما:

 ساختار سیستم قفل مرکزی خودرو

سیستم قفل مرکزی در تمامی خودروها به یک صورت طراحی می شود. این سیستم از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول، مدار الکتریکی رمز گشا و بخش دوم، مدار الکتریکی (Flip-flop). با این حال، وظیفه اصلی این سیستم تنها با کمک این دو بخش انجام نمی شود؛ به همین دلیل، داخل هر یک از درب های خودرو، پمپی الکتریکی تعبیه شده است تا به صورت موازی به یونیت قفل مرکزی متصل و با آن در ارتباط باشد.

با فرمانی که از جانب کلید قفل مرکزی روی داشبورد یا ریموت خودرو صادر می شود، پمپ های الکتریکی، زبانه ها را فعال می کنند و درب ها قفل می شوند. شاید دیده باشید که برخی از خودرو ها با کلیدی قفل می شوند که در قفل روی درب راننده چرخانده می شود در سیستم قفل مرکزی این خودروها، یک میکروسوئیچ در پمپ الکتریکی درب سمت راننده به کار رفته است.

با اضافه شدن این قطعه، بعد از چرخاندن سوئیچ در قفل درب سمت راننده، فرمان قفل شدن تمامی درب ها به یونیت قفل مرکزی فرستاده می شود. ارسال و دریافت اطلاعات میان ریموت و دکمه روی داشبورد و یونیت قفل مرکزی، به کمک فرستنده های رادیویی یا مادون قرمز انجام می شود. به همین دلیل به محض فشردن ریموت، قفل درب ها باز و بسته می شود. در بسیاری از خودروهای امروزی، این سیستم امنیتی با شکل و کاربرد سابق وجود ندارد و قابلیت های بیشتر و بهتری به آن اضافه شده است.

برای مثال در بعضی خودروها، ماژول کنترل بدنه یا یونیت BCM علاوه بر وظایف خود، وظیفه یونیت قفل مرکزی را نیز انجام می دهد. امکان اضافه کردن قابلیت هایی چون قفل خودکار درب ها در سرعت معین، باز شدن قفل درب ها حین تصادف و غیره در این نوع سیستم های قفل مرکزی وجود دارد.

عیب یابی خراب شدن قفل مرکزی خودرو

عیب یابی قفل مرکزی از جمله اموری است که دانستن آن، اضطراب و نگرانی شما را تا حدود زیادی کم می کند. گاهی اصلا نیازی به نگرانی بی مورد نیست و به راحتی می توان از این سیستم امنیتی رفع عیب کرد، فقط ابتدا باید مطمئن شوید که اشکال از کنترلر قفل مرکزی یا خود آن است. عمده ترین اشکالات مربوط به این سیستم در قسمت های فیوز، یونیت و سوکت یونیت، رله ها و مدار قدرت الاکلنگی رخ می دهند.

نیم سوز یا خراب شدن هر یک از این قطعات، قفل مرکزی را به طور کلی از کار می اندازد. برای تشخیص، ابتدا به سراغ این قطعات بروید و از سالم بودنشان مطمئن شوید. توجه داشته باشید که در بسیاری از خودروهای امروزی، یونیت قفل مرکزی وجود ندارد و به همین دلیل، مشکلاتی که مربوط به این قسمت است، فقط با دستگاه دیاگ قابل تشخیص است. خراب شدن و عمل نکردن سیستم قفل مرکزی می تواند به دلایل زیادی رخ دهد که باید به بررسی و رفع آنها پرداخت. موارد زیر شامل برخی از این دلایل هستند:

گاهی اوقات قفل مرکزی بیش از حد کار می کند و بی وقفه باز و بسته می شود. این موضوع وقتی پیش می آید که یونیت این سیستم، نیم سوز یا بیش از حد داغ شده، سیستم دزدگیر به صورت غیر اصولی نصب شده یا یکی از پمپ های درب ها خراب شده باشد. هر زمان یکی از این مشکلات به وجود آید، سیستم قفل مرکزی بی دلیل فعال و غیر فعال می شود.

 بروز مشکل در کنترلر قفل مرکزی خودرو

خراب شدن ریموت نسبت به موارد قبلی، پیچیدگی کمتری دارد و ممکن است فقط باتری آن تمام یا خراب شده باشد. به طور کلی، مشکلاتی مانند خراب یا تمام شدن باتری، خراب شدن چشمی مادون قرمز، عدم عملکرد گیرنده ریموت و خارج شدن کنترلر از «سنکرون» باعث بروز مشکل در کنترلر این سیستم می شود.

خارج شدن کنترلر از سنکرون زمانی اتفاق می افتد که راننده فاصله زیادی با خودرو دارد. با هر بار فشردن کلید ریموت، کدی به سمت گیرندۀ سیستم امنیتی ارسال می شود. وقتی فاصله ریموت با گیرنده زیاد باشد، گیرنده نمی تواند آخرین کد فرستاده شده را دریافت کند و از سنکرون خارج می شود.

بروز مشکل در پمپ درب ها

یکی از شایع ترین دلایل خرابی سیستم قفل مرکزی، عملکرد نادرست پمپ درب هاست.

گاهی ممکن است که فقط قفل یکی از درب ها عمل نکند. در چنین مواقعی فقط پمپ همان درب سوخته است و باید به سرعت برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کرد.

علاوه بر نیم سوز شدن پمپ ها، عملکرد نامناسب شاسی ها، برخورد با رودری ها و بروز مشکل در عملکرد موتور پمپ یا چرخ دنده های آن، از دیگر دلایل خراب شدن پمپ درب ها است.

به یاد داشته باشید که پمپ ها به دلیل ارتباط الکتریکی ای که با هم و با یونیت قفل مرکزی دارند، روی عملکرد هم تأثیر می گذارند؛ به همین دلیل به محض بروز مشکل، یا باید سوکت پمپ مورد نظر را جدا کنید تا به بقیه آسیب نزند یا باید اقدام به تعمیر آن نمائید.

خرابی یکی از پمپ ها باعث خرابی سایر پمپ ها می شود؛ همچنین خراب شدن شاسی قفل درب ها، بروز اتصالی در مدار قدرت یا سایر اتصالات آن نیز باعث سوختن پمپ ها به صورت پی در پی و هم زمان می شود.

خروج از نسخه موبایل