انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی مناسب ویلا

بهترین پنجره دو جداره برای ویلا کدام است؟

پنجره ها در فضاهای مسکونی از جهت ایجاد حس امنیت و آسایش، نقش بسیار اساسی را ایفا می کنند. در این مقاله به بررسی نکاتی در جهت انتخاب بهترین پنجره دوجداره برای ویلا های مسکونی می پردازیم. پنجره دوجداره نوعی از پنجره است که با توجه به قابلیت های فراوان و نکات مثبت و کاربردی که دارد، اولین انتخاب برای فضاهای متنوع محسوب می شود. در این میان مدل ها و شکل های متنوعی از پنجره دوجداره در بازار موجود است. این مسئله دست سازندگان را در انتخاب پنجره مدنظر باز می گذارد.

انتخاب نوع پروفیل در پنجره دوجداره برای ویلا

پروفیل یکی از بخش های اصلی هر پنجره ای است. برای انتخاب پنجره سه جداره مورد نظر در نگاه اول بهتر است که مشخص کنیم تمایل داریم چه نوع پروفیلی در ساختار پنجره استفاده شده باشد. در میان پروفیل های مصرفی برای ساخت پنجره، پروفیل های یو پی وی سی و آلومینیومی کاربردی تر و محبوب ترند.

 پروفیل آلومینیومی

از مهم ترین ویژگی های آلومینیوم می توان به شکل پذیر بودن آن اشاره کرد. این ماده به دلیل انعطاف پذیری بالا بسیار مورد استفاده و پرکاربرد است. باید گفت از آلومینیوم در صنعت ساختمان استفاده ویژه ای می شود. فلز آلومینیوم رسانا می باشد و عایق حرارتی ضعیفی نیز خواهد بود. اما باید توجه داشت که در پنجره های آهنی در مقایسه با پنجره های آلومینیومی از عایق حرارتی ضعیف تر است. پنجره آلومینیومی عایق حرارتی قوی تری نسبت به  پنجره دو جداره خواهد بود. همچنین آلومینیوم سبک وزن بوده و در حالی که بسیار سبک می باشد از استحام بسیار بالا و قوی نیز برخوردار است.

نکته مورد توجه دیگر درباره این فلز این است که پروفیل های یو پی وی سی نسبت به آلومینیوم عایق بهتر و قوی تری خواهند بود. یکی از نکات مثبت پروفیل آلومینیومی زیبایی و ظرافت آن است. این فلز به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارا هست، حس خوبی به مخاطب در مواجهه با ساختمان منتقل می کند. پروفیل های ساخته شده از فلز آلومینیویم ظریف و زیبا هستند و نصب آن ها بسیار سریع و آسان است. اما توجه داشته باشید که برای نصب اصولی و استاندارد نیاز به یک تیم حرفه ای و آموزش دیده دارید.

پروفیل UPVC

پروفیل های یو پی وی سی، جدیدترین و پراستفاده ترین نوع پروفیل برای پنجره دوجداره هستند. در ادامه با مزایای آن آشنا خواهیم شد.

پنجره ویلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در انتخاب پنجره برای ویلا نکات متنوعی باید مدنظر قرار بگیرد. اولین مسئله ای که در نظر سازندگان ویلا مد نظر قرار دارد، زیبایی ظاهری و لوکس و جذاب به نظر رسیدن آن است. در هر صورت نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد و به طور ویژه در ویلا به دلیل کاربرد آن، زیبایی و جذابیت ظاهری بسیار مهم است. همچنین کیفیت ساخت تا به مرور زمان این ظاهر دچار ایراد نگردد.

از طرفی باید توجه داشت که پنجره ای که انتخاب می شود، باید شرایط آسایش ساکنین را فراهم کند به طور مثال عایق مناسبی برای صدا بوده و صداهای مزاحم فضای بیرون را به داخل منتقل نکند. از طرفی عایق حرارت بودن نیز اهمیت بالایی دارد. چرا که آسایش حرارتی در یک فضای مسکونی بسیار مهم است. کیفیت، دوام و قیمت مناسب نیز به ترتیب از دیگر مواردی هستند که به طور حتم باید مورد نظر قرار داده شده و در انتخاب تاثیر بگذارند

پنجره دوجداره مناسب ویلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انواع پنجره دوجداره که قابلیت ساخت در ابعاد بزرگ را دارند:

بطور کلی اگر ابعاد پنجره از یک سری ابعاد تجاوز کند ، پیشنهاد می گردد جهت پنجره خود از متریال آلومینیوم استفاده نمایید. مباحث مربوط به مقاومت و ممان اینرسی پنجره . پنجره های upvc با توجه به گالوانیزه های u شکلی که در داخل آن قرار می گیرد مقاومت های مختلفی دارند. اما این گالوانیزه های داخی در بهترین حالت دارای ممانی برابر با 10 را خواهند داشت و اگر محل نصب پنجره در جایی باشد که ممان مورد نیاز بیشتر از 10 باشد باید از پنجره آلومینیومی استفاده گردد. اما در همین انواع پنجره upvc نیز می تواند با رعایت یک سری از استاندارد ها پنجره در ابعاد بزرگ را تولید کرد.

۱- پنجره دوجداره آلومینیومی یا upvc کشویی:

پنجره کشویی پنجره ای  است که با توجه به ساختار آن تا میزان 80 درصد عایق می باشد. این نوع پنجره با توجه به ساختار آن ، نوع پروفیل و نوع یراق مناسب جهت ابعاد استاندارد می باشد. حداکثر ارتفاعی که می توان با این نوع پنجره ساخت حداکثر تا 2/40 می باشد. جهت این نوع پنجره حداکثر عرض استاندارد جهت هر لنگه 1 متر تا 1/20 می باشد. اگر لنگه ها بزرگ باشند با توجه به نوع ساختار یراق ، پنجره ها به کندی حرکت می کنند و وزن لنگه بازشو بالا می رود. این نوع پنجره در رده سوم پنجره های بزرگ سایز جهت ویلا مورد استفاده قرار می گیرد.

2- پنجره دوجداره آلومینیومی یا upvc مدل فولکس واگنی:

این نوع پنجره در رتبه دوم استفاده در کاربری های ویلایی قرار دارد. حداکثر ارتفاع مجاز برای این نوع پنجره 2/40 می باشد و عرض مجاز جهت هر لنگه حداکثر 1/60 می باشد ، در واقع شما می توانید یک فضایی با ارتفاع 2/40 و عرض 3/20 را یک پنجره دو قسمتی و بدون کتیبه مدل فولکس واگنی داشته باشید. اگر ارتفاع بیشتری داشتید در این حالت در بالای پنجره باید یک کتبه قرار داده شود. عملکرد این نوع پنجره همانند درب ماشین فولکس واگن می باشد که با دادن دستگیره به سمت بالا 12 سانت لنگه بازشو به سمت داخل می آید و سپس با یک حرکت اسلایدینگ یا همان کشویی در ریل خود قرار می گیرد.

3- پنجره دوجداره آلومینیومی مدل لیفت اسلاید:

اگر یک فضایی با ارتفاع 4 متر و عرض 10 متر دارید ، بهترین پیشنهاد استفاده از انواع پنجره های لیفت اسلاید می باشد. این نوع پنجره در رتبه اول استفاده در کاربری های ویلایی می باشد. از این نوع پنجره می توانید از ارتفاع 2 متر تا 4 متر و عرض 2 متر تا 10 متر در انواع مدل های استفاده نمایید. پنجره لیفت اسلاید یک پنجره با قابلیت های بالا می باشد که جهت ابعاد بزرگ بسیار بسیار مناسب و کارا می باشد.

عملکرد یراق در این نوع پنجره دوجداره به صورتی است که تا میزان 600 کیلوگرم وزن را می تواند تحمل نماید و به سادگی و با اشاره یک انگشت بازشو آن به حرکت در آید. پنجره لیفت اسلاید در انواع مدل های تک ریل دوریل سه ریل قابل تولید می باشد. شما می توانید با توجه به سبک معماری ساختمان خود و ابعاد پنجره ها از انواع پنجره های ذکر شده در بالا استفاده نمایید. ساده ترین مدل نیز مدل فیکس و لولایی می باشد که در صورت طراحی استاندارد و استفاده ار پروفیل های مناسب ، می توانید از این مدل ها نیز استفاده نمایید.

منبع : پیرامیدوین

خروج از نسخه موبایل