فواید خاکشیر برای درمان جوش صورت چیست؟

استفاده از خاکشیر با شیر می تواند برای کسانی که تمایل به افزایش وزن و چاق شدن دارند مفید باشد. می توانید هر روز صبح ناشتا مقداری خاکشیر را با یک لیوان شیر ترکیب کرده و میل نمایید. دانه های خاکشیر را بکوبید، مقداری آب به آن اضافه کنید، تا خمیری یکدست بدست آید، شب ها پیش از خواب این خمیر را روی پاهای خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند، این کار باعث کنترل فشار خون می شود.

با این که خاکشیر در درمان یبوست موثر است، اما مصرف زیاد آن نیز باعث افزایش یبوست می‌شود. افزایش بیش از اندازه خاکشیر خطر ابتلا به مگاکولون را افزایش می‌‌دهد. در واقع تجمع چربی و التهاب در کبد سبب چرب شدن کبد می شود. برای تهیه جوشانده خاکشیر نخست دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کرده، سپس آب اضافی آن را خالی کنید و چندین مرتبه آن را به خوبی بشویید.

برای کنترل قند خون در افرادی که یا دیابت دارند یا در مرحله پیش از دیابت هستند، مفید واقع شود. 6) از این نوع سرکه می توان به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها معرفی می شود. تخم این گیاه با نام خاکشیر شناخته می‌شود که ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز (طعم تلخ) و قرمز تیره مایل به قهوه‌ای یافت می‌شود.

خاکشیر فواید بسیار زیادی برای بدن دارد؛ از پوست و مو گرفته تا درمان یبوست و اسهال به‌کار می‌رود و برای کودکان و نوزادان نیز بسیار مفید است. برای اطلاع از خواص درمانی خاکشیر و نحوه درست کردن آن این مطلب را مطالعه نمایید. مطلب مرتبط: آیا در عوارض انجام خودارضایی به جوش صورت اشاره شده؟ در این باره در سایت ترک سریع کامل صحبت شده.

روغن زیتون، قابلیت این را دارد که خیلی زود جذب پوست شود و اثرات التهابی نور خورشید را هم از بین ببرد. استفاده از خواص ترنجبین برای پوست به همراه خاکشیر، برای صاف و شفاف شدن پوست صورت، رفع جوش و اگزما مفید است. پوست خود را با حوله ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، ادامه دهید.

اسکراب پوست صورت خانگی و گیاهی بسازید اسکراب نمک، لیمو، و شکر برای لایه برداری و درخشنده کردن چهره 2 قاشق غذاخوری نمک آب نصف یک لیمو ترش شکر، به مقداری که مخلوط شما سفت و سخت شود … اگر دچار ورم و زخم معده هستید باید میزان مصرف خاکشیر را به حداقل برسانید.

اگر قصد از بین بردن جراحات زخم و ورم بدن را دارید باید خاکشیر را آنقدر بکوبید تا به حالت ضماد در بیاید و بعد آن را به صورت موضعی بر روی پوست و یا قسمت‌های مورد نظر بدن خود بگذارید. خاکشیر که با نام خاکشی هم شناخته می‌شود گیاهی دو ساله از دسته گیاهان شب بو است. این گیاه اغلب در کوهستان‌ها و دشت‌ها می‌روید و طول ساقه آن به یک متر هم می‌رسد. پایین این گیاه حالتی کرکی دارد اما بالای آن هیچ‌گونه کرکی وجود ندارد.

عرق یونجه برای درمان جوش صورت و بدن

خاکشیر حرکات روده را بهبود می‌بخشد و با دفع سموم و پاک‌سازی روده باعث دفع چربی اضافی بدن و لاغری می‌شود. یکی دیگر از خواص معجزه آسای خاکشیر درمان یبوست های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست های ناشی از اضطراب و تنش های عصبی است. یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع از بدن است.

برای درمان این نوع یبوست و همین طور درمان یبوست و کم آبی ناشی از کهولت سن نسخه ای گیاهی و بسیار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشیر کوبیده شده به همراه قندآب می تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد. برای تهیه این ترکیب لازم است ترنجبین را ۵ ساعت در آب خیس کنید و بعد از این مدت آن را صاف کرده و به آن ۲ قاشق خاکشیر پاک کرده اضافه کنید و میل کنید.

خاکشیر برای چی خوب است؛ از لاغری تا جوش‌های صورت

به همین منظور ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر پاک کرده را با ترنجبین صاف شده ترکیب کنید. اما تنها خاصیت خاکشیر، برای رفع عطش نیست و دارای فواید بسیاری مانند کمک به دفع سنگ کلیه، بهبود برخی از اختلال‌های پوستی و درمان اسهال نیز می‌باشد. خاکشیر علاوه بر پروتئین دارای گلوکز، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم و … است که هر کدام به طریقی برای بدن مفید هستند.

از دیگر خواص خاکشیر می‌توان به درمان یبوست ناشی از تنش‌های عصبی و اضطراب اشاره کرد. یکی از نشانه‌های این یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. همچنین در بعضی از مواقع کمی مدفوع در بدن باقی می‌ماند و روده این قابلیت را ندارد که آن‌ها را به درستی تخلیه کند و همین امر موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامتی فرد می‌شود.

دلیل به وجود آمدن این مشکل هم این است که باقی ماندن مدفوع در روده باعث جذب مواد ناسالم و سمی می‌شود. اگر قصد دارید این یبوست و یبوست ناشی از کم آبی را درمان کنید باید یک قاشق غذا خوری خاکشیر را به خوبی بکوبید و آن را با قندآب ترکیب کنید و بنوشید. مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی به درمان جوش‌های صورت کمک شایانی می‌کند.

خاکشیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است برای همین نوشیدن شربت خاکشیر روزانه 2 تا 3 لیوان می تواند به درمان شوره سر کمک نماید. خاکشیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که می تواند باعث جلوگیری و درمان سرماخوردگی شود. و همچنین به دلیل داشتن طبع سرد، یک تب بر طبیعی می باشد.

برای درمان بوی بد دهان هر روز عصر یک لیوان خاکشیر و ترنجبین بنوشید. افرادی که از این ترکیب همراه با آب به عنوان نوشیدنی به صورت روزانه و مستمر به مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی شاهد روشنی پوست و از بین رفتن کک‌های صورت و پوست خود می‌شوند. برای این منظور می توان خاکشیر و ترنجبین را با یکدیگر مخلوط نمود و روزانه از این مخلوط جهت دفع سنگ های کلیه استفاده می شود.

خاکشیر علاوه‌بر این‌که عطش را از بین می‌برد فواید دیگری نیز برای بدن دارد و به سلامت بدن ما کمک می‌کند. اکثر افراد از قدیم خاکشیر را به‌عنوان صفرابر و یک نوشیدنی برای از بین رفتن عطش می‌شناسند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا دریابید خاکشیر می‌تواند چه تاثیراتی روی بدن شما بگذارد و با خواص خاکشیر برای سلامتی بیش‌تر آشنا شوید.

منبع: سایت درمان جوش

خروج از نسخه موبایل