جاروبرقی خوب چی بخرم؟ “راهنمای خرید جاروبرقی خوب”

جاروبرقی خوب چی بخرم؟ راهنمای خرید جاروبرقی خوب موضوع مقاله‌ای است که امروز برای شما آماده کرده ایم. اگر قصد خرید جاروبرقی برای تکمیل جهیزیه را دارید و یا می‌خواهید با خرید یک جاروبرقی حرفه ای، ست لوازم خانگی منزل خود را تکمیل کنید، این مقاله را از دست ندهید. قبل از هرچیز اجازه دهید ببینیم که اصلاً یک جاروبرقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های یک جاروبرقی خوب

اگر به فهرست خصوصیات یک جاروبرقی ایده آل (فارغ از اینکه محصول چه برندی است) دقت کنید، ویژگی‌هایی را می‌بینید که موارد مشابه آن در ۴ مورد خلاصه می‌شود؛ استحکام بدنه، مصرف بهینه، مکش بالا، طراحی استاندارد.

بدنه یک جاروبرقی خوب، مستحکم است

بگذارید از بدنه جاروبرقی شروع کنیم. جاروبرقی به عنوان یک وسیله برقی، هر آن ممکن است در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار گیرد و قسمت‌هایی از آن در اثر برخورد ضربه، بشکند؛ البته اگر جنس بدنه آن بی‌کیفیت باشد! خوشبختانه برای ساخت بدنه بهترین جاروبرقی‌هایی که در بازار می‌بینید، از مواد پلیمری درجه یک و پلاستیک‌های با کیفیت استفاده شده است.

کم مصرف بودن یک جاروبرقی

یکی دیگر از خصوصیات جاروبرقی خوب، کم مصرف بودن آن است. شما باید به فکر صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه قبض برق‌تان باشید و اگر می‌خواهید در طول ماه چندین بار از جاروبرقی استفاده کنید، حتماً به سراغ یک جاروبرقی کم مصرف بروید.

مهم‌ترین ویژگی یک جاروبرقی خوب (مکش و توان قوی)

گیر کردن آشغال در لا به لای پرز فرش، مشکلی است که بسیاری از ما به ویژه کسانی که فرش‌های پرز بلند دارند، آن را تجربه کرده اند. اگر از یک جاروبرقی با توان مکش مناسب استفاده کنید، دیگر با این مسئله مواجه نخواهید شد. برخورداری از قدرت مکش بالا، مهم‌ترین ویژگی یک جاروبرقی کارآمد است. وقتی توان مکش یک جاروبرقی زیاد است، انواع ذرات با اندازه‌های مختلف را از روی زمین بلند می‌کند.

و اما زیبایی و جذابیت ظاهری جاروبرقی

همه ما به زیبایی لوازم خانگی خود اهمیت می‌دهیم. کیفیت به تنهایی مهم نیست و انتظار ما از یک جاروبرقی ایده آل، برخورداری از طراحی استاندارد و زیبایی ظاهری در کنار کیفیت است. طراحی مناسب یک جاروبرقی، حرکت آن بر روی قسمت‌های مختلف از زمین را آسان خواهد کرد.

موقع خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سوال مهم؛ جاروبرقی را برای استفاده در چه فضایی انتخاب می‌کنید؟ این وسیله قرار است چه متراژی را در هر دفعه جارو کند؟ تناسب نوع جاروبرقی و اندازه آن با متراژ خانه، از نکات مهمی است که موقع خرید جاروبرقی باید به آن توجه کرد. معمولاً جاروبرقی‌های معمولی (حداکثر ۲۰۰۰ وات) برای تمیز کردن خانه‌های کوچک مناسب اند. ولی اگر خانه‌ای بزرگ دارید و لازم است که هفته‌ای چند بار آن را جارو بکشید، به سراغ جاروبرقی با توان مکشی بیشتر از ۲۰۰۰ وات بروید.

امکانات جاروبرقی، قطعاً مهم است. مگر می‌شود موقع خرید جاروبرقی، به آپشن‌های آن دقت نکرد؟ امتیاز برخی جاروبرقی‌ها به داشتن قابلیت‌هایی نظیر نشانگر وضعیت کیسه است که کار کردن با آن را آسان می‌کند.

ابعاد جاروبرقی و تعداد سری آن، برخورداری آن از فیلترهای یکبار مصرف یا قابل شستشو، محدوده طول کابل، گنجایش مخزن و… از دیگر نکاتی است که توجه به آن، رمز انتخاب مناسب‌ترین جاروبرقی است.

جاروبرقی بدون کیسه؛ خوب یا بد؟

جاروبرقی کیسه دار، یک امتیاز ویژه نسبت به جاروبرقی بدون کیسه دارد و آن، این است که هر زمان مایل بودید، می‌توانید کیسه را تخلیه کنید. در مقابل، پس از هر بار استفاده از جاروبرقی بدون کیسه، حتماً باید آشغال‌های آن را تخلیه نمایید تا دفعه بعد بتوانید با آن جارو کنید. ضمناً تخلیه جاروبرقی بدون کیسه، وقت گیر و زمان بر است.

به گرد و غبار حساسیت دارید؟ از جاروبرقی کیسه دار استفاده کنید

ما به کسانی که از بیماری‌های تنفسی نظیر آسم رنج می‌برند، توصیه می‌کنیم که حتماً از جاروبرقی‌های کیسه دار استفاده کنند. کیسه‌ای که برای این مدل از جاروبرقی در نظر گرفته شده، از مواد خاصی تهیه شده و ذرات گرد و غبار را به خوبی ذخیره می‌کند. فیلتر جاروبرقی کیسه دار، قدرت گنجایش ذرات گردوخاک را دارد. کاربران می‌توانند لایه محافظتی دیگری به این فیلترها اضافه کنند و بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

کدام جاروبرقی بهتر است؟

بهترین برندهای جاروبرقی در بازارهای ایران کدام است؟ سامسونگ یا ال جی؟ بوش یا زیمنس؟ این روزها اگر سری به بازار فروش لوازم خانگی بزنید، ده‌ها برند خارجی و ایرانی را می‌بینید که در رقابت با یکدیگر، سعی می‌کنند بهترین باشند.

جاروبرقی ال جی، قدرتمند و بادوام است

جاروبرقی‌های باکیفیت و کارآمد ال جی، هنوز هم طرفداران بسیاری دارند. طراحی بدنه این برند از جاروبرقی، بسیار ساده و کاربردی است و جنس خوبی دارد. ال جی، جاروبرقی‌های خود را با تنوعی بی‌نظیر به بازار عرضه کرده و این یعنی اگر در انتخاب این برند مصمم هستید، به راحتی محصول موردنظرتان را خواهید یافت.

جاروبرقی ژاپنی کنوود؛ انتخاب کسانی که به زیبایی جاروبرقی اهمیت می‌دهند

شرکت کنوود، همان کمپانی مشهور ژاپنی است که انواع لوازم خانگی از جمله کولر، تلویزیون، رادیو آماتور، برخی تجهیزات صوتی و… را با بالاترین کیفیت می‌سازد. جاروبرقی کنوود، از طراحی زیبایی برخوردار است و وزن متناسبی دارد. این جاروبرقی، با قدرت مکش عالی، اجازه نمی‌دهد آشغالی بر روی زمین بماند.

جاروبرقی فیلیپس؛ پر از امکانات

شرکت فیلپیس سال‌ها است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد و جاروبرقی‌هایی با بیشترین امکانات را می‌سازد. جاروبرقی فیلیپس، با مکش بسیار قدرتمند خود، ریزترین آشغال‌ها و گردوغبار را از روی زمین برمی دارد. این جاروبرقی با کیفیت است و گارانتی محصولات فیلیپس، مهر تاییدی بر این ادعا می‌زند.

اصالت برایتان مهم است؟ جاروبرقی سامسونگ بخرید

محصولات برندهای مطرحی نظیر سامسونگ امتحان خود را پس داده‌اند و کیفیت و کارایی آن‌ها بر همگان ثابت شده است. جاروبرقی سامسونگ به عنوان یکی از مهمترین تولیدات این شرکت بزرگ، مثل همیشه محبوب و پرطرفدار است. جاروبرقی سامسونگ، بسیار پرقدرت است و صدای کمی هم دارد. به علاوه، سبک بوده و جابجایی آن سخت نیست.

جاروبرقی همه چیز تمام می‌خواهید؟ بوش را انتخاب کنید

شرکت بوش از پیشتازان تولید لوازم خانگی در جهان است که با تکیه بر سابقه درخشان خود، توانسته در فهرست برترین‌های این صنعت جای گیرد.

ویژگی‌های جاروبرقی بوش:

تعمیر جاروبرقی بوش

تعمیر جارو برقی

تعمیر جاروبرقی سامسونگ

جمع‌بندی

جاروبرقی خوب را فقط از یک فروشگاه معتبر می‌توان خرید. ممکن است مجبور شوید برای خرید یک جاروبرقی با کیفیت، بیشتر هزینه کنید. اما از سوی دیگر، مدت زمان بیشتری از دوام و کارایی آن بهره‌مند می‌شوید و برای سال‌ها از خرید جاروبرقی بی‌نیاز می‌شوید. پس انتخاب یک جاروبرقی خوب و باکیفیت (حتی با قیمت بیشتر)، یک حرکت کاملاً اقتصادی است.

خروج از نسخه موبایل