بهترین کلینیک مزوتراپی مو در رشت کجاست؟

 مزوتراپی مو : راهنمای کامل تاثیرات، عوارض و مراحل درمانی

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در دنیا است. دلایل این مشکل متنوع هستند. گاهی از مسائل ژنتیکی نشأت می‌گیرند و گاهی هم ناشی از بیماری‌ها و اختلالات مختلف‌اند. متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی در مورد مکانیسم دقیق ریزش مو نداریم؛ برای همین دلیل داروهای موجود برای همه‌ی افراد موثر نیستند. درمان روتین ریزش مو استفاده از ماینوکسیدیل موضعی و داروی خوراکی فیناستراید است. این دو برای نیمی از مصرف‌کنندگان تا حد خوبی موثرند و در نیمی دیگر، تاثیر چندانی ندارند.

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ای قدیمی) است که می‌تواند همراه با دیگر درمان‌های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم هر آنچه که لازم است در مورد مزوتراپی خصوصا مزوتراپی رشت بدانید را بررسی کنیم.

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی با حداقل تهاجم گفته می‌شود که کاربردهای بسیاری دارند. مثلاً مزوتراپی مو که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، یکی از کاربردهای این روش درمانی است که باعث توقف ریزش مو و تحریک رشد موها می‌شود. در مزوتراپی، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می‌شود که در قیمت مزوتراپی مو در رشت نیز موثر است. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) کمک کنند.

معنی عبارت «مزوتراپی»

به مزوتراپی مو در کشورهای خارجی «Mesohair» یا «Mesoplasty» هم گفته می‌شود. پس اگر این عبارات را شنیدید، بدانید که منظور همان مزوتراپی مو است. مزوتراپی از دو واژه‌ی «مزو» به معنی میانی و «تراپی» به معنی درمان تشکیل شده است.

منظور از «مزو» چیست؟

معنی اصلی واژه‌ی‌ «مزو» یا «Meso» به سلول‌های بنیادی دوران جنینی باز می‌گردد. زمانی که هنوز بدن انسان شکل نگرفته و جنین در حد چند هزار سلول است، سه لایه‌ی از سلول‌های بنیادی شکل می‌گیرند. اکتودرم، مزودرم و اندودرم نام این سه لایه است که هرکدام بعداً بخش‌های مختلف بدن را می‌سازند. مثلاً در مورد پوست، سلول‌های بنیادی اکتودرمی، سطح بیرونی پوست (۵ لایه اول پوست) یا اپی‌درم را می‌سازند و سلول‌های بنیادی مزودرمی، درم یا لایه‌ی میانی پوست را تشکیل می‌دهند. پس در مزوتراپی، هدف ما تزریق دارو به لایه‌ی میانی پوست یا همان درم است که توسط سلول‌های بنیادی مزودرمی ساخته شده است.

در برخی از متون گفته می‌شود که منظور از «مزو» همان معنی میانی است. چون درم لایه‌ی میانی پوست است و در مزوتراپی مورد هدف قرار می‌گیرد، نام مزوتراپی بر این روش گذاشته شده است. از لحاظ علمی، تعریف قبلی صحیح‌تر است؛ اما عبارت مزوتراپی در هر صورت یک معنی می‌دهند: درمان لایه‌ی میانی پوست

درم یا لایه‌ی میانی پوست

پوست بدن ما از سه لایه‌ی کلی تشکیل شده است:

بخشی از پوست که ما می‌بینیم، همان لایه‌ی اپی‌درم است که کمتر از یک میلی‌متر ضخامت داشته و سطح آن با سلول‌های مرده پوشیده شده است. سلول‌های اپی‌درم مدام در حال تقسیم‌اند و جایگزین سلول‌های مرده‌ای می‌شوند که به تدریج از روی پوست ما می‌ریزند.

درم یا لایه‌ی میانی، از بافت پیوندی تشکیل شده که شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید است. این بخش باعث انعطاف‌ پذیری پوست شده و حاوی انواع و اقسام ساختارهای مهم پوستی است. یکی از این ساختارها، فولیکول مو است. فولیکول شامل ۲۰ نوع سلول مختلف است که یک یا چند پیاز مو را در بر می‌گیرد. پیاز مو هم محلی است که تارهای موی ما ساخته می‌شوند، رشد می‌کنند و از سطح پوست بیرون می‌آیند. بخشی از تار مو که ما می‌بینیم، ساقه‌ی مو نام دارد.

در مزوتراپی در رشت با استفاده از سرنگ، داروها و ترکیبات خاصی به لایه‌ی درم تزریق می‌شود. چون پیاز مو در این لایه قرار دارد و اگر بخواهیم به شکلی موثر ترکیبات ترمیم‌کننده را به آن برسانیم، باید آن‌ها را مستقیماً به این لایه بفرستیم. داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل معمولاً نمی‌توانند به خوبی از اپی درم عبور کنند؛ لذا تاثیر کمتری نسبت به مزوتراپی مو دارند.

تاریخچه مزوتراپی مو

اولین اشاره به مزوتراپی مو در متون پزشکی برای درمان ریزش مو، به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد. پزشک فرانسوی به نام آمبروز پاره که طبیب دربار پادشاهی فرانسه بود، در مورد درمان ریزش مو این گونه می‌نویسد:

اگر ریزش مو ناشی از عدم تغذیه‌ی مناسب بود؛ باید توسط پارچه‌ای تمیز، برگ انجیر یا پیاز خام مالیده شود. سپس باید به محل دچار طاسی سوزن زد و رویش را با محلولی از عصاره‌ها مالید.

در سال ۱۹۵۲، پزشک فرانسوی دیگری به نام میچل پیستور برای اولین بار مزوتراپی را به شکل امروزی معرفی کرد. پیستور برای درمان بیماری آسم از تزریق وریدی داروی پروکائین استفاده می‌کرد. او بعد از مدتی مشاهده کرد که ریزش موی برخی از بیماران بهبود یافته است. پس از آن پیستور در مورد تزریقات زیر جلدی پروکائین مطالعات زیادی انجام داد تا در نهایت در سال ۱۹۷۶، نام روش درمانی ابداعی خود را «مزوتراپی» گذاشت. روش ابداعی میچل پیستور در ۵۰ سال گذشته مورد اقبال بسیاری از پزشکان و متقاضیان روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست قرار گرفته‌ است.

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی نوعی تزریق زیرجلدی یا زیرپوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزوتراپی مو و پوست

روشی درمانی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک های ریز و گودی و سیاهی زیر چشم کاربرد دارد. همچنین از این روش برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول های مو استفاده می شود. در مزوتراپی مواد مغذی ,ویتامین ها, پروتئین ها و دیگر مواد نیاز پوست و مو از طریق سرنگ های باریک به پوست صورت یا فولیکول های موی سر تزریق می شود. برای گرفتن نتیجه بهتر باید جلسات درمانی را تکمیل کنید تا تاثیر آن را ببینید.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

با گذشت زمان ، زنان و مردان توجه بیشتری به زیبایی خود دارند و تمایل دارند با دریافت خدمات زیبایی همواره به پوست و موی خود رسیدگی کنند. به طوری که افراد مختلف بخش زیادی از درآمد خود را صرف دریافت خدمات زیبایی و رسیدگی به پوست و موهای خود می نمایند.  یکی از روش های به کار رفته در زمینه زیبایی موها که البته دارای جنبه درمانی نیز می باشد ، مزوتراپی است.

تمامی افرادی که به دلیل استرس دچار ریزش مو شده اند و یا کسانی که ساقه موهای آن ها آسیب دیده است و شاهد روند افزایش موهایشان نمی باشند ؛ همینطور تمامی کسانی که موهایشان به صورت سکه ای ریزش پیدا کرده است ؛ می توانند با دریافت خدمات مزوتراپی موها ، مشکل خود را حل کنند.

در مزوتراپی موها ، پزشک از سوزن های ریزی برای تزریق مواد و محلول مورد نظر که خود حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی مورد نیاز برای مو ، آنزیم ها ، داروهای مختلف ، هورمون ها ، فاکتورهای رشد مو و … است را به پوست سر و به قسمت فولیکول های مو تزریق می کند. مزوتراپی موها هم به عنوان روش مستقل و هم به عنوان روشی مکمل در جهت درمان ریزش موها کاربرد دارد و استفاده از آن موجب بهبود خونرسانی در پوست سر ، تقویت پوست سر و فولیکول ها با رساندن انواع ویتامین ها ، آمینو اسیدها ، مواد معدنی و …  و تنظیم چربی پوست سر می شود.

چرا برای درصد زیادی از افراد، ماینوکسیدیل و فیناستراید درمان موثری نیست؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، دلایل اصلی ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه هنوز به خوبی شناخته نشده‌اند. صرفاً می‌دانیم که عوامل ارثی و هورمون‌های آندروژنی تاثیر زیادی بر این شکل ریزش مو دارند. استرس، کمبود مواد مغذی، کمبود سایر هورمون‌های بدن، اختلالات ناشناخته‌ی خونرسانی و بسیاری عوامل دیگر هم بر آلوپسی آندروژنی موثرند. به همین دلیل ماینوکسیدیل و فیناستراید نمی‌توانند همواره درمان‌های موثری باشند.

اگر ماینوکسیدیل و فیناستراید موثر نبودند، چه باید کرد؟

در این صورت باید به سراغ روش‌های درمانی دیگر بروید. مصرف مکمل‌های ویتامینی، روش PRP، مزونیدلینگ، نوردرمانی و در نهایت یکی از بهترین روش‌های درمانی یعنی مزوتراپی مو می‌توانند تاثیر چشمگیری در بهبود وضعیت ریزش موی شما داشته باشند.

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به جز آلوپسی آندروژنی، انواع دیگری از ریزش مو هم وجود دارد که از مزوتراپی مو می‌توان برای درمان آن‌ها استفاده کرد. اگر به هر یک از انواع آلوپسی‌های زیر مبتلا هستید، مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شماست.

چه افرادی نباید مزوتراپی مو انجام دهند؟

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

برای افزایش تاثیرات درمانی مزوتراپی مو بهتر است یکسری دستورالعمل ها که پزشک متخصص تجویز می کند را رعایت کنید. مهم ترین اقدامات مراقبتی بعد از تزریق مزوتراپی مو به شرح زیر است:

بهترین مرکز مزوتراپی مو در رشت

در سطح شهر رشت ، مراکز متعددی ارائه دهنده خدمات مزوتراپی موها می باشند ، اما توصیه می شود اگر می خواهید مشکل موهای خود را در کم ترین زمان و با حداقل هزینه درمان کنید ، حتما به سراغ بهترین ها همانند دکتر شهرام امانی بروید.

هزینه انجام مزوتراپی مو در رشت

به منظور اطلاع از هزینه های مزوتراپی مو در رشت بیمار باید به پزشک مورد نظر مراجعه کند ، چراکه قیمت و هزینه مزوتراپی موها وابسته به فاکتورهای مختلفی شامل مواد و داروهای مورد استفاده ، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان موها ، دستمزد پزشک و … می باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از دریافت خدمات مزوتراپی موها ، حتما یک جلسه مشاوره دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل