کدام یخچال ایرانی موتور خارجی دارد؟

موتور یخچال های ایرانی ساخت کجاست؟

موتورها و کمپرسورهای یخچال های امروزی در حال حاضر به دو دسته کمپرسورهای معمولی و اینورتور تقسیم بندی می شوند. موتورهای معمولی در یخچال ها دو درب بالا و پایین کاربرد بیشتری دارد و را نیز به دلیل راندمان و قدرت بالاتر در یخچال های ساید بای ساید شاهد هستیم. در قدیم استفاده از موتورهای یخچال زیادی در میان برندهای داخلی رواج داشت. پرطرفدارترین موتورهای یخچال در ایران عبارتند از:

در گذشته بیشتر شاهد حضور موتورهای یخچال کره ای بر روی محصولات ایرانی بودیم. اما در شرایط حاضر به دلیل تحریم های ایجاد شده ورود این محصولات با قیمت بسیار بالایی بوده و از این رو بیشتر یخچال های ایرانی در حال حاضر از برند موتور یخچال های تک یا هیتاچی چینی استفاده می نمایند.

 البته هر کدام از این موتورها نیز بر حسب قدرت اسب بخاری که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در ساید بای ساید ها نیز شاهد حضور موتورهای اینورتور نسل جدید هستیم. برای جایگزینی موتورها نیز بسته به نوع یخچال بایستی نسبت به آن اقدام شود. موتورهای معروف دانفوس و SECOP به دلیل داشتن قدرت بالا، قیمت بالایی داشته و بیشتر مناسب برای یخچال های ساید بای ساید می باشند.

برای اطلاعات بیشتر از این موضوع می توانید با تماس با نمایندگی یخچال سامسونگ در اهواز تماس بگیرید.

رده بندی یخچال های ایرانی بر اساس کیفیت طبق نظر کاربران آی پی امداد

بررسی و رده بندی یخچال های ایرانی را می توان از جنبه های مختلفی انجام داد. بررسی کیفیت یخچال ایرانی، بررسی قیمت یخچال ایرانی، بررسی اندازه و سایر فناوری های به کار رفته در آنها می تواند از جمله معیارهای این بررسی باشد. البته در این مقاله قرار است همه برندهای معتبر تولید کننده یخچال را با هم یک بررسی اجمالی داشته باشیم. از این رو تصمیم گرفتیم که بر اساس میزان رضایت کاربران، نظر تعمیرکار ای پی امداد و کیفیت تولید برندهای ایرانی تولید کننده یخچال را به شرح زیر انتخاب نماییم:

یخچال فریزر امرسان

ویژگی های یخچال فریزر اسنوا

کیفیت یخچال فریزر الکترواستیل

ویژگی یخچال فریزر پارس

ویژگی یخچال فریزر برتینو

یخچال فریزر دوو

ویژگی یخچال فریزر دیپوینت

سایر برندهایی که به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

پرفروش ترین یخچال ایرانی در سال 1399

یکی از متداول ترین سوالات کاربران آی پی امداد از ما همواره پرفروش ترین یخچال ایرانی در سال 99 است. با توجه به بالا رفتن قیمت یخچال های خارجی تقاضا در بازار تولیدات ایرانی افزایش یافته و به همین دلیل رقابت در بین شرکت های ایرانی تولید کننده یخچال فریزر نیز افزایش یافته است. در این قسمت با توجه به نظرات کاربران و تجربه آن ها در زمینه استفاده از یخچال فریزر های ایرانی، 5 یخچال پرفروش ایرانی را در سال 99 معرفی خواهیم کرد:

  1. یخچال فریزر بالا پایین سیلور مدل SRF-105 : قیمت مناسب این محصول علت فروش بالای ان میباشد. اما ظاهر چندان زیبایی ندارد.
  2. یخچال فریزر بالا پایین سینجر مدل SET-55: ظاهر زیبای درب این یخچال موجب فروش بالای آن شده است. اما نه تنها داخلش به اندازه بیرون آن زیبا نیست بلکه اصلا جادار هم نیست.
  3. یخچال فریزر جی پلاس مدل J505: این یخچال که ساخت شرکت گلدیران میباشد به نسبت همترازان ایرانی خود قیمت بالاتر و کیفیت نسبتا بهتری دارد.
  4. ساید بای ساید دوو مدل 2915 : یخچال های ساید بای ساید و همچنین برند دوو در بین خانواده های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. این خود دلیل پرفروش بودن ساید دوو میباشد.
  5. ساید بای ساید اسنوا مدل 2261 : ساید اسنوا با قیمتی پایین تر ظاهری درست شبیه ساید دوو 2915 دارد. به نظر میرسد کیفیت هر دو دستگاه در یک حد باشد.

مصرف پایین در یخچال ها یکی از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید یخچال میباشد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله نقد و بررسی یخچال های ایرانی به سراغ کم مصرف ترین یخچال ایرانی رفته ایم. در اواخر سال 98 شرکت ایرانی دیپوینت اعلام کرد که کم مصرف ترین یخچال ایرانی با نام DISCOVER را تولید نموده است که به زودی روانه بازار میکند. این یخچال با دارا بودن قابلیت DOOR IN DOOR به یخچالی فوق کم مصرف بدل شده است.

مقایسه کیفیت و عملکرد یخچال فریزرهای دوقلو ایرانی

در این بخش قصد داریم تا یخچال فریزرهای دو قلو ایرانی را با هم مقایسه کرده و یک دید کلی برای کاربرانی که قصد خرید این محصولات را دارند، بدهیم.

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی هیمالیا مدل پانوراما

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی هیمالیا مدل پانوراما به شرح زیر است:

یخچال دوقلوی 32 فوتی هیمالیا از جمله نمونه های پرطرفدار در بازار می باشد. این یخچال البته به نظر در مقایسه با سایر مدل ها و برندهایی که در ادامه بررسی می کنیم، به نسبت ویژگی هایی که دارد، قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شده است. هیمالیا در تولید این برند از جذابیت های ظاهری مانند هوم بار نیز استفاده کرده است که می تواند برای برخی از کاربران علاقمند به این ویژگی ها، عاملی برای خرید محسوب شود.

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی الکترواستیل

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی الکترواستیل به شرح زیر است:

مدل ES23 گویا تبدیل به پرطرفدارترین یخچال فریزر دوقلوی الکترواستیل شده است. این مدل با استفاده از یخساز اتوماتیک و هوم بار در عین داشتن کیفیت قابل قبول دارای فناوری های جذابی نیز می باشد. قیمت این مدل از تولیدات الکترواستیل نیز برای کاربرانی که به دنبال یخچال دوقلو با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند، تقریبا مناسب است.

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی امرسان

بررسی کیفیت یخچال فریزر دوقلوی امرسان به قرار زیر است:

امرسان برندی است که همیشه می توان برای قیمت های مقرون به صرفه روی آن حسابی ویژه باز کرد. البته مدل های یخچال فریزر دو قلوی امرسان تنوع بیشتری دارد با این حال FN15DRH15D یکی از مقرون به صرفه ترین یخچال فریزرهای دوقلو در بازار ایران محسوب می شود.

ویژگی ها و امکانات یخچال فریزر دوقلوی دوو

ویژگی ها و امکانات یخچال فریزر دوقلوی دوو به شرح زیر است:

دوو با تولید یخچال فریزر دوقلو مدل D2LF0020SS یک نمونه عالی از یخچال های دوقلو ایرانی را روانه بازار کرده است. هر چند از نظر قیمتی این محصول به نظر کمی گران می رسد اما با این وجود استفاده از فناوری های مدرن در آن باعث شده تا این مدل نیز یکی از انتخاب های ایرانی ها باشد.

استفاده از یک کمپرسور پربازده، چشم الکترونیکی هوشمند، سیستم گردش هوای سه بعدی نشان از اهتمام بالای دوو برای ساخت این مدل دارد. البته نبود گزینه هایی مانند قفل کودک در این مدل کمی تعجب برانگیز شده است.

حتما بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز با کادری مجرب و متخصص.

بررسی کیفیت عملکرد یخچال فریزر دوقلوی سیلور

بررسی کیفیت عملکرد یخچال فریزر دوقلوی سیلور به شرح زیر است:

یخچال فریزر دوقلوی سیلور SR-103 را می توان یکی از مقرون به صرفه ترین نمونه های این رده در بازار دانست. سیلور با تولید این مدل به نظر به دنبال برآورده کردن خواسته های کاربرانی برآمده است که با هزینه های کمتر به دنبال تهیه یک یخچال دوقلو برای منزل خود هستند. هرچند گرید انرژی B در نگاه اول کمی در ذوق بیننده می زند، اما برای یک دوقلوی 13 میلیونی بیشتر از نباید انتظار داشت.

اگر یخچال برند دوو دارید و ساکن شهر اهواز هستید، می توانید با نمایندگی  تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز تماس بگیرید تا متخصصان فنی اقدام به رفع مشکل کنند.

ویژگی ها و امکانات یخچال فریزر دوقلوی دیپوینت

ویژگی ها و امکانات یخچال فریزر دوقلوی دیپوینت را در ادامه بررسی کرده ایم:

یخچال فریزر دوقلوی 14 فوت D4 دیپوینت به طرز عجیبی تبدیل به یکی از پرفروش ترین دوقلوهای بازار ایران شده است. این مدل حتی در حال رقابت با نمونه های خارجی نیز بوده و از نظر میزان فروش رکوردهای جالبی دارد. از نظر کیفیت و تکنولوژی های موجود، D4 دارای قابلیت های قابل قبول اما فوق العاده ای نیست. از نظر فناوری های به کار رفته این مدل تقریبا همه چیز تمام است اما کمی گنجایش آن ممکن است برای خانواده هایی پرجمعیت دردسر ساز شود.

یخچال فریزر خوب می‌تواند رژیم غذایی شما را تعیین کند! تعجب نکنید این یخچال است که تعیین می کند شما چه مواد غذایی را برای چه زمانی می توانید بدون خراب شدن و پلاسیدن نگهداری کنید. اگر محصول درستی را انتخاب نکرده باشید یعنی مواد غذایی شما محدود خواهند شد و درنتیجه رژیم غذایی شما هم محدود خواهد شد.

یک یخچال فریزر خوب چه ایرانی چه خارجی باید یکسری ویژگی‌ها را داشته باشد تا به شما این اطمینان را بدهد که همیشه مواد عذایی سالم و تازه مصرف کنید. با توجه به قیمت بالایی که این محصول دارد و البته مثل سایر و ظروف نیست که بتوانید هرجند وقت یکبار آنرا عوض کنید پس در هنگام خرید حتماً توجه کنید که چه محصولی با چه ویژگی خریداری می‌کنید.

ما در این مقاله جند مدل از بهترین یخچال فریزرهای موجود در بازار از برندهای معتبر (سامسونگ، دوو، امرسان و …) و در نوع های مختلف هم ایرانی و هم خارجی را به شما معرفی می‌کنیم. اگر در مورد انواع و مشخصه‌های یخچال فریزر اطلاعات خاصی ندارید می‌توانید به قسمت در انتهای مقاله مراجعه کنید.

یخچال فریزر سامسونگ ساید بای ساید (دوقلو) مدل ROSSO2

 مشخصات محصول:

یخچال فریزر سامسونگ مدل دوقلو ROSSO2 یکی از محصولات زیبا و کاربردی این شرکت کره‌ای است. این محصول در گروه یخچال فریزرهای ساید بای ساید قرار می‌گیرد. این مدل یخچال فریزر دارای ظرفیت بالا و طول عمر زیادی است. همچنین در طراحی آن از فناوری‌هایی چون کمپرسور اینورتر دیجیتال سامسونگ بهره گرفته شده است.

صدای کم و مصرف انرژی پایین این یخچال فریزر سامسونگ مدل ROSSO2 از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. یکی از قابلیت‌های این محصول محفظه‌ی یخچال در یخچال یا CoolSelect Zone است. با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید مواد غذایی مختلف را در حالت سرمایشی متناسب نگه‌داری کنید.

روی درب فریزر این محصول یک آب سردکن مدرن قرار گرفته است. این آبسردکن دارای یک اهرم داخلی است که برداشتن آب را برای شما بسیار آسان می‌سازد. به این ترتیب می‌توانید با یک دست هم از آب سردکن آب بردارید.

از طریق صفحه‌ی نمایش بالای آبسردکن می‌توانید دما و تنظیمات مختلف این قسمت را مشاهده کنید. این محصول همچنین مجهز به سیستم Twin Cooling Plus یا خنک‌کننده‌ی دوگانه است. این سیستم درجه‌ی دما و رطوبت را به مقدار لازم حفظ می‌کند. در نتیجه عملکرد هر دو بخش یخچال و فریزر دارای بهترین کیفیت خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه داشتن فیلتر بوگیر است که کیفیت این محصول را بهبود می‌بخشد. به این ترتیب می‌توانید انواع مواد غذایی را برای مدت طولانی در یخچال نگه دارید و نگران بوی آن‌ها نباشید.

روی درب این یخچال دوقلو سامسونگ، قسمت بار قرار گرفته است. می‌توانید آب و نوشیدنی‌های خود را در قسمت بار قرار دهید و بدون باز کردن درب اصلی یخچال نوشیدنی خود را بردارید. این قابلیت به شما در کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری می‌کند.

چراغ‌های LED یخچال و فریزر علاوه‌بر روشنایی دارای مصرف انرژی کمی هستند. دستگیره‌ی توکار، تعداد مناسب طبقات شیشه‌ای و ضد سرریز از دیگر ویژگی‌های این یخچال فریزر هستند.

یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل DES-2915

 مشخصات محصول:

محصول بعدی که به شما معرفی می‌کنیم یخچال فریزر ساید بای ساید دوو مدل DES-2915 است. این یخچال فریزر یکی از محصولات زیبا و کارآمد برند کره‌ای دوو به‌شمار می‌رود.

این محصول دارای سیستم Digital Cooling یا سامانه‌ی کنترل سرمایش الکترونیک است. این سیستم مجهز به سنسورهای کنترل دما است و پس از تشخیص دما در داخل و بیرون یخچال، آن را به این سامانه منتقل می‌کنند. این سامانه پس از تحلیل داده‌ها آن‌ها را به کمپرسور انتقال می‌دهد تا سرمایش مورد نیاز دستگاه را فراهم کند.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به سامانه‌ی هوشمند الکترونیک کنترل دما، میوه، سبزیجات و مواد پروتئینی اشاره کرد. این سیستم به شما کمک می‌کند مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تر و به‌صورت تازه‌تر نگه‌داری کنید.

سامانه‌ی کنترل سرمایش الکترونیک و کمپرسور اینورتر دیجیتال نسبت به مدل‌های قدیمی برق کمتری مصرف می‌کند. به کمک این کمپرسور نوسان دمای داخلی یخچال تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری می‌توان نگه‌داری کرد.

مصرف انرژی این محصول در رده‌ی A+ قرار دارد و محصولی مناسب برای کاهش هزینه‌های خانواده است.

یخچال و فریزر امرسان مدل BFN22D-M/TP

مشخصات محصول:

محصولی که در این بخش با آن آشنا می‌شوید از نظر ما یک یخچال فریزر ایرانی خوب و از برند محبوب امرسان است. یخچال فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP یکی از محصولات مدرن و کارآمد این برند ایرانی به‌شمار می رود.

این محصول دارای ۴ طبقه در محفظه و ۴ طبقه در قسمت درب است. آب‌خوری، جا تخم‌مرغی و 2 کشوی نگه‌داری میوه و سبزی از دیگر اجزای این محصول هستند. همچنین در محفظه‌ی یخچال جای مخصوص لبنیات هم تعبیه شده است.

یخچال فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP دارای آبسردکن مجهز به قفل کودک است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کنترل پنل اشاره کرد. کنترل پنل این یخچال فریزر به شما کمک می‌کند نحوه‌ی عملکرد دستگاه و تنظیمات را مشاهده کنید.

همچنین به کمک قفل کودک نمایشگر می‌توانید تنظیمات را به‌صورت دائم قفل نگه دارید. فریزر این محصول سیستم کارکرد مجزا دارد و مواد غذایی را به حالت انجماد سریع فریز می‌کند.

سیستم عیب‌یاب هوشمند، مصرف انرژی کم و عدم تولید برفک از دیگر ویژگی‌های یخچال فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP اشاره کرد.

همچنین شما میتوانید در معرفی با انواع مدل یخچال فریزرهای امرسان رنگی، ساید بای ساید (دوقلو) و دیگر محصولات این شرکت آشنا شوید.

یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل D2S-0033SS

مشخصات محصول:

یخچال فریزر دوو مدل D2S-0033SS یکی از محصولات جدید و منحصربه‌فرد این برند کره‌ای است. این محصول در گروه یخچال فریزرهای ساید بای ساید قرار می‌گیرد.

این محصول از امکانات زیادی از جمله سیستم کمپرسور اینورتر دیجیتال بهره برده است. این کمپرس اینورتر نسبت به مدل‌های قدیمی مصرف انرژی برق کمتری دارد. به‌علاوه، دارای کارایی بسیار بالاتری نسبت به کمپرسورهای معمولی است.

فریزر این محصول به کمک انجماد سریع مواد غذایی را به‌خوبی فریز می‌کند. نمایشگر LED روی این یخچال فریزر که دارای کنترل لمسی است، به شما کمک می‌کند عملکرد و تنظیمات دستگاه را مشاهده کنید.

کمپرسور دستگاه باعث می‌شود نوسان دمای یخچال تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به این ترتیب می‌توانید مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تر و به‌صورت سالم‌تر و تازه‌تر نگه‌داری کنید.

یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل D2S-0033SS بدون برفک هستند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به طبقات شیشه‌ای مقاوم، آب سردکن و قفل کودک اشاره کرد.

یخچال و فریزر سامسونگ مدل RL730

مشخصات محصول:

در این قسمت با یخچال فریزر سامسونگ مدل RL730 یکی از محصولات پرقدرت و کم‌مصرف این برند کره‌ای آشنا می‌شوید. این محصول مجهز به کمپرسور اینورتر دیجیتال و نمودار مصرف انرژی آن A++ است.

این مدل یخچال فریزر در تمام طبقات یخچال جریان سرمایشی یکنواختی را ایجاد می‌کند. این ویژگی عملکرد موثرتری از دستگاه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

محفظه‌ی نگه‌داری میوه و سبزیجات این محصول دارای قابلیت انتخاب رطوبت خودکار هستند. این ویژگی باعث می‌شود این محصولات با کیفیت بهتری نگه‌داری شوند.

این دستگاه دارای ظرفیت و طول عمر بالایی است. صدای کم دستگاه و مصرف پایین انرژی از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول به‌شمار می‌روند.

صفحه‌ی نمایش لمسی که روی بدنه‌ی یخچال طراحی شده است به شما کمک می‌کند عملکرد و تنظیمات دستگاه را مشاهده کنید. فریزر این محصول مجهز به سیستم سرد کننده‌ی سریع است.

فضای داخلی یخچال با چراغ‌های LED روشن می‌شوند. این چراغ‌ها علاوه‌بر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کنند، گرمای کمتری دارند و نور و طول عمر بالاتری دارند.

از دیگر ویژگی‌های این یخچال فریزر می‌توان به یخ‌ساز دستی و طبقات شیشه‌ای مقاوم اشاره کرد.

یخچال و فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170

مشخصات محصول:

محصول بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم یخچال فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170 است. ایم یخچال فریزر یکی از محصولات با کیفیت این برند ایرانی به‌شمار می‌رود.

این محصول دارای ۲ طبقه و ۱ عدد کشو در قسمت یخچال است. نمایشگری که روی بدنه‌ی یخچال نصب شده است به شما کمک می‌کند تنظیمات دما و عملکرد یخچال را مشاهده کنید.

از قابلیت‌های کاربردی این یخچال فریزر می‌توان به اخطار باز ماندن درب و افزایش دما اشاره کرد. به این ترتیب می‌توانید از باز ماندن درب یخچال و خطر اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

این یخچال مجهز به فاصله دهنده‌ی پشت محصول تا دیوار است. بنابراین فضای کافی در پشت یخچال وجود دارد و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند.

فیلتر تصفیه‌ی آب، آب‌ سردکن، باز شدن درب از هر دو سمت و لاستیک ضد باکتری دور درب از ویژگی‌های این محصول هستند. به کمک فیلتر بوگیر می‌توانید بدون نگرانی از بوی مواد غذایی مختلف آن‌ها  به مدت طولانی در یخچال نگه‌داری کنید.

در قسمت فریزر ۱ طبقه و ۸ کشو قرار گرفته است. این فریزر بدون برفک است اما دارای یخساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیست. این یخچال فریزر جزو محصولات کم‌مصرف و دارای نمودار مصرف انرژی آن B است.

خروج از نسخه موبایل