کدام منطقه شمال ویلا بخریم؟

در کدام شهر شمال ویلا بخرید؟

در این مقاله از مقالات وبلاگ پارس مسکن در این رابطه بحث خواهیم داشت که کدام شهر شمال برای خرید ویلا در شمال گزینه مناسب‌تر و بهتری خواهد بود؟ و برای تحقق رویای خرید ویلا شهرکی در شمال کدام یک از شهرهای این منطقه خوش و آب و هوا را مقصد قرار دهیم. شمال کشور همیشه مقصدی دلچسب و پذیرا برایمان بوده و هست. چه قصد شما گذراندن یک تعطیلات چند روزه با خانواده یا دوستانتان باشد و چه قصدتان سرمایه‌گذاری و اقدامات اقتصادی در شمال باشد.

رایج‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در شمال کشور، این روزها به خرید ویلا در شمال تبدیل شده است. جالب است بدانید حتی اگر قصد شما از خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری هم نباشد، باز دلایل بسیاری وجود دارند که شما را به سوی اقدام وسوسه‌انگیزی همچون خرید ویلا در شمال یا حتی ساخت ویلا در شمال سوق دهد.

این یک فرضیه بی‌پایه و اساس نیست و تنها روی حدسیات یا جنبه‌های تبلیغاتی عنوان نمی‌شود! بلکه شواهد و آمارها تا به امروز به خوبی نشان داده‌اند که میزان افرادیکه خصوصاً در سال‌های اخیر اقدام به خرید ویلا در شمال کشور کرده‌اند همینطور رو به افزایش بوده است و به قدری این شکل از سرمایه‌گذاری امتحانش را خوب پس داده و موفق عمل کرده است که حالا دیگر خرید ویلا در شمال جنبه رقابتی نیز در سرمایه‌گذاری پیدا کرده است.

آیا شمال از خرید ویلا اشباع نشده است؟

وقتی صحبت از خرید ویلا در شمال می‌شود، شاید با خودتان فکر کنید با توجه به داغ بودن بازار خرید ویلا در شمال و استقبال این حجم از خریداران، حالا دیگر استان‌های شمالی کشور از خرید ویلا اشباع شده‌اند و شاید نتوانند به خوبی نیاز شما را برآورده کنند.

این فرضیه تا حدی می‌تواند درست باشد، زیرا شواهد نشان می‌دهند که تراکم ساخت ویلا در شمال همینطور بیشتر می‌شوند و حالا تعداد غیر بومیانی که در یک شهر اقدام به خرید ویلا کرده‌اند به شکل قابل توجهی بیشتر از قبل شده است.

اما این به این معنی نیست که شما از این چرخه سرمایه‌گذاری پر سود و موفق جا مانده باشید. زیرا هر روز از دل طبیعت بکر و جادویی استان‌های شمالی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد که ماهیت و پتانسیل رشدپذیری‌اش در بخش اقتصادی به تازگی کشف شده است و می‌تواند به راحتی با شهرهای شلوغ و پر طرفدار شمالی رقابت کند.

پس اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید پیش از عملی کردن تصمیمتان به شما پیشنهاد می‌کنیم تنها به سراغ شهرهای معروف و شلوغش نروید. درست است که خرید ویلا در شمال معامله پر سودی برای هر دو طرف قرارداد است و میزان متقاضیان و طرفدارانش روز به روز هم بیشتر می‌شود، اما این فراوانی به معنی آسان بودن این عمل نیست.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید ویلا در شمال فکر شده عمل کنید، با آگاهی عمل کنید و اگر این امر به تنهایی برایتان به هر دلیلی میسر نیست یا سخت خواهد بود، یک مشاور کاربلد و با تجربه که تسلط کافی بر منطقه مورد نظر شما دارد کمک بگیرید تا معامله‌ای موفق‌تر و امن‌تر را برای خودتان رقم بزنید و نتیجه‌ای کاملاً مطلوب را برای سرمایه‌گذاری‌تان به ارمغان بیاورید.

اما با توجه به نکاتی که اشاره شد، این را نیز فراموش نکنید که اشباع شدن در شمال معنی چندانی ندارد. می‌گویید چرا؟ پاسخ‌اش ساده است. زیرا شمال کشور از گذشته تا به امروز منبع غنی از زمین‌های بکر، طبیعت دست نخورده و جذاب و آب و هوایی که این روزها مانند گنجی در دل این منطقه قرار گرفته است، بوده و هست.

بنابراین به راحتی می‌توانید درک کنید که تجمع میزان بالایی از کشاننده‌ها در استان‌های شمالی همیشه دلایل منطقی و محکمی برای جذب افراد به این منطقه داده‌اند و نه تنها اشباع نشده‌اند، بلکه وارد فاز رقابتی در سرمایه‌گذاری نیز شده‌اند. پس چه قصد شما از خرید ویلا در شمال، سرمایه‌گذاری باشد و چه داشتن یک پایگاه دائمی و شخصی برای تعطیلات و خوشگذرانی‌های خانوادگی و دوستانه، در هر دو حالت شما برنده هستید.

چه شهرهایی برای خرید ویلا در شمال پیشنهاد می‌شود؟

خرید ویلا در شمال عموماً ما را با یاد شهرهای معروف شمالی می‌اندازد. به عنوان مثال اگر قصد خرید ویلا در شمالدر استان مازندران را داشته باشید، معمولاً همه ما در اولین گزینه به سرعت به خرید ویلا در شهر رامسر فکر می‌کنیم. رامسر یا چالوس معمولاً دو گزینه‌ای در استان مازندران هستند که در وهله اول توجه افرادیکه قصد خرید ویلا در شمال دارند را به خود جلب می‌کنند. شاید به این دلیل باشد که در بیشتر مواقع این دو شهر مقصد ما برای سفرهای تفریحی و تعطیلاتمان بوده‌اند و خاطره بیشتری در آن‌ها داریم.

اما واجب است بدانید که شهرهای استان مازندران برای خرید ویلا در شمال تنها به رامسر و چالوس محدود نمی‌شوند و نباید با این تئوری قدیمی شانس مطلع شدن از گزینه‌های جذاب دیگر برای خرید ویلا در شمال در شهرهای دیگر این استان را از دست بدهید.

خرید ویلا در چمستان

یکی از شهرهایی که امروزه برای خرید ویلا در شمال گزینه‌ای بسیار مناسب و پر طرفدار شده است شهر چمستان در استان مازندران است. شهری کوچک با مناظر و طبیعتی بی‌نهایت زیبا و بکر. اما در عین کوچکی از اهمیت ویژه‌ای چه در زمینه جاذبه‌ها و چه در زمینه بستر مناسب فعالیت‌های اقتصادی برخوردار است. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و هدف شما استان مازندران است، به شما خرید ویلا در چمستان را پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از نقاط قوت منطقه چمستان در استان مازندران این است که آینده رو به رشدی دارد و در آینده‌ای بسیار نزدیک جای پیشرفت فراوانی را در میان شهرهای محبوب مازندران به خودش اختصاص خواهد داد.

با یک جستجو و بررسی کوتاه می‌توانید میزان قابل توجه خریداران ویلا در چمستان را ملاحظه کنید و از سرمایه‌گذاری خود در چمستان مطمئن شوید. اگر نام چمستان برایتان چندان آشنا نیست، به شما دریاچه الیمالات که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور است را معرفی می‌کنیم و این تنها یکی از جاذبه‌های این شهر کوچک شمالی با طبیعت دلپذیرش است.

خرید ویلا در محمود آباد

نام محمود آباد را در استان مازندران کمتر کسی وجود دارد که نشنیده باشد و از اهمیت این شهر ساحلی و زیبا بی‌خبر باشد. محمود آباد نیز یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید ویلا در شمال خواهد بود.

وجود دریا و ساحل همیشه بر اهمیت ویلای شما می‌افزایند و از طرفی لذت داشتن یک ویلای ساحلی در کنار هوای مرطوب و دلچسب دریا را نیز هدیه می‌دهند. اگر تجربه اقامت در ویلا در محمود آباد را نداشته‌اید اما می‌خواهید اقدام به خرید ویلا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو شب به این شهر ساحلی کوچک سفری داشته باشید و خودتان از نزدیک لذت اقامت در ویلاهای ساحلی این منطقه را بچشید. سپس به شما قول می‌دهیم که مقصدتان برای خرید ویلا در شمال را به هیچ عنوان عوض نخواهید کرد.

خرید ویلا در نوشهر

نوشهر نیز جزء شهرهایی است که برای خرید ویلا در شمال به شدت توصیه می‌شود. به این دلیل که نوشهر یکی از قطب‌های فعال و مهم استان مازندران و حتی ایران در گردشگری و جذب توریست است. نوشهر از این جهت برای خرید ویلا در شمال توصیه می‌شود که طبیعت بی‌نظیر و پرباری دارد.

به عنوان مثال اگر اهل سفرهای طبیعت‌گردی باشید گفتنی است که دریاچه ارواح، روستای انگاس، دیو چشمه و جنگل توریستی سیسنگان از معروف‌ترین مناطق گردشگری این شهر هستند. بنابراین اگر دلتان یک ویلا با منظره‌ای چشم نواز و بکر در طبیعت می‌خواهد، حتماً برای خرید ویلا در شمال به سراغ شهر دیدنی و زیبای نوشهر بروید.

خرید ویلا در بابلسر

اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، به بابلسر نیز به عنوان یک گزینه جدی فکر کنید. زیرا بابلسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در این امر بی‌سبب نبوده است. این شهر سبز و زیبا میان دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار گرفته است. پس اگر قصد خرید ویلا در شمال و در شهر بابلسر را دارید، این شانس را خواهید داشت که هم از مناظر کوهستانی این شهر بهره‌مند شوید و هم از مناظر ساحلی و جذابش.

 موارد نام برده شده تنها تعدادی از شهرهای پرطرفدار و ایده‌آل استان مازندران برای خرید ویلا در شمال بودند و طبیعی است که بدانید شهرهای محبوب و مناسب این استان برای خرید ویلا در شمال تنها به همین‌ها خلاصه نمی‌شوند. اگر قصد شما از خرید ویلا در شمال جدی است و استان مازندران را به عنوان مقصد این سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم شهرهای دیگری را نیز در این استان از نظر بگذرانید. شهرهایی مانند: نور، آمل، بابل، شهسوار و …

حال دریافتید که بازار خرید ویلا در شمال با توجه به این حجم از خریداران همچنان داغ است و همچنان ظرفیت پذیرش سرمایه‌داران و خریداران و پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری‌های فراوان دارد.

ما نیز در این مسیر به نمایندگی از مجموعه مجرب و حرفه‌ای پارس مسکن در زمینه خرید و فروش ویلا و ملک و زمین در استان مازندران به شما اعلام آمادگی در زمینه هرگونه همکاری و مشاوره در این اقدام اقتصادی را می‌کنیم. می‌توانید در صورت نیاز به راحتی با کارشناسان ما در مجموعه پارس مسکن از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت ارتباط گرفته تا بتوانید از مشاوره متخصصین آگاه بر منطقه و امور خرید و فروش بهره‌مند شوید و معامله‌ای موفق و امن را در کنار تیم ما تجربه نمایید.

انتخاب بهترین شهر شمال برای خرید ویلا

مزایا و معایب شهرهای شمال چیست؟

علاوه بر ویژگی‌های معماری و فنی ساختمان ویلا که در انتخاب و خرید یا فروش ویلا اثرگذار هستند، هر یک از شهرهای شمالی نیز که پذیرای خانه‌های ویلایی هستند، مزایا و معایبی دارند.

علاوه بر این برخی معیارها ممکن است سلیقه‌ای باشند و نتوان معیار دقیقی برای آن‌ها تعیین نمود.

معیار انتخاب شهر توسط خریداران متفاوت است.

اگر معیارهای خود را اندکی تغییر دهید، می‌توانید ویلاهایی با کیفیت مناسب‌تر و با قیمت بهتر خریداری نمایید.

نکته؛

به طور کلی یکی از عوامل اصلی که در تعیین قیمت ویلا در شمال اثرگذار است، مقدار فاصله شهر مورد نظر با جاده اصلی مواصلاتی به شمار می‌رود. هر چه فاصله شهر مورد نظر از جاده اصلی طولانی‌تر باشد، قیمت آن نیز کمتر است و در شهرهایی که با حرکت در مسیر کوتاهی می‌توانید به ویلا برسید، هزینه‌های بیشتری برای خرید ویلا می‌بایست پرداخت نمایید.

نگاهی به بهترین شهر‌های شمالی برای خرید ویلا

اگر تا کنون قصد خرید ویلا در شمال را کرده باشید حتما با سوال‌های زیادی در ذهن‌تان مواجه شده‌اید. شاید کمی سخت باشد انتخاب میان ویلای نوشهر و ویلایی که در رویان ساخته شده است. احتمالا شما هم تفاوت ویلای چمستان و ویلایی که در متل‌ قو دایر شده را آن‌طور که باید نمی‌دانید و خرید ویلای شمال را دشوار و سخت قلمداد می‌کنید.

اگر تا پایان همراهمان باشید جواب تمام سوال‌هایتان به خصوص “بهترین شهر شمال برای خرید ویلا را خواهید گرفت.

قبل از انتخاب بهترین شهر ویلایی شمال بخوانید

خواسته آن‌ها که به دنبال خرید ویلا در شمال هستند جز زیبایی و طبیعتی بی‌بدیل، جز دریایی مواج و جنگلی باشکوه چیست؟

قطعا چنین افرادی دوست دارند شهری را انتخاب کنند که به حیث آب و هوا مناسب است و به عنوان شهری در شمال مملوست از منظره‌های دل‌چسب و فضاهای بکر، حتما دوست دارند ویلایشان در شهری مجهز به تله‌ کابین و مراکز گردشگری مشهور باشد و به حیث امکانات شهری نیز کاملا راضی کننده و رضایت بخش.

چنین می‌شود که شهری چون متل‌قو شدیدا مورد استقبال قرار می‌گیرد به هر حال در کنار زیبایی‌های شگفت انگیزش، مجهز به آبشارها و چشمه‌های متعدد است، تله‌ کابین‌های بکر دارد و مراکز خرید متعدد.

این‌گونه است که نمک‌ آبرود را بهترین می‌دانند و نوشهر را بی‌همتا قلمداد می‌کنند و شهری چون چالوس و رویان را چشم‌ بسته بر می‌گزینند، چون هم جنگل دارند هم دریا، هم از مسیر‌های پر درخت و خاطره‌ انگیز بهره‌مندند هم امکانات درخور.

این‌ طور بگوییم مازندران معمولا اولین انتخاب خریداران شمال است، دلیلش بی‌تردید هوای خوب، هم‌جواری با دریا، جنگل و جاده منتهی به پایتخت است.

بحث ما از این‌جا رسما آغاز می‌شود، قرار است شهری در مازندران برگزینیم اما با یک سوال مهم روبرو هستیم:

مناسب‌ترین شهر‌های مازندران برای خرید ویلا کدامند؟

همان‌طور که گفتیم مازنداران بهترین چشم‌انداز دریا و منظره جنگل را داراست از این رو به وفور مورد توجه خریداران ویلای شمال قرار می‌گیرد. بهتر است قبل از این‌ که بحث را باز کنیم به این نکته اشاره کنیم که مازنداران را عموما به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کنند و آن‌ جا که بحث از شهر‌های مازندران به میان می‌آید به هر کدام برچسب غربی یا شرقی می‌زنند.

بخش غربی که از آمل، چمستان تا نوشهر و چالوس و رامسر را در بر می‌گیرد محبوب‌ترین منطقه مازنداران به حیث خرید و فروش ویلاست دلیلش را می‌توان نزدیکی بیشتر به جنگل و دریا و هم‌جواری با مهم‌ترین جاده‌های منتهی به تهران دانست. بخش شرقی مازندران نیز از گلوگاه تا بابل را شامل می‌شود و به نسبت شهرهای غربی کمتر مورد توجه خریداران ویلای شمال واقع می‌گردد.

بهترین شهرهای مازندران، از آمل تا رامسر

از میان شهرهای غربی مازندران آن‌ها که به اصطلاح ساحلی هستند و در جوار دریا واقع شده‌اند باز هم در اولویت بیشتری قرار دارند، و به معروف‌ترین شهرهای ویلایی شمال در بین هم‌وطنان شناخته می‌شوند. چنین شهرهایی مطمینا برای آن‌ها که جز سودای دریا در سر چیزی ندارند بهترین انتخاب تلقی می‌شوند، متل‌قو در کنار نوشهر، رویان و رامسر در این گروه قرار دارند.

البته لیست شهر‌های ساحلی مازندران به همین‌جا ختم نمی‌شود و چمستان و محمودآباد را هم می‌توان به این لیست افزود که محبوبیت‌شان به نسبت گروه اول کمرنگ‌تر است. شاید فاصله از دریا را بتوان دلیل این امر دانست ضمن این‌که معمولا برای افرادی که به دنبال لذت از طبیعت و جاذبه‌های محلی هستند مناسب است حال آن‌که کثیری از افراد ترجیح می‌دهند ویلایی که برای زندگی خریداری می‌کنند مجهز به امکانات شهری نیز باشد. در واقع چمستان برای عاشقان ویلاهای جنگلی ایده‌آل است.

دلیل محبوبیت شهرهای ساحلی و غربی مازندران

بخش غربی مازندران چنان برای خرید ویلا مطرح و محبوب است که آن را به سه بخش متفاوت تقسیم می‌کنند. قسمت اول که از آمل تا چمستان را شامل می‌شود به حیث تنوع ویلا بسیار گسترده است، هم ویلای ساحلی و هم نمونه‌های جنگلی را می‌توان با قیمت‌های متفاوت در این محدوده مشاهده کرد، که چمستان مطرح‌ترین شهر این قسمت برای خرید ویلاست.

از نوشهر و متل‌قو تا نمک‌آبرود، دومین بخش از این قسمت شمال هستند که به دلیل فاصله جزیی با پایتخت، بیشتر مورد توجه ساکنین تهران قرار می‌گیرند، در واقع تهرانی‌هایی که آخر هفته‌ها به بهانه دل کندن از یک هفته نفس‌گیر به دنبال راه فرارند بهتر است ویلاهای این منطقه را برای خرید انتخاب کنند. سومین بخش را منحصرا به رامسر اختصاص داده‌اند، شهری آرام، زیبا، سرسبز و دل انگیز؛ به راستی که رامسر عروس ایران است.

بهترین شهر شمال برای خرید ویلا

انتخاب شهر برای خرید ویلا کمی سلیقه‌ای است اما…

به رغم این‌که انتخاب شهر برای خرید ویلا کمی سلیقه‌ای است اما آن‌چه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حاکی از آن است که خریداران ویلای شمال، متل‌قو را بهترین شهر می‌دانند و پس از آن نمک‌آبرود و نوشهر را بر می‌گزینند و بعد از آن رامسر را انتخاب می‌کنند. آن‌چه سبب شده رامسر با آن تله‌کابین دو کیلومتری‌اش که بزرگترین تله‌کابین ایران محسوب می‌شود در اولویت آخر باشد (البته از میان همین چهار شهر ساحلی)، فاصله بیشتر با جاده دوست داشتنی چالوس و مسیر متصل به تهران است.

اگر آرامش برای شما مهم است؟

در این میان نوشهر اما آرام‌ترین شهر است و برای عاشقان آرامش بهترین انتخاب، جدا از این رامسر به حیث بافت شهری هم از بهترین‌های مازنداران محسوب می‌شود و به همین خاطر برای زندگی کاملا ایده‌آل تلقی می‌گردد.

اگر هدفتان سرمایه گذاری است؟

متل‌قو به دلیل مراکز خرید زیاد و استقبال عجیب گردشگران و توریست‌ها به نسبت شلوغ است، بنابراین برخی بر این باورند که اجاره ویلا در متل‌قو شایسته‌تر و خرید ویلا در نوشهر معقول‌تر است. بد نیست این نکته را اضافه کنیم که متل‌قو به دلیل نزدیکی با یکی از بهترین جاده‌های منتهی به پایتخت به حیث سرمایه‌گذاری بسیار ارزنده خواهد بود بنابراین اگر نگاهتان بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در خرید ویلا یا ملک است و هدفتان از خرید ویلای شمال کسب سود است بهتر است متل‌قو را در صدر اولویت‌هایتان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل