سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر همان روز در سفر به استان ایلام با اهدای گل و قرائت پاته به یاد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پرداخت. یک مقام عالی رتبه هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

پس از آن، دکتر. طهرانچی در نشست گرمی با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به دیدار روز گذشته مدیران ارشد با گروه نخبگان جوان و گروه استعدادهای برتر علمی گفت: به صورت مقطوع داده نمی شود، اما دولت این کار را به گونه ای انجام می دهد که مسائل جاری دانشگاه را مشخص می کند و زمانی که دانشگاه در حل مشکل پیشرفت می کند، بودجه تخصیص می یابد. ادبیات دانشگاه دولتی که امیدوار کننده است و اگر خواست خدا بود باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و در فاز اول توسعه کوچک 40 ساله را تجربه کرد. . و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که اگر عزیزان هیئت علمی و کارکنان دانشگاه نمی شدند و به عنوان شرکای مردم نهاد در این امر مهم مشارکت نمی کردند، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد.

دکتر طهرانچی در ادامه گفت: مردم دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی خلق کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند با این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی مورد حمایت دولت نبوده است، گفت: هر نظام و نظامی علتی برای ایجاد و عامل بقای دارد. برای بقای همه سیستم ها، درک و پاسخگویی به توسعه جامعه فناوری ضروری است.

عضو هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، مدیران وقت این دانشگاه انتظار دارند تا سال 1400 بدون توجه به زاد و ولد در کشور، جمعیت دانشجویی این دانشگاه به یک میلیون نفر برسد. دانش آموزان خواهند آمد. در آن زمان تخمین جمعیت دانشجویی آینده با بررسی زاد و ولد در 18 سال گذشته آسان بود، اما پس از آن مسئولان بولتنی منتشر کردند مبنی بر اینکه از سال 1390 تا 1395 بین 1 تا 50 نفر پرسنل و هیئت علمی بدون توجه به درصدی جمعیت برای عضویت ثبت نام کنید در حالی که این اقدام 34 کارمند جدید را از چهار واحد دانشگاهی جذب کرد، اساساً هیچ علاقه ای به روند تغییرات اجتماعی وجود نداشت.

طهرانچی گفت: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم علیرغم افزایش شهریه سه سال متوالی، درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت رو به کاهش بود و اطلاع دقیقی از میزان شهریه مرکزی وجود نداشت. سازمان و بدهی من هیچ درآمدی نداشتم. برای مدیریت این وضعیت پیشنهاد داده ایم تا معاونت مالی دانشگاه آزاد اسلامی را تجمیع کنیم تا بتوان وضعیت را کنترل کرد تا به اعتبار دانشگاه لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود و سامانه پژوهشی و آموزشی برای تحقق این هدف ایجاد شد. این امر منجر به افزایش شدید درآمد شهریه دانشگاه شده است. این فقط از طریق تجمیع شهریه اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدارک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است زیرا دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: در کنار این اقدامات با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم روند کاهشی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را اصلاح کنیم و امسال برای دومین سال پیاپی خدای خود را شاکریم. افزایش پذیرش دانشجو را ببینید که نشان دهنده بازیابی اعتماد عمومی به این دانشگاه است.» این موفقیت پس از همه گیری ویروس کرونا که بسیاری از اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، به دست آمد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: وی ادامه داد: برای اولین بار با وزارت راه برای دریافت مجوز زمین از هیئت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد فضای مسکونی برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و بانک شهرسازی و مسکن تعامل داشتیم. همچنین با تامین افزایش سرمایه مکران از سال آینده سود سالانه خوبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ریزی محلی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشکده لیست دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر تهرانچی در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از واحد هسته ای و فناوری مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات در مناطق جنگلی، دمپرهای برشی لرزه ای، سیستم های آموزش و آزمایش مجازی، نخ های نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم های قفل کننده ترموستاتیک برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم های ضد سرقت هوشمند از طریق همتا، سوکت های مدیریت هوشمند انرژی و گاز نشتی یکی از دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحد هسته ای و فناوری مستقر در سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که دکتر طهرانچی از آن بازدید کردند.

انتهای پیام/4127

خروج از نسخه موبایل