مادورو با تبریک سالگرد تأسیس شبکه المیادین: به مبارزه ادامه دهید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود یازدهمین سالگرد تأسیس شبکه المیادین، این رسانه حامی مقاومت را تبریک گفت.

مادورو نوشت: «آغوش برادرانه خود را، سرشار از قدردانی به تلویزیون المیادین، هیأت مدیره و کارکنان آن باز می‌کنیم که در دفاع از حقیقت و آزادی مردم تلاش می‌کنند؛ به مبارزه ادامه دهید، یازدهمین سالگرد مبارک».

 

«میکل دایاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا نیز با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود با تبریک سالگرد تأسیس این شبکه، گفت: «از کوبا به دوستم غسان بن جدو و کارکنان شبکه المیادین به ویژه سایت اسپانیایی زبان آن تبریک می‌گویم».

 

او ماه گذشته نیز طی مراسمی به مناسبت روز مطبوعات کوبا در حضور دهها نفر از اهالی مطبوعات این کشور، مدال دوستی کوبا را به «غسان بن جدو» رئیس شبکه المیادین اهدا کرد.

 

شبکه ماهواره‌ای المیادین در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲ همزمان با اوج تحولات موسوم به بهار عربی و با شعار «واقعیت آن‌گونه که است» آغاز به کار کرد. دفتر این شبکه در بیروت، پایتخت لبنان قرار دارد. این شبکه در تهران،‌ قاهره، تونس، چین، آنکارا، آمریکا، فلسطین اشغالی و چند کشور دیگر دفتر دارد.

المیادین علاوه بر شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای، دارای وبسایت اینترنتی است که به زبان‌های عربی، انگلیسی و اسپانیایی فعالیت می‌کند. این شبکه در تبیین ارزش‌های خود می گوید که «به تبادل فرهنگی و گفت‌و‌گو بر اساس احترام و برابری باور دارد و همت و تلاش خود را معطوف به وحدت جهان عرب، همدلی با جهان اسلام، گفت‌و‌گو، برابری، همزیستی، عدالت اجتماعی و رد  تروریسم و افراطی‌گری می‌کند».


حضور غسان بن جدو رئیس شبکه المیادین در تحریریه خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک. اسفند ۱۳۹۵

تأسیس شبکه المیادین در شرایطی صورت گرفت که انحصار رسانه‌ای تا پیش از آن در دست شبکه‌هایی چون العربیه، الجزیره و بی‌بی‌سی عربی بود و با تأسیس این شبکه این انحصار تا حد بسیار بالایی شکسته شد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل