چه اسباب بازی‌هایی برای۳ تا ۵ سالگی کودکان مفید هستند؟

برای کودکان بین 3 تا 5 ساله چه اسباب بازی بخریم بهتره؟

والدین در انتخاب اسباب بازی برای کودکان خود باید به سن و جنسیت آنها توجه کنند و اسباب بازی هایی را انتخاب کنند که در رشد کودکشان مؤثر واقع شود. انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید به دقت و با توجه به جنسیت و توانایی های مختلف کودک انجام شود. کودک 3 تا 5 ساله یک سازنده قهار است و می تواند از هر چه به دستش می دهید یک شاهکار خلق کند. انتخاب اسباب بازی های کودکان در دوران پیش دبستانی مستلزم ملاحظه متفکرانه است، بدانید که چگونه به کودک خود بهترین تجربه بازی را می دهید، در حالی که از پیشرفت مراحل مختلف اطمینان حاصل می کنید.

جهت خرید تفنگ اسباب بازی پلیسی، لباس پلیس نیروی انتظامی و دریافت لیست قیمت لباس پلیس بچه گانه با ما تماس بگیرید.

شما چطور انتخاب می کنید که کدام هدیه برای فرزندتان مناسب است؟

این بخش از مقاله ایده هایی برای انتخاب اسباب بازی ها ارائه می کند که با کودک شما رشد می کنند، او را به چالش می کشند و مهارت های فکر کردن، زبان بدن، زبان و مهارت های اجتماعی – احساسی او را پرورش می دهند. کودکان نوپا کاشفان کوچکی هستند که با انجام این کار چیزهای زیادی یاد می گیرند. بازی به کودک فرصت خوبی می دهد تا مهارت های جدید خود را با پیروی از علایق منحصر بفرد خود تمرین کند. اسباب بازی های کودک شما برای او موجود هستند و می تواند رشد او را به روش های مهم شکل دهد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که انتخاب اسباب بازی برای کودکان نوپا باید آسان باشد، اما همانطور که در یک فروشگاه اسباب بازی قدم می زنید، تنها چیزی که آسان است، باعث احساس درماندگی شما می شود، تعداد زیاد اسباب بازی هایی که برای این کودک نوپا وجود دارد و بایستی هوشمندانه انتخاب شود.

در متن زیر ایده هایی برای انتخاب اسباب بازی ها وجود دارند که با کودک شما رشد می کنند، او را به چالش می کشند و رشد کلی او را پرورش می دهند (تفکر، زبان بدن، زبان و مهارت های اجتماعی – احساسی).

دستورالعمل هایی برای انتخاب اسباب بازی های مناسب کودکان نوپا

اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که در انواع مختلفی استفاده می شود:

کودکان نوپا دوست دارند چیزها را از هم جدا کنند، کنار هم قرار بدهند، بیرون بکشند، به هم وصل کنند، اضافه کنند و جمع کنند.

اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که “باز باشند”:

به این معنی که کودک شما می تواند بازی های مختلفی با آنها انجام دهد. برای مثال، بلوک های چوبی یا قالب های پلاستیکی (به هم پیوسته) می توانند برای ساخت یک جاده، یک باغ وحش، یک پل، یا یک سفینه فضایی استفاده شوند. اسباب بازی هایی مانند این، باعث جرقه در تخیل کودک شما می شوند و به او کمک می کند تا مهارت های حل مساله و مهارت های تفکر منطقی را توسعه دهد.

مثال ها:

آجرها، بلوک های به هم پیوسته، یخچال و یا فنجان ها و اسباب بازی های برای شن و آب.

به دنبال اسباب بازی هایی بگردید که با کودکتان بزرگ می شوند:

همه ما تجربه خرید یک اسباب بازی را داشتیم که کودک ما دو روز با آن بازی می کند و دیگر به سمتشان نمی رود؛ شما می توانید با انتخاب اسباب بازی های مناسب، در مراحل مختلف رشد، از کودکتان محافظت کنید. برای مثال، حیوانات پلاستیکی کوچک برای کودک نوپا که ممکن است به همراه یک جعبه کفش که به عنوان خانه برای آنها بسازد مفید است، همچنین کودک می تواند از آنها برای اجرای داستانی که در ذهن دارد، استفاده کند.

مثال ها:

اسباب بازی حیوانات پلاستیکی و شکل های اکشن، لوازم جانبی دوستدار کودک، قطارها و کامیون ها (و وسایل نقلیه دیگر)، حیوانات پولیشی و عروسک.

به دنبال اسباب بازی هایی بگردید که باعث جرقه در تخیل کودک می شوند:

در طول سال سوم کودک، خلاقیت او واقعاً در حال جدا شدن است زیرا اکنون می تواند نقش شخص دیگری را در نظر بگیرد (مانند یک پادشاه) و تصور کند که چیزی (مانند یک بلوک) در حقیقت چیز دیگری (مانند یک تکه کیک) است. به دنبال اسباب بازی هایی باشید که کودک شما می تواند از آن به هنگام رشدش استفاده کند و داستان ها را اجرا کند. بازی کردن، مهارت های زبانی و سواد آموزی، مهارت های حل مساله و توانایی توالی (به ترتیب دادن رویدادها به یک ترتیب منطقی) را می سازد.

مثال:

لباس ها، بلوک ها، غذای اسباب بازی و بشقاب های پلاستیکی، شخصیت های اکشن، اسباب بازی حیوانات و عروسک ها، قطارها و کامیون ها، لوازم جانبی دوستدار کودک، ابزارهای اسباب بازی و “لوازم زندگی واقعی” از جمله یک لوله کاغذی پیچیده “لوله آتش” برای یک مبارز آتش کوچک. جعبه مقوایی بزرگ، همیشه یک سرگرمی بزرگ برای کودکان نوپا بوده و رایگان است. جعبه ها را می توان به خانه ها، کشتی های دزدان دریایی، انبارها و تونل ها تبدیل شوند؛ هر چیزی که کودکتان می تواند به آن برسد!

اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که اکتشاف و حل مساله را تشویق می کنند:

بازی به کودکان فرصت می دهد تا مهارت های جدید را بارها و بارها تمرین کنند. اسباب بازی ها به کودکان فرصتی می دهد تا چیزی را از خودشان تشخیص دهند – یا با یک مربی کوچک، مهارت های تفکر منطقی خود را بسازند و به آنها کمک کنند تا مشکل حل شوند. آنها همچنین به کودکان کمک می کنند تا مهارت های ارتباطی فضایی (درک چگونگی تناسب چیزها)، هماهنگی چشم، و مهارت های حرکتی ظریف (با استفاده از ماهیچه های کوچک در دست و انگشتان) را توسعه دهند.

مثال ها:

پازل، شکل انتخابگرها، بلوک ها، لانه و یا فنجان ها، مواد هنری مانند:رس، مداد یا خمیر بازی.

به کودک خود فرصت بازی با “چیزهای واقعی” یا اسباب بازی هایی را بدهید که شبیه چیزهای واقعی هستند:

کودک نوپای شما در تشخیص اینکه چگونه اشیا در دنیای او مانند کنترل های تلویزیون یا سوئیچ های سبک کار می کنند، خوب می شود. او همچنین علاقمند به ایفای نقش “واقعی” خود، مانند استفاده از تلفن همراه است، زیرا مشتاق است که بزرگ شود.

اسباب بازی هایی مانند این به کودکان کمک می کنند مسائل را حل کنند، روابط فضایی را یاد بگیرند و مهارت های حرکتی ظریف (استفاده از ماهیچه های کوچک در دست ها و انگشتان) را توسعه دهند.

مثال ها:

ظروف و غذای پلاستیکی، کلید اسباب بازی، تلفن اسباب بازی، لباس پوشیدن، آلات موسیقی، دستشویی، برس و غیره.

برخی اسباب بازی های “آماده شدن برای خواندن”:

کتاب ها، حروف الفبا، لوازم هنری مثل ماژیک ها، مداد رنگی و غیره به کودک شما کمک می کنند مهارت های نوشتاری و خواندن اولیه را توسعه دهید. لوازم زندگی واقعی مانند کاتالوگ ها، منوها یا مجله ها، مربوط به کودک شما هستند که به آنها نگاه کنند و با حروف، متن و چاپ آشنا شوند.

اسباب بازی هایی را جستجو کنید که کودک شما را به فعال شدن تشویق می کند:

کودکان، انواع ترفندهای فیزیکی را انجام می دهند چون قوی تر و با اعتماد به نفس هستند. وظیفه شما این است که برای موفقیت کوچولوی خود، یکی از حضار محترم باشید! به دنبال اسباب بازی هایی بگردید که به کودک شما کمک می کنند مهارت های جسمانی فعلی را تمرین داده و افراد جدیدی را توسعه دهد.

مثال:

حضور برای حرکات موزون با اشکال و اندازه های مختلف (با وسایل حفاظتی مناسب)، مجموعه بولینگ پلاستیکی، حلقه بسکتبال با اندازه کودک؛ اسباب بازی که کودکتان می تواند یک رشته را بکشد، وسایل باغبانی برای حفر و کشیدن، جعبه های متحرک (باز در هر دو طرف) تا تونل هایی را ایجاد کنند که از میان آنها عبور کنند.

خروج از نسخه موبایل