آماده استفاده از شرکت های دانش بنیان برای احیای دشت قزوین هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی گزارشگر یک از قزوین؛ رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها با عنوان« روستا نوفن» با حضور حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کار آفرین، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، محمود نصرتی مدیر صندوق کارآفرین امید استان قزوین، عطایی سرپرست جهاد کشاورزی استان قزوین، لیلا غریب مدیرکل دفتر روستایی استانداری، نمایندگان شرکت های دانش بنیان روز چهارشنبه در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

محمد حسین عطایی در این نشست اظهارداشت: باور داریم که دشت قزوین بهترین ظرفیت را برای ورود شرکت های دانش بنیان دارد و با کمک مرکز تحقیقات می توان به نتایج خوبی دست یافت.

photo_2023-02-15_23-40-47

عطایی تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان آغاز گر کار بودیم اما باید توسعه با جدیت دنبال شود که در این راستا در اجرای طرح های نوینی مانند آبیاری هوشمند، تجمیع اراضی بسیار موفق بودیم اما این کار لازم است با شدت و حجم بیشتری صورت گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خطاب به مدیران شرکت های دانش بنیان گفت: چه بخش دولتی به شما توجه کند یا نکند شما تاثیرگذار هستید و اگر در مقطعی به شما اهمیت داده شند دلیل بی اهمیت بودن کار نیست بلکه ما مدیران ضعیف عمل کرده ایم.

وی اظهارداشت: هنوز ساختار مشخصی برای ارتباط شرکت های دانش بنیان با دستگاههای اجرایی ایجاد نشده و ما با چالش مواجهیم که باید برای آن تدبیر کرد.

عطایی اظهارداشت: بازاریابی محصول و تولیدات بسیار مهم بوده و نوع رفتار کشاورز برای اعتمادسازی بگوه ای است که سخت تصمیم می گیرد لذا حتما باید محصولات دانش بنیان حتما کاربردی و تاثیرگذار باشد تا کشاورز از آن استقبال کند.

وی تصریح کرد: ایده های شرکت های دانش بنیان حتما باید در عمل جوابگوی نیازها باشد و اگر یک ایده جواب ندهد دیگر نمی توانیم اعتماد کشاورز و بهره بردار را جلب کنیم.

عطایی بیان کرد: در استان برای نزدیک شدن به شرکت های دانش بنیان آمادگی داریم اما فرآیند اداری طولانی و دست و پاگیر است لذا باید دنبال روش های جدید در توسعه دانش بنیان برویم.

وی اظهارداشت: نجات آب دشت قزوین برای ما اهمیت زیادی دارد و ما از طرح های این عرصه استقبال می کنیم تا ضمن توسعه کشت های الگویی و کم اب بر برای افزایش بهره وری هم اقدام کنیم.

عطایی گفت: با تنوع نیازمندی های بخش کشاورزی باید نیازها تقسیم بندی و اولویت بندی شود و ما نیز حمایت کنیم ه در این زمینه نیز ۱۴ طرح تعریف شده که کشاورزی دانش بنیان محور و هوشمندی سازی و گردشگری کشاورزی در اولویت است.

در ادامه نمایندگان شرکت های دانش بنیان ضمن معرفی توانمندی خود ، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در محل برگزاری جلسه برپا شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل