چرا بعد از اپدیت تلگرام باز نمیشه؟

چرا تلگرام وصل نمیشه؟ یا چرا ایجنت تلگرام وصل نمیشه؟ چرا تلگرام باز نمی شود؟ برای وصل شدن تلگرامم چیکار کنم؟ با فراگیر شدن گوشی های هوشمند در دنیا، اپلیکیشن های پیام رسان زیادی توسط سازندگان مختلف به کاربران ارائه می شود که برخی از آن ها پس از مدتی به دلیل کاستی های خود از رقابت کناره گیری کرده اند. این در حالی است که پیام رسان تلگرام از همان ابتدا به دلیل راحتی که در اختیار کاربران قرار می دهد طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های دنیا نیز شناخته می شود. اما اگر همچنان کاربر تلگرام هستید، ممکن است با مشکل عدم اتصال تلگرام یا مشکل اتصال خود مواجه شده باشید. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم اتصال به اینترنت پرسرعت رخ دهد. در این مقاله با تعمیر موبایل مشکل عدم اتصال به تلگرام به طور کامل حل شده است. برای دانلود تلگرام با ما همراه باشید.

دلیل عدم اتصال به تلگرام یا حالت اتصال تلگرام چیست؟ (چرا تلگرام باز نمی شود)

چرا تلگرام باز نمی شود؟ احتمالاً همه کاربران تلگرام با عدم اتصال و حالت اتصال مشکل دارند. گاهی اوقات این مشکل توسط خودتان پس از مدتی حل می شود و گاهی اوقات نیاز به عیب یابی و ترفندهایی برای حل مشکل دارید.

اما از جمله دلایلی که منجر به این مشکل می شود می توان به قطع اتصال اینترنت، بد بودن سرویس اینترنت، مشکل موقتی در سرورهای تلگرام، مشکل حافظه کش و دیتا، مشکل فیلتر تلگرام و محدودیت دسترسی به اپلیکیشن تلگرام اشاره کرد.

برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام ابتدا باید علت را پیدا کنید و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. در ادامه راه های مختلفی برای حل مشکل عدم اتصال به تلگرام ذکر شده است.

برای حل مشکل عدم اتصال تلگرام، وضعیت اینترنت را بررسی کنید

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی مشکل اتصال تلگرام کمبود اینترنت است. گاهی اوقات ممکن است برای رفع مشکل عدم اتصال تلگرام تلاش زیادی شود، اما در نهایت معلوم می شود که اینترنت اصلا وصل نیست. بنابراین، توصیه می کنیم ابتدا وضعیت اینترنت وای فای یا اتصال داده تلفن همراه خود را بررسی کنید و قبل از انجام هر کاری از داشتن اینترنت مطمئن شوید. گاهی اوقات ممکن است اعتبار اینترنت شما تمام شود و به همین دلیل تلگرام نتواند وصل شود.

بررسی خدمات اینترنتی

هنگامی که از اتصال اینترنت خود مطمئن شدید، باید سرویس آن را بررسی کنید. ممکن است داده های شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید مختل شود و در نتیجه سرورهای تلگرام نیز ارتباط برقرار کنند و در نتیجه تلگرام شروع به کار نکند.

برای اطمینان از اینکه اینترنت به درستی کار می کند، می توانید به پیام رسان دیگری پیام ارسال کنید و ببینید آیا پیام ارسال شده است یا خیر. همچنین می توانید این عبارت را در گوگل جستجو کنید و از فعال بودن یا نبودن سایت ها مطلع شوید. اگر با سرویس اینترنت خود مشکلی داشتید، می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را توضیح دهید. گاهی اوقات ممکن است مشکل پس از مدتی خود به خود برطرف شود.

از عملکرد صحیح سرورهای تلگرام اطمینان حاصل کنید

گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که سرورهای تلگرام تعداد زیادی درخواست دریافت می کنند و در نتیجه نمی توانند به درستی کار کنند. در این صورت تلگرام قادر به اتصال نخواهد بود و ممکن است کاربران را آزار دهد.

استفاده از برنامه هایی مانند Services Uptime، Downdetector و غیره. می توانید عملکرد سرورهای تلگرام را بررسی کنید. برای استفاده از Downdetector می توانید www.downdetector.com را تایپ کرده و تلگرام را جستجو کنید. همچنین می توانید وضعیت برنامه را در قسمت سمت راست بالای گوشی بررسی کنید. اگر مشخص شد که سرورها از کار افتاده اند، پس از شروع انتشار سرورها، تلگرام می تواند باز شود.

از کلید فیلتر برای تلگرام فیلتر شده استفاده کنید

در کشور ما نرم افزار تلگرام سانسور شده و امکان استفاده از آن بدون فیلترشکن وجود دارد. در واقع برای استفاده از برنامه باید آدرس IP خود را تغییر دهید. نرم افزارهای مختلف ضد سانسور وجود دارد که می توانید از آنها برای استفاده از پیام رسان تلگرام استفاده کنید.

از طریق پروکسی به تلگرام متصل می شود

همچنین یک پروکسی وجود دارد که با آن می توانید اپلیکیشن تلگرام را تهیه و باز کنید.

بررسی حافظه کش در تلگرام

گاهی اوقات حافظه کش گوشی یا اطلاعات تلگرام شما پر است و باعث قطع و وصل شدن تلگرام می شود. در بیشتر موارد می توانید این موارد را حذف کرده و دوباره به تلگرام بازگردید.

برای این کار باید آیکون سه خط بالای اپلیکیشن تلگرام را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در این قسمت باید وارد قسمت تنظیمات شده و گزینه Data and storage را انتخاب کنید. پس از انتخاب این قسمت گزینه های مختلفی به شما نمایش داده می شود و باید گزینه Storage Usage را انتخاب کنید. در نهایت بر روی “Clear cache and local database” کلیک کنید که اطلاعات اضافی و کش غیر ضروری را حذف می کند و همچنین مشکل عدم اتصال به تلگرام را حل می کند.

بله، می توانید از روش های دیگری برای پاک کردن حافظه کش استفاده کنید. به این ترتیب نیازی به نصب اپلیکیشن تلگرام نیست و می توانید در قسمت تنظیمات Apps یا Applications را انتخاب کرده و پس از انتخاب گزینه تلگرام، گزینه Clear Cache and Clear Data را بزنید. پس از آن می توانید وارد تلگرام شوید و ببینید مشکل اتصال حل شده است یا خیر.

تلگرام را حذف و دوباره نصب کنید

گاهی ممکن است برنامه تلگرام شما آپدیت نشود و در نتیجه با مشکل عدم اتصال به تلگرام یا مشکل اتصال در این اپلیکیشن مواجه شوید. به راحتی می توانید اپلیکیشن تلگرام را در گوگل پلی آپدیت کنید. در صورت رفع نشدن مشکل بهتر است برنامه را از گوشی موبایل حذف کرده و مجدداً از منابع معتبر دانلود و نصب کنید. در بیشتر موارد، پیروی از این روش مشکل را حل می کند. برای حل مشکلات مربوط به دانلود برنامه اندروید با ما در ارتباط باشید.

به احتمال زیاد پس از انجام روش های ذکر شده مشکلی که مربوط به تلگرام نیست برطرف خواهد شد. اگر باز هم مشکل تلگرام با رعایت ترفندهای بالا برطرف نشد، می توانید با متخصص تعمیر موبایل تماس بگیرید تا مشکل را به طور کامل در میان بگذارید. همچنین می توان با کسب اطلاعات مورد نظر از سایت های اینترنتی معتبر، مشکل را حل کرد.

خروج از نسخه موبایل