گزارشگر کسب و کار

راه های تازه نگه داشتن لیموترش

راه های تازه نگه داشتن لیموترش

فصل لیمو تابستان است، اما اگر می خواهید همیشه به روش های ساده و راحت لیموی تازه داشته باشید، همین.

در این مقاله از کارمادیو در هر زمان از سال از لیموی تازه استفاده کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا این مطالب خواندنی را از دست ندهید.

راه هایی برای تازه نگه داشتن لیمو در یخچال

هیچ چیز بهتر از یک لیوان لیموناد تازه در گرمای سوزان تابستان نیست. لیموترش طعم فوق العاده ای به غذاها، سالادها و نوشیدنی ها می دهد.

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است و به از بین بردن رادیکال های آزاد که به بدن آسیب می زند کمک می کند. چگونه لیمو را تازه و سالم نگه داریم موثر است.

هنگامی که آهک رطوبت خود را از دست می دهد، لکه های سیاه روی سطح ظاهر می شود که در نهایت باعث کپک زدن و خراب شدن آن می شود. در اینجا به روش های تازه نگه داشتن لیمو در یخچال می پردازیم.

از کشوی مخصوص میوه و سبزیجات استفاده کنید

برای نگهداری بیشتر لیموها در یخچال، از کشوی ترد یخچال خود استفاده کنید.

به این ترتیب لیمو به مدت یک ماه تازه می شود. این کشوها برای به حداکثر رساندن تازگی انواع میوه ها و سبزیجات طراحی شده اند و دارای دریچه های تهویه مطبوع برای کنترل جریان هوا هستند.

لیموترش ها را در آب نگه دارید

آهک را نیز می توان در شیشه ای پر از آب قرار داد و در یخچال نگهداری کرد. تحقیقات نشان می دهد که این روش لیموها را تا سه هفته تازه نگه می دارد.

همچنین قرار دادن یک لیمو در کیسه بالایی با یک چهارم فنجان آب به لیمو ماندگاری چهار هفته ای می دهد.

از ظرف دربسته استفاده کنید

اگر تصمیم دارید لیموهای خریداری شده را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید، آن ها را در ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید، این کار از خشک شدن و خراب شدن لیموها جلوگیری می کند و حدود یک ساعت ماندگاری دارند. . البته کیسه های پلاستیکی ساده باعث می شوند آهک زودتر پوسیده شود.

از میوه های دیگر دوری کنید

لیمو را از سایر میوه ها و سبزیجات جدا کنید زیرا برخی از میوه ها و سبزیجات مانند سیب، موز و گوجه فرنگی گاز اتیلن تولید می کنند.

میوه ها و سبزیجات به سرعت رسیده می شوند، بنابراین نگهداری آهک در نزدیکی سایر میوه ها و سبزیجاتی که گاز اتیلن تولید می کنند باعث می شود که آنها سریعتر فاسد شوند.

روش های نگهداری لیمو در فریزر

همانطور که قبلا ذکر شد، لیموها منبع ویتامین C هستند و طعم بی نظیری دارند، اما اگر نحوه نگهداری آن را ندانید، در عرض چند روز به راحتی فاسد می شوند.

روش دیگر برای نگهداری طولانی مدت لیمو استفاده از یخچال است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

راه های تازه نگه داشتن لیموترش
راه های تازه نگه داشتن لیموترش

لیموهای کامل را فریز کنید

لیموها را به درستی در یک کیسه زیپلاک قرار دهید، کیسه را سه چهارم زیپ کنید و هوای اضافی را فشار دهید. هنگامی که هوای اضافی به طور کامل خارج شد، کیسه را به طور کامل زیپ کنید.

حذف هوا به تازه نگه داشتن لیمو کمک می کند. یک کیسه لیمو را در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. این لیموهای تازه به مدت سه تا چهار ماه به خوبی در فریزر نگهداری می شوند.

منجمد کردن لیموهای برش داده شده

لیموها را به صورت ورقه ای برش دهید. برش دادن لیموها قبل از گذاشتن در فریزر، آنها را نرم و برای تزئین بعداً مفید نگه می دارد.

آهک ورقه شده را روی یک ورقه شیرینی قرار دهید و در یخچال بگذارید. توجه داشته باشید که بین لیموها نباید فاصله ای وجود داشته باشد، قرار دادن برش های لیمو در یک ورقه کوکی جداگانه باعث می شود تا آنها به طور متفاوتی خنک شوند.

برش های لیمو را به مدت دو تا ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. پس از یخ زدن برش های لیمو، آن ها را بردارید و به کیسه زیپ دار منتقل کنید و به فریزر برگردانید.

ترفند نگهداری طولانی مدت لیمو در شیشه

یکی دیگر از راه‌های نگهداری لیموترش، استفاده از در شیشه‌ای است. برای استفاده از این روش، لیموترش تازه و بدون لک را انتخاب کنید، برچسب آن را بردارید و کاملا بشویید. پس از قرار دادن لیموها در شیشه ها، روی آن ها آب سرد بپاشید تا کاملا آب آن گرفته شود و شیشه ها را در یخچال قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا