بین الملل

آخرین وضعیت صندوق‌های رأی برای ایرانیان خارج از کشور

به گزارش گزارشگر یک «علیرضا محمودی» مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور در کنفرانس خبری گفت: ما ۳۴۴ صندوق اخذ رای در خارج از کشور تا به این لحظه داریم. همکاران من از دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن و دفتر ایران در نیویورک اطلاع دادند که هماهنگی لازم را برای داشتن صندوق‌های سیار در آمریکا را هم انجام دادند و ان‌شاءالله در آن حوزه تعدادی صندوق سیار خواهیم داشت.

به نقل از گزارشگر یک او در ادامه گفت: ما در حوزه کشورهای همسایه هم پیگیرهای لازم را انجام دادیم. ما در عراق ۶ حوزه اخذ رای و ۲۳ صندوق اخذ رای را داریم. سفیر و کنسول‌های ما در تلاش هستند تا صندوق‌های سیار را در عراق با توجه به ایام اعیاد و زیارتی و اینکه هموطنان زیادی در این کشور حضور دارند، بتوانند صندوق‌های سیار را هم داشته باشند.

محمودی در ادامه تصریح کرد: ما تعداد زیادی درخواست از هموطنان ایرانی مقیم کانادا داشتیم که درخواست داشتند، با توجه به اینکه سفارت ما در کانادا تعطیل است، بتوانیم رأی آن‌ها را هم اخذ کنیم. ملاقاتی با حافظ منافع کانادا در تهران داشتیم و یادداشت رسمی را هم ارسال کردیم و درخواست کردیم که این حق مسلم هموطنان ما را به رسمیت بشناسند و آن‌ها هم بتوانند از این حق طبیعی خود بهره‌مند شوند و در کانادا بتوانیم آرای آن‌ها را داشته باشیم. در حال حاضر منتظر پاسخ هستیم و موضوع را پیگیری کردیم تا ببینیم این حق شهروندان ایرانی لحاظ شود.

او همچنین گفت در عراق، انتخابات ریاست جمهوری در ۶ حوزه انتخابیه از جمله در اربیل و سلیمانیه با ۲۳ صندوق رای برگزار می‌شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا