استان ها

آزادی ۳۹۶ زندانی با بدهی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریالی با کمک ستاد دیه استان البرز

به گزارش گزارشگر یک از البرز؛ جلسه ستاد دیه استان البرز، به ریاست حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز و دیگر اعضای هیات امنای این ستاد در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان البرز با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از عملکرد ستاد دیه استان گفت: در طول ۱۱ ماه گذشته، ۳۹۶ نفر زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر دو هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال شامل ۶۶ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال گذشت شاکی، یک هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال با استفاده از احکام اعسار دادگاه های استان و پرداخت ۱۶۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال از طرف ستاد دیه استان، از زندان آزاد شده‌اند.

حسین فاضلی هریکندی در ادامه به همزمانی ایام سال نو شمسی با ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: این ایام، بهترین فرصت برای یاری رساندن به همدیگر خصوصا محکومان مالی و زندانی است. در این زمینه صدا و سیمای استان البرز که تاکنون همکاری خوبی داشته می‌تواند پیام ستاد دیه را به خیرین و افرادی که تمایل به کمک دارند برساند.

متولی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ستاد دیه است

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان جهت آزادی زندانیان غیرعمد در سطح کشور و استان در ایام ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: متولی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سطح استان، فقط ستاد دیه است بنابراین جهت اجتناب از سوءاستفاده های احتمالی، همچنین بررسی و پرداخت جهت آزادی زندانیان واجد شرایط، لازم است همه دستگاه‌ها، مراکز، انجمن‌ها و کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که تمایل به کمک دارند با هماهنگی ستاد دیه، نسبت به جمع آوری کمک‌ها به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کنند.

بخش دیگری از سخنان رئیس هیئت امنای ستاد دیه البرز به موضوع مهریه اختصاص داشت که وی در این باره متذکر شد: در این خصوص حتما باید مدنظر قرار داد که زوج اگر توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد و مالی هم از وی شناسایی نشود، مطابق مقررات نباید در زندان باشد گرچه حقوق زوجه نیز باید با صدور احکام اعسار متناسب رعایت گردد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه یکی از برکات ماه مبارک رمضان، کمک به آزادی زندانیان غیر عمد است بیان کرد: امیدواریم هم در سال جاری و در سال آتی، با برنامه‌ریزی ستاد دیه استان و برگزاری جشن گلریزان به مناسبت نیمه شعبان و هم در ماه مبارک رمضان، بتوانیم با کمک خیرین تعداد قابل بیشتری از زندانیان نیازمند مالی را آزاد کنیم.

در ابتدای این نشست، مدیرعامل ستاد دیه البرز گزارشی از عملکرد ستاد دیه در سال جاری ارائه و از حمایت رئیس کل دادگستری استان البرز در این مسیر قدردانی کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا