آزمون تافل چگونه است؟

اکثر زبان آموزانی که می خواهند در آزمون تافل شرکت کنند ابتدا با این سوال مواجه می شوند که آزمون تافل چیست؟ تقریباً همه کسانی که تا به حال انگلیسی می دانند حداقل یک بار نام آزمون تافل iBT را شنیده اند. آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که برای مقاصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای مختلف انگلیسی زبان استفاده می شود. این آزمون محبوب ترین آزمون انگلیسی در جهان است. در این مقاله هر آنچه که در مورد آزمون تافل باید بدانید را توضیح می دهیم.

انواع آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل قدیمی ترین و معتبرترین آزمون انگلیسی تاریخ است. سازمان ETS (سیستم آزمون آموزشی) توسعه دهنده و برگزار کننده این آزمون است. این گروه همان نقش گروه اندازه گیری را در ایران ایفا می کند. تا به امروز بیش از 35 میلیون نفر در سراسر جهان در آزمون تافل شرکت کرده اند که آن را به بزرگترین آزمون تاریخ تبدیل کرده است. با این حال آزمون تافل نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته است.

آزمون تافل iBT (تافل مبتنی بر اینترنت)

امروزه می توان گفت تنها نوع آزمون تافل معتبر، آزمون اینترنتی تافل iBT یا تافل است. اما بیایید تافل فعلی و گذشته را بررسی کنیم.

این نسخه از تافل در سال 2006 معرفی شد و اصلی ترین و تنها آزمون تافل در حال حاضر برای مهاجرت و ادامه تحصیل، آزمون تافل اینترنتی است. همانطور که از نام آن پیداست این تست بر روی کامپیوتر کامل می شود و از طریق اینترنت به ETS ارسال می شود و درجه بندی می شود.

آزمون تافل iBT نسخه خانگی

در سال های اخیر آزمون آنلاین تافل فقط در مراکز تافل برگزار می شد که برای شرکت در آزمون باید وارد مرکز آزمون شوید. اما از سال 2021 و در طول همه‌گیری کرونا، نسخه خانگی تافل به داوطلبان معرفی شده است و به داوطلبان کمک می‌کند تا با نمرات اصلی تافل در خانه شرکت کنند. علاوه بر این که آزمون شباهت زیادی به آزمون اول دارد، می توانید در منزل و با استفاده از اینترنت در این آزمون شرکت کنید. اساساً یک شخص یا داور کل آزمون شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که تقلبی وجود ندارد.

آزمون تافل iBT چند قسمت است؟

آزمون تافل Home Edition از چهار بخش تشکیل شده است. Listening، Reading، Speaking و Writing حوزه هایی هستند که تافل داوطلبان را ارزیابی می کند. تمام این قطعات توسط کامپیوتر تولید می شوند و شما فقط به یک سیستم کامپیوتری متصل هستید.

برنامه آزمون تافل iBT 2024

علاوه بر فرصت های جدید تافل، ETS زمان بخش های مختلف آزمون در سال 2023 را کاهش داده است. برای آشنایی با بخش های مختلف آزمون تافل و مشاهده تغییرات آن، حتما ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

بخش سخنرانی به مدت 16 دقیقه خواهد بود.

بخش شنیداری از 3 قسمت تشکیل شده و تقریباً 36 دقیقه طول می کشد.

بخش خواندن نیز 36 دقیقه است.

بخش نوشتن 29 دقیقه طول می کشد.
برای شرکت در آمون تافل و آزمون GRE کلیک کنید.

اطلاعات و تغییرات آزمون تافل iBT در سال 2024

سال 2023 سال مهمی برای آزمون تافل بود. از پایان سال 2019 تافل تغییرات قابل توجهی داشته است و سال 2023 را می توان یکی از مهم ترین سال های این تغییرات دانست. یکی از مهم ترین گزینه های تعبیه شده در تافل 2022، گزینه تافل My Best Scores است. اگر در چندین آزمون تافل شرکت کرده اید، این گزینه به شما کمک می کند تا بهترین نمره را از هر آزمون انتخاب کنید. برای اطلاع از آخرین تغییرات تافل، حتما ویدیوی زیر را تماشا کنید.

هزینه آزمون تافل iBT چقدر است؟

هزینه آزمون تافل 265 دلار است. هزینه دلار در نوسان است، بنابراین قیمت ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر باشد. معمولا در زمان ثبت نام پس از تبدیل نرخ ارز از قیمت مطلع خواهید شد.

مدرک تافل چند سال اعتبار دارد؟

آزمون تافل دو سال اعتبار دارد. از تاریخ صدور گواهینامه برای شما تا دو سال می توانید از آن استفاده کنید و پس از دو سال دیگر مدرک تافل معتبر نیست و باید دوباره در آزمون شرکت کنید.

مزایای داشتن مدرک تافل iBT چیست؟

آزمون تافل به شما مدرک بسیار معتبری می دهد که تقریباً در تمام کشورهای جهان پذیرفته شده است. این بدان معناست که شما می توانید در هر کشوری تحصیل کنید، مهاجرت کنید یا کار کنید. آیا مزایای دیگری از مدرک تافل وجود دارد؟ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا در تمامی رشته ها

برای تحصیل و مهاجرت حرفه ای باید مدرک تافل مورد نیاز باشد.

در شرکت های بین المللی در سراسر جهان کار کرده است

بسیاری از موسسات آموزش زبان نیز از شما مدرک تافل می خواهند

دکمه بازگشت به بالا