عمومی

آقای گل فراموش‌شده! – گزارشگر یک

آلیفور حداقل زمانی که برای ایران بازی می کرد در کانون توجه قرار داشت، گاهی تحت فشار هواداران به اردوی تیم ملی دعوت می شد اما حالا به کلی فراموش شده است.

به گزارش گزارشگر یک، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: این روزها مصاحبه های زیادی از علی علیپور انجام می شود که باعث تملق هواداران پرسپولیس می شود. آیا این مصاحبه معنای خاصی دارد؟ شاید هم باشد. علیپور یکی از گزینه های تقویت خط حمله پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی است. شایعات هنوز تایید نشده است، اما حرکت علیپور نشان دهنده بی میلی برای بازگشت نیست. مهاجم 26 ساله دو فصل پیش با ادعای لژیونر شدن به تیم پرتغالی مارتیمو رفت. اصرار آلیفور برای بازی کردن فوتبال تا جایی بود که او در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس به طور کامل تمرکز خود را از دست داد و صدای گابریل کالدرون سرمربی وقت قرمزها اعتراض شد و بعد از پایان قراردادش در لیگ 19 راهی پرتغال شد، آیا در آنجا موفق شد؟ پاسخ مثبت به این سوال بسیار سخت است. .

مارتیمو تیم موفقی در لیگ پرتغال نیست. آنها فصل گذشته با بازی های فوق العاده امیر عابدزاده در لیگ برتر ماندگار شدند. امسال البته اوضاع بهتر شده است و داریم به انتهای جدول نزدیک می شویم. اما خبر بد این است که علیپور هم برای این تیم پایدار و ایده آل نیست. او اخیراً در ماه مارس در بازی مقابل مسابقات تیمو روی نیمکت ظاهر شد. این بازیکن ایرانی در دیدارهای اخیر با تیمش در حالی به میدان رفته است که تیمش 3 بر 1 مقابل سانتا کلارا پیش افتاده و حضورش کاملا تشریفاتی بوده است. اما در دقایق پایانی ماریتیمو پنالتی را گرفت و ادعای گلزنی علیپور بیهوده بود. گایتان، هم تیمی 22 ساله فرانسوی علیپور درخواست سرسختانه یک ایرانی را رد کرد و توپ را مستقیماً وارد دروازه کرد. دوئل این دو بر سر پنالتی صحنه عجیبی را رقم زد که شاید چندان جالب نبود.

در مجموع علیپور از دوران حضورش در مارتیمو تاکنون 40 بازی برای این تیم انجام داده و تنها 5 گل به ثمر رسانده است. او البته در بسیاری از این مسابقات نیمه حضوری در زمین از خود نشان داد. این روند این تیم ها توسط آقای سابق لیگ برتر فوتبال ایران دنبال شد. هرگز لایق گل نیست. اگر علیپور در پرسپولیس می ماند شرایط بهتر از الان بود. البته هیچ کس نباید رویا را سرزنش کند. علیپور هم حق داشت شانس خود را برای لژیونر شدن امتحان کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که بازی در یک لیگ خارجی لزوماً به پیشرفت فنی یک فوتبالیست منجر نمی شود. در حالی که این تجربه می تواند از نظر مالی جذاب و وسوسه انگیز برای زندگی در یک محیط متفاوت باشد، از نظر فنی گاهی اوقات در جهت مخالف عمل می کند. علیپور حداقل زمانی که برای ایران بازی می کرد در کانون توجه قرار داشت و گاهی تحت فشار هواداران به اردوی تیم ملی دعوت می شد، اما اکنون کاملا فراموش شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا