بین الملل

آمریکایی‌ها معتقدند بایدن باید موضع سخت‌تری علیه تل‌آویو اتخاذ کند

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، دموکرات‌ها به مراتب بیشتر معتقدند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا باید موضع سخت‌تری را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

به گزارش گزارشگر یک، نظرسنجی جدیدی که توسط پالتیکو-مورنینگ کانسالت انجام شده، نشان می‌دهد که ۳۳ درصد از رای‌دهندگان دموکرات احساس می‌کنند که رئیس‌جمهور بایدن «به اندازه کافی موضع سختی» علیه رژیم صهیونیستی در حین جنگ غزه اتخاذ نمی‌کند، درحالیکه ۸ درصد از آنها می‌گویند که رئیس‌جمهور آمریکا «موضع بسیار سختی» در پیش گرفته است.

این آمار و ارقام که بخشی از بررسی جامع نگرش رای‌دهندگان نسبت به روابط واشنگتن-تل‌آویو و جنگ غزه است، تصویر ناخوشایندی را برای کاخ سفید ترسیم می‌کند.

جمهوری‌خواهان (۱۲ درصد) و مستقل‌ها (۱۹ درصد) به مراتب کمتر از دموکرات‌ها مشتاق بوده‌اند که بگویند رویکرد بایدن «عالانه» بوده است.

اما آنها (جمهوری‌خواهان) به مراتب بیشتر معتقدند که بایدن باید نسبت به دوستی دیرینه با رژیم صهیونیستی، سخت‌تر عمل کند.

۳۴ درصد از کل پاسخ دهندگان – شامل دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها – می‌گویند که بایدن به اندازه کافی علیه اسرائیل موضع سختی نداشته درحالیکه ۱۷ درصد می‌گویند موضع او «بسیار سخت» بوده است.

این نظرسنجی که پیش از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی انجام شده نشان می‌دهد که افکار عمومی در میان رای‌دهندگان مبنی بر آنکه رویکرد روسای جمهور ایالات متحده باید همگام با تل‌آویو باشد، موضوعی اشتباه است.

هم‌چنین نظرسنجی نشریه پالتیکو نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از دموکرات‌ها بیشتر با فلسطینیان همدردی می‌کنند، درحالیکه ۱۶ درصد از آنها بیشتر با ساکنان اراضی اشغالی و ۴۴ درصد از آنها با هر دو ابراز همدردی می‌کنند.

جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها برعکس بیشتر طرف اسرائیلی‌ها را می‌گیرند. تقریبا تمام جمهوری‌خواهان (۴۵ درصد) و ۲۵ درصد از مستقل‌ها با ساکنان این رژیم ابراز همدردی می‌کنند. هم‌چنین ۷ درصد از جمهوری‌خواهان و ۱۳ درصد از مستقل‌ها حس همدردی بیشتری با فلسطینیان دارند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۴۱ درصد دموکرات‌ها با قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی موافق هستند درحالیکه ۳۳ درصد مخالف این قضیه بوده و ۴۴ درصد مطمئن نیستند.

به طور کلی، ۳۳ درصد از تمام شرکت‌کنندگان می‌گویند که از قطع این کمک‌ها حمایت می‌کنند درحالیکه ۴۴ درصد با این ایده مخالف هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا