اقتصادی

آیا دستمزد کارگران امشب تعیین می شود؟



جلسه حقوق و دستمزد کارگران بیش از 4 ساعت ادامه دارد و آخرین اخبار حاکی از آن است که علیرغم مذاکرات فشرده بین دو گروه ، اختلاف درباره افزایش درصد در حداقل دستمزد ادامه دارد.

به گزارش گزارشگر یک ، جلسه 229 شورای عالی کار از ساعت 4 بعدازظهر با حضور نمایندگان کارگر و کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزد در سال 1399 آغاز شد و مذاکرات شدید و دشوار بین دو طرف در حال انجام است.

وزیر کار برای دقایقی در جلسه حضور داشت و بر این اساس ، ادامه مذاکرات به ریاست وزیر کار انجام می شود و همه شرکای اجتماعی در آن حضور خواهند داشت.

طبق آخرین اخبار ، در حالی که گروه تجاری هنوز هم در جلسات قبلی خود به مواضع خود اصرار می ورزند و دوباره پیشنهاد افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد را دارند ، این گروه کارگر به افزایش 1.2 میلیون تومانی سبد زندگی اشاره کردند. کارگران در مقایسه با سال گذشته علاوه بر این ، آنها لزوم پیروی از ماده 41 قانون کار را مورد توجه قرار داده و توجه به پاراگراف مطابق با این ماده ، به ویژه سبد زندگی خانوار را برجسته می کنند.

در آخرین جلسه حقوق و دستمزد شورای عالی کار در 20 مارس ، اعلام شد که دولت و کارفرما توافق کرده اند حداقل دستمزد را به 2 میلیون و 800000 تومان افزایش دهند و این افزایش با حداقل دستمزد به علاوه سایر بخش ها همراه بود. طرف وی از جمله حقوق غذایی و مسکن پذیرفته شد ، در حالی که کارگروه اصرار داشت که این افزایش فقط براساس دستمزدها باشد. سرانجام ، به دلیل اختلاف نظرهای بین دو گروه در مورد نحوه توزیع این رقم ، جلسه شورای عالی کار به نتیجه لازم نرسید و طبق قول و قرار ، به آوریل امسال موکول شد.

به گزارش گزارشگر یک ، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تلاش دارند با کاهش حداقل دستمزد سال گذشته به دو میلیون و 800 هزار تومان و بازگرداندن دستمزد کارگران ، دستمزد کارگران را جبران کنند.

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت توسط سامانه آنلاین، اقدام به خبررسانی می نماید، فلذا مسوولیت این مقاله بر عهده سایت های منبع بوده و وب سایت گزارشگر یک هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا