فرهنگی

آیا می‌توانیم با بیگانگان فضایی حرف بزنیم؟

مهمترین روزنامه های جهان امروز درباره خروج آمریکا از افغانستان ، انتخابات آلمان ، روسای جمهور فرانسه و موجودات فضایی صحبت کرده اند.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از آلبر کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو ، مهمترین اخبار جهان امروز:

کمک در آلمان باقی مانده است

لوفیگارو در فرانسه نوشت: “پس از 16 سال سلطه راست گرایان ، آلمان اکنون به سمت چپ حرکت می کند.” سوسیال دموکرات ها با نزدیکترین فاصله در انتخابات پیروز شدند. 25-24 درصد
اولاف شولتز گفت که دولت به صورت یک دولت ائتلافی تشکیل می شود. حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که به این ائتلاف می پیوندد.
روزنامه فرانسوی لو فیگارو نوشت: پیروزی ققنوس آلمانی اولاف شولتز با بی ثباتی سیاسی تهدید شد.

گاردین: دوران آنگلا مرکل به پایان رسیده است.
اکونومیست: زمان زیادی طول می کشد تا دولت جدید تشکیل شود.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که شولتز و سوسیال دموکرات ها در انتخابات پیروز شده اند.
روزنامه ایتالیایی در ایتالیا: ائتلاف چپ سبزها و لیبرالها و سوسیال دموکراتها.

تخم مرغ برای ماکرون

لوفیگارو امروز در فرانسه نوشت: یک تخم مرغ به سمت امانوئل مکرون پرتاب شد ، اما شانه او شکسته نشد. مکرون بار دیگر هدف قرار گرفت. این بار این موفقیت بزرگی در نمایشگاه بین المللی در لیون بود. در سال 2017 ، تخم مرغ در مبارزات انتخاباتی در نمایشگاه های کشاورزی مورد هدف قرار گرفت. با این حال ، ارزیابی می شود که میزان رضایت رئیس جمهور فرانسه قطعا قبل از انتخابات عمومی 2022 افزایش یافته است.

زنان عمده
لوئیجی گارو گفت: “ایسلند به کشوری در اروپا تبدیل شده که تعداد زنان آن بیشتر از مردان است.” زنان پیشرو ایسلندی در اینجا جنبش چپ سبز در سمت راست از دست داد. از 63 کرسی پارلمان ، 33 کرسی (52 درصد) توسط زنان اشغال شد. سپس در اروپا ، سوئد 47 درصد کرسی ها را به دست آورد. در رواندا ، نیکاراگوئه ، مکزیک و امارات متحده عربی ، زنان هریک بیش از 50 کرسی پارلمانی دارند.

بدترین سناریوی افغانستان

روزنامه انگلیسی گاردین امروز گزارش داد که “گویی مسئولیت حمله به عراق بر عهده منصفیلد وزیر دفاع سابق آمریکا بوده است”. انگشت اتهام اکنون به صورت اطراف جو بایدن اشاره می کند. او کسی نیست جز جیک سالیوان ، دستیار نزدیک بحران جو بایدن در افغانستان. بعد از ظهر 30 آگوست ، پیک کاخ سفید یادداشتی را به دفتر کاخ سفید ارسال کرد مبنی بر اینکه بایدن معاون رئیس جمهور سابق افغانستان را در آخرین پرواز خود ترک کرده است. سپس آن دو بایدن را به داخل یک اتاق مخفی بردند. تونی بلینکن بیست ساله با او است و جیک سالیوان که 18 ماه با بایدن کار کرده است ، فردی تأثیرگذار است.

حاشیه اخبار امروز:

آدم فضایی

گاردین نوشت: “آیا می توانید با بیگانگان فضایی صحبت کنید؟” یا می توانید یک فضای زندگی بسازید؟ در یکی از عکسها ، شخصی که پشت تلسکوپ است به یک غول نگاه می کند. منجم و فیزیکدان یعقوب وان لون گفت: “ما به دنبال و شکار فرازمینی ها هستیم. در عین حال ، مشکل گرم شدن کره زمین همچنان باقی است. اگر روزی خورشید به یک قرص کامل قرمز تبدیل شود ، چه اتفاقی برای زمینی ها می افتد؟ ستاره شناسان سالها در شگفت بودند که حیات فرازمینی چگونه است؟ گفت: باید وجود داشته باشد ، اما هیچ کس نتوانسته آن را اثبات کند ؟ بسیاری؟
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا