سلامت و دانش

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا می توانم بدون جراحی بینی خود را کوچک کنم؟

روش های مختلف کوچک کردن بینی با ماساژ، ابزار، تغذیه و تکنیک های دیگر در فضای مجازی و سایت های مختلف تبلیغ می شود. با این حال، برای شناخت ماهیت علمی و قابل اعتماد این مطالب، از متخصص فوق تخصص خود راهنمایی خواستیم.

دکتر جراح پلاستیک، ترمیمی و پلاستیک آرش نجفبیگی نکات علمی و مهم کوتاه کردن بینی را تشریح کرد که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه کار جراحی بینی دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

قبل و بعد از جراحی بینی بدون چربی دکتر  آرش نجف بیگی

چرا به جراحی بینی نیاز دارم؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که جراحی بینی یک عمل علمی و قابل اعتماد با نتایج طولانی مدت است. این روش کاملاً در تضاد با روش های غیرجراحی است که هیچ اثر ماندگاری ندارند و گاهی به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی دهند. بلکه می تواند مشکلات بیشتری را برای بینی شما ایجاد کند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا انقباض بینی کار می کند؟ برای دیدن پاسخ اینجا را کلیک کنید.

چندین دهه است که دانشگاهیان مشهور جهان به بررسی انواع جراحی بینی و جراحی بینی پرداخته اند. مطمئن باشید اگر روشی غیرتهاجمی و غیر جراحی برای کوچک کردن بینی وجود داشت، مقامات علمی روی آن تحقیق می کردند و دانشکده های پزشکی آن را به عنوان یک روش استاندارد آموزش می دادند.

اما متاسفانه تنها راه عملی، علمی و پایدار برای کوچک کردن بینی، انجام جراحی با تکنیک های دیگر است. لازم به ذکر است که اندازه بینی در شرایط می تواند متفاوت باشد و هر بینی با تکنیک ها و روش های منحصر به فردی عمل می شود.

آیا اثرات تنگ کننده بینی واقعی است؟

کاهش بینی با استفاده از دستگاه یا سایر روش های غیر جراحی

فوق تخصص دکتر. نجف بیگی خاطرنشان می کند: دستگاه های کوچک کننده بینی که در فضای دیجیتال تبلیغ می شود، پایه علمی ندارد و توسط پزشکان حرفه ای اختراع نشده است. در واقع هیچ مطالعه مستند و علمی نشان نداده است که این روش ها تاثیر موفقیت آمیزی در کاهش بینی با ماندگاری مشخص و بدون عوارض جبران ناپذیر داشته باشد.

تنگ کننده های بینی نه تنها زیبایی و فرم بینی را تغییر نمی دهند. همچنین می تواند آسیب جدی به ساختار بینی یا پوست وارد کند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و تنگ کننده های غیر جراحی بینی وجود دارد. با کمی احتیاط و پرسش متوجه می شویم که این نوع اخبار کذب است.

برخی حتی با انواع مواد التهاب و تورم بینی را کاهش می دهند. چگونه می توان با یخ و خمیر دندان غضروف و استخوان های بینی خود را کوچک کرد؟! این نشان می دهد که سازندگان این خبر کذب هیچ اطلاعی از آناتومی و ساختار بینی، حتی نوع بینی و علت بزرگی یا تغییر شکل بینی ندارند.

متأسفانه بسیاری از تنگ کننده های بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری در بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • به غضروف و استخوان های بینی فشار وارد می کند و در نهایت باعث شکستگی، کج شدن و شکل غیر طبیعی بینی می شود که فقط با جراحی قابل اصلاح است.
  • به مجاری بینی فشار وارد می کند و در نهایت باعث ایجاد مشکلاتی در مجاری بینی می شود که منجر به کاهش اکسیژن خون و سایر عوارض در هنگام خواب و بیداری می شود.
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی ناشی از فشار و گرمای دستگاه
  • کبودی پوست بینی و آلرژی دائمی
  • خشک شدن یا آسیب به مخاط بینی می تواند باعث مشکلات تنفسی، مشکلات بویایی یا دفاع بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا شود.

آیا می توانم مشکلات بینی خود را بعد از استفاده از بادگیر حل کنم؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که وضعیت و ساختار بینی باید به طور کامل بررسی شود تا عوارض استفاده از این روش های غیر استاندارد و غیر علمی برطرف شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولاً نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص زمانی که استفاده طولانی مدت از این دستگاه ها باید ساختار و اسکلت بینی را تحت تاثیر قرار داده باشد. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد، راهی جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را جابجا کرد یا با حرکت غضروف آن را تغییر داد، آسیب به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکل می تواند به مرور زمان رشد کند.

آیا تنگ کننده های بینی کار می کنند؟

جراحی بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. رینوپلاستی می تواند به دلیل تغییر شکل و انقباض بینی، مشکلات ساختاری، بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به میزان تغییر ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. جراحی بینی بسته به برش ها و بخیه های کمتری در بینی نیاز دارد و اسکارهایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود که کمتر به چشم می آیند. اما به طور کلی کسانی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند باید با تکنیک بینی باز عمل کنند.

لازم است بدانید که قسمت بالایی ساختار بینی استخوانی و قسمت پایینی آن غضروفی است. رینوپلاستی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب شکل و اندازه بینی می تواند برای همیشه تغییر کند.

برای کوچک کردن بینی باید سایز را کم کنید و استخوان ها و غضروف ها را حرکت دهید تا اندازه و شکل بینی تغییر کند. در این روش تغییر عمده ای در پوست بینی ایجاد نمی شود و پوست سر پس از اصلاح ساختار بینی به حالت اولیه خود باز می گردد.

با این حال، برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم و بسیاری از غدد چربی، تغییرات ساختاری بیشتری لازم است تا اطمینان حاصل شود که پوست بینی نمی تواند به حالت قبلی خود بازگردد. به همین دلیل، عمل جراحی دشوارتر خواهد بود.

جراحی گوشت بدون چربی

دکتر نجف بیگی در مورد عملکرد گوشت بدون چربی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد یا خیر توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

رینوپلاستی ساکولنت یک جراحی زیبایی بینی با پوست ضخیم و منافذ باز پوست و غدد چربی زیادی است. این روش نوک بینی ضخیم بیمار را بالا می برد، حجم پوست بینی را کاهش می دهد تا بینی کوچکتر شود و در نهایت غضروف بینی را تقویت می کند. NS

بینی چاق معمولا در مردان دیده می شود زیرا غضروف آن ضعیف است. آنها همچنین دارای نوک بینی بزرگ و گوشتی هستند که به سمت پایین و مایل است. معمولاً باز بوده و دارای بالهای بینی ضخیم (Alae) می باشد.

در مورد بازگشت جراحی بال بینی، باید توجه داشته باشید که از چه نوع جراحی صحبت می کنید و آیا دانش کافی دارید یا خیر. به این دلیل که جراحان پلاستیک و متخصصان ترمیمی ما از تکنیک های خاصی برای جراحی بینی استفاده می کنند تا فرم بینی را حفظ کرده و از رشد مجدد یا تورم پوست جلوگیری کنند.

کیس جراحی بینی دکتر آرش نجف بیگی

برای اطلاعات در مورد نحوه انجام جراحی بینی چربی به دکتر دکتر مراجعه کنید. این مطلب را می توانید در سایت نجف بیگی بخوانید.

بینی لاغر در مقایسه با سایر انواع جراحی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیگی خاطرنشان کرده است که در گذشته جراحی بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غیرغضروف ها می شد. با این حال، گاهی اوقات باعث ایجاد فرورفتگی‌ها و زخم‌هایی روی پوست می‌شود که عملاً دستیابی به شکل طبیعی و متعادل صورت را برای بیماران غیرممکن می‌کند. اما اکنون با فناوری پیشرفته، بیماران می توانند ظاهر جدید و بینی کوچک خود را برای سال ها بدون نگرانی از نتایج بعد از عمل حفظ کنند.

روش جدید به جای کاهش کل غضروف بینی، غضروف اضافی را در نوک بینی قرار می دهد و ساختار آن را تقویت می کند تا شکل و فرم بینی حفظ شود. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • زیبایی بینی را با نوک بینی رو به بالا حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای ساختن غدد سباسه جدید و تورم مجدد ندارد.

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی می آید و گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

مهمترین تفاوت بین رینوپلاستی لاغر با رینوپلاستی استخوانی میزان تغییری است که می توان در بینی ایجاد کرد.

  • یک بینی لاغر را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما بینی استخوانی را می توان با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان به میزان قابل توجهی تغییر داد یا کاهش داد.
  • یک بینی چاق را نمی توان به هر شکلی درآورد. به عنوان مثال، شما نمی توانید یک جراحی بینی عروسکی یا فانتزی روی بینی چاق انجام دهید.

به همین دلیل افرادی که بینی چاق دارند باید انتظارات واقع بینانه ای از رفتار خود داشته باشند. در نهایت باید توجه داشت که جراحی بینی طبیعی به شما این امکان را می دهد که فرم بینی متناسب و هماهنگ با سایر قسمت های صورت داشته باشید.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا