آینده خانه هوشمند

نگاهی به مشتریان خانه هوشمند امروزی.

امروزه، تقریبا 11 میلیون (27 درصد) خانوار در آلمان در حال حاضر حداقل به یک محصول خانه هوشمند مجهز شده اند. این سه برابر بیشتر از سال 2016 است. این صنعت در حال حاضر بیش از 5.5 میلیارد یورو در سال 2021 گردش مالی داشته است.

“هنگامی که ما tink را در سال 2016 تأسیس کردیم، خانه هوشمند یک بازار مطلق برای طرفداران فناوری بود. شش سال بعد، نرخ پذیرندگان اولیه در میان مشتریان کمتر از 50 درصد است. این پایان نامه ای را که در تولد تینک مطرح شد، تأیید می کند: خانه هوشمند در حال تسخیر بازار انبوه است!” ماریوس لیساوتزکی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران تینک می گوید.

به مناسبت این توسعه، ارزش آن را دارد که نگاهی به مشتری خانه هوشمند امروزی بیندازیم. بنابراین تینک همراه با مشاور استراتژی الیور وایمن یک مطالعه بازار نماینده انجام داده و به سوالات زیر پاسخ داده است: چه کسی محصولات هوشمند را برای چهار دیوار خود خریداری می کند و چرا؟

مردان خانه هوشمند را برای خانواده خود خریداری می کنند

اکثریت قریب به اتفاق خریداران خانه های هوشمند مورد بررسی در tink مرد هستند. با این حال، راه حل های هوشمند، مانند کنترل روشنایی، سرگرمی و سیستم های امنیتی، تا حد زیادی توسط همه افراد خانواده استفاده می شود.

علاوه بر این، بیش از نیمی از مشتریان دارای فرزند هستند، بنابراین در سنین پایین با دنیای خانه های هوشمند آشنا می شوند. این دلیل دیگری است که درک نیازهای مشتریان بر اساس گروه سنی ضروری است. به عنوان مثال، می توان مشاهده کرد که مشتریان جوان تر عملکرد ساده دستگاه های خود و کنترل کلی آنها را به ویژه مرتبط می دانند.

خانه هوشمند به عنوان ارتقاء خانه و خانه

این مطالعه نشان می دهد که بیش از 60 درصد از مشتریان تینک در یک خانه تک خانواده زندگی می کنند. همین تعداد صاحب خانه (خانه یا آپارتمان) هستند و در >100 متر مربع فضای زندگی می کنند. هرچه وابستگی عاطفی به چهار دیوار خود قوی تر باشد، احتمال اینکه مشتریان خانه های خود را با راه حل های خانه هوشمند ارتقا دهند، بیشتر است.

علاوه بر این، بدیهی است که مشتریانی که در فضای بیشتری در خانه هستند، اثر نجات بخش خانه هوشمند را در قالب “کنترل از راه دور” یا “کنترل صوتی” تشخیص داده و به طور فزاینده ای از آن قدردانی می کنند.

راه حل های خانه هوشمند تا 20 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی می کنند!

همانطور که در ابتدا ذکر شد، بازار محصولات خانه هوشمند در آلمان بین سال های 2.4 تا 2021 از کمتر از 2.4 میلیارد یورو به بیش از 5.5 میلیارد یورو افزایش یافت. این مربوط به میانگین افزایش سالانه بیش از 22 درصد است. با این وجود، تنها یازده درصد از خانوارهای آلمانی از فناوری خانه هوشمند برای استفاده هوشمند از انرژی استفاده می کنند.

این مطالعه نشان می دهد که این عمدتا به این دلیل است که مصرف کنندگان هنوز به اندازه کافی از پتانسیل صرفه جویی در انرژی محصولات هوشمند مطلع نیستند. به عنوان مثال، تنها 1/3 از مشتریان مورد بررسی “کنترل گرمایش شبکه ای” را به عنوان یک دسته محصول مرتبط با خود نشان می دهند.

صرفه جویی تا 20 درصد امکان پذیر است، به خصوص از طریق استفاده از ترموستات های هوشمند. ترموستات های هوشمند را می توان به راحتی در تقریبا در هر آپارتمان و خانه ای مقاوم سازی کرد. به لطف اندازه گیری ها و روال های هوشمند، آنها فقط زمانی گرم می شوند که واقعا منطقی باشد. به عنوان مثال، به محض باز شدن پنجره ها یا عدم حضور کسی در خانه، گرمایش خاموش می شود. این امر مصرف را کاهش می دهد بدون اینکه چهار دیوار گرم را در زمستان به خطر بیندازد.

مشتریان اکوسیستم خانه هوشمند 360 درجه خود را می سازند

از هر دو مشتری خانه هوشمند که مورد بررسی قرار گرفته اند، یک نفر حداقل برای دومین بار در سال 2022 یک محصول هوشمند خریداری می کند. در تینک، این رقم تقریبا 95 درصد است. اکثر مشتریان در tink با اولین خرید خود مزایای یک خانه هوشمند را تجربه می کنند. از طریق الهام بعدی، بسیاری از مشتریان به تدریج یک اکوسیستم هوشمند ایجاد می کنند. اغلب، سفر از لامپ هوشمند (تقریبا 73 درصد از مشتریان تینک) به کنترل گرمایش هوشمند (تقریبا 55 درصد از مشتریان تینک) به کنترل درب شبکه ای (تقریبا 31 درصد از مشتریان تینک) می رود.

تصویر مشابهی را می توان در بین آلمانی ها مشاهده کرد که فقط به محصولات خانه هوشمند علاقه مند هستند اما هنوز آنها را خریداری نکرده اند. بر اساس این مطالعه، راه حل های روشنایی به ویژه به عنوان محصولات قابل تصور در سطح ابتدایی مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال، 55 درصد از مشتریان بالقوه کنترل روشنایی و 45 درصد از سیستم کنترل گرمایش شبکه ای را برای خرید احتمالی مرتبط می دانند.

پس از آن کنترل کور (39 درصد)، فناوری نظارت (38 درصد) و سوکت های شبکه ای (33 درصد) قرار دارند. برای tink، بنابراین مهم است که با مشتریان در جایی که در سفر خانه هوشمند خود هستند با استفاده از انتخاب محصول و مشاوره فردی ملاقات کنید.

ماریوس لیسوتزکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پلتفرم خانه هوشمند تینک، متقاعد شده است: «اگر بتوان از یک تجربه کاربری مثبت با محصولات نسبتا ساده در سطح ابتدایی اطمینان حاصل کرد، علاقه به موضوعات پیچیده تر افزایش خواهد یافت

اتصال و کنترل بهینه به عنوان مهم ترین معیارهای خرید

با توجه به نتایج مطالعه، اتصال تمامی دستگاه ها در خانه مهم ترین معیار خرید برای مشتریان است. معانی مشابه کنترل کلی همه دستگاه ها و عملکرد آنها را دارند. بنابراین انگیزه برای تولیدکنندگان روشن است: قلب مشتریان با اتصال بین برند و سهولت استفاده تسخیر می شود.

توسعه استانداردهای یکنواخت مانند “ماده” به همین ترتیب مهم است. علاوه بر آمازون، اپل، کامکست، گوگل و اسمارت تینگز (سامسونگ)، بیش از 200 برند دیگر به روی ترکیب جامع محصولات خانه هوشمند باز می شوند.

Tink همچنین بر مدیریت محصولات و تعامل در اکوسیستم فراگیر تمرکز دارد. به عنوان مثال، بسته های محصول معقول برای مشتریان بسیار مهمتر از طراحی یا قیمت دستگاه های خانه هوشمند هستند (هیچ استدلال قاطعی برای حداکثر یک سوم مشتریان تینک وجود ندارد).

تقریبا هر مشتری خانه هوشمند را به صورت آنلاین خریداری می کند

تنها 22 درصد از آلمانی ها هنوز محصولات خانه هوشمند خود را از فروشگاه های آجر و ملات خریداری می کنند. فروش مستقیم توسط تولیدکنندگان تنها شش درصد را تشکیل می دهد. این نشان می دهد که راحتی نیز نقش مهمی در رفتار خرید مشتریان ایفا می کند، درست مانند دستگاه های خانه هوشمند. همچنین نشان داد که مشتریان جوان و علاقه مندان به راه حل های کامل خانه هوشمند به طور فزاینده ای از خرده فروشان آنلاین خرید می کنند. آنها به ویژه از توصیه های گسترده، بسته های محصول مورد استفاده و خدمات اضافی مانند نصب سخت افزار قدردانی می کنند.

برای هوشمندسازی خانه خود می توانید به شرکت جهان اسمارت مراجعه نمایید این شرکت در زمینه اجرا و مشاوره محصولات خانه هوشمند فعالیت دارد و می تواند مشاوره خوبی در این زمینه به شما ارائه دهد.

دکمه بازگشت به بالا