ورزشی

ابهام در پیگیری لیگ برتر بسکتبال/ مسابقات نیمه تمام می‌ماند؟

به گزارش شفاف، فصل جاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور با برگزاری 28 دیدار از مرحله دوم مقدماتی به نیمه این مرحله رسیده بود که با اعلام کمیته کمیته فدراسیون ها، دیدارها لغو شد. انتخابی برخی تیم های شرکت کننده دلیل این تصمیم گیری بود.

بدین ترتیب مسابقات لیگ برتر از 10 بهمن ماه پایان یافت در حالی که اردوهای تیم ملی و دیدارهای این تیم در دوم جام جهانی هم در پیش بود، اما پیش از این انتخاب لیگ برتر به خاطر برنامه های ملی دو هفته بعد از آن برگزار شد. اقدام زودتر برای این توقف و شرایط تیم حاکم بر ترکیب از خیلی ها – با توجه به همه گیری انواع ویروس های جدید- حالا پیگیری مسابقات را با اما و اگرهای زیادی وجود دارد.

دیدارهای معوقه دردسرساز در لیگ برتر بسکتبال

اگر بازی های لیگ برتر طبق برنامه اولیه پیش رفت چند روز پس از پایان کار تیم ملی، دیدارهای مسابقات باشگاهی از سر گرفته شد به گونه ای بود که قرار است در 14 اسفندماه این رقابت ها وارد مرحله سوم و پلی آف شود و این اتفاق بیفتد. مرحله ما تا ۲۸ اسفندماه دنبال شود. (۲ از ۳ شیوه برگزاری دیدارهای پلی آف است)

حالا اما شرایط به گونه ای است که دنبال کردن مسابقات طبق برنامه از پیش تعیین شده میسر، 20 دیدار از مرحله دوم مقدماتی باقی مانده است و به جز آن تیم ها به خاطر درگیری بازیکنانش با خارجی و لغو مسابقات دیدارهایشان، مسابقه معوقه هم هستند. دارند.

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی جام جهانی از دو دیدار برابر قزاقستان و سوریه، 8 اسفندماه به ایایان می رسد. قاعدتا استارت دوباره لیگ برتر بعد از این تاریخ میسر نیست کمااینکه مسابقات کمیته هم در برنامه پیشنهادی جدید خود یک فاصله زمانی سه روز بعد از دیدارهای تیم ملی را برای از سرگیری لیگ برتر کرده است.

با این شرایط و حجم دیدارهای برگزار نشده از مرحله دوم مقدماتی، طبیعی است که لیگ برتر بسکتبال طبق برنامه ریزی در نیمه اسفندماه به مرحله پلی آف خواهد رسید. همین موضوع اگرهای زیادی را پیش اما پای برگزار کنند این لیگ قرار داده شده است.

ابهام در لیگ برتر بسکتبال/ مسابقات نیمه تمام می‌ماند؟

زحمتکش: ای برای تغییر شیوه برگزاری لیگ و برنامه زمان آن نداریم

فرهاد زحمتکش مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در این مورد گفت: مسابقات لیگ برتر بر اساس برنامه و بدون مشکلی در حال حاضر پیگیری اما همه گیری نوع جدیدی از مشکلات ایجاد هیچ مشکلی نداشتند. البته که از طرفی باعث شد تا اردوی تیم ملی زودتر آغاز شود و اردونشینان فرصت بیشتری برای تمرین و هماهنگی کنار هم داشته باشند اما از طرفی باعث برنامه ریزی کمیته مسابقات به هم بریزید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه باید تیم ملی 8 اسفندماه به پایان برسد و بازیکنان روزی را حفظ کنند، شاید بتوانیم از 12 یا 13 اسفند ماه لیگ برتر را دنبال کنیم، چند وجود دارد. موضوع را به تیم های باشگاهی هم اعلام کرده اما هنوز هیچ برنامه ای قطعی و نهای.

«حتی اگر از 12 اسفندماه لیگ برتر دنبال باز شود برای پیگیری دیدارها با بررسی زمان هم می‌شود.» کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در واکنش به این موضوع به این موضوع مسائل مربوط به این مسائل اشراف داریم اما از طرفی نمی‌توان مسابقاتی را با مشکلی مواجه کرد. برای ما مهم است که دیدارها برگزار شود و لیگ کیفیت لازم را هم داشته باشید. طبیعی است که یکسری شرایط هم دست ما نیست ما ما رابطه با تصمیم و تصمیماتی که ممکن است ستاد مبارزه با برخورد، ما نقشی نداریم.

زحمتشک تاکید کرد: طبق برنامه اولیه تا پایان سال، لیگ برتر باید به پاریان مرحله اول می بینید با دیدارهای معوقه ای که داریم، این مهم میسر شود تا بتوانیم بعد از آن که داریم،

«قاعدتا با توجه به دیدارهای معوقه و کم بودن زمان در این زمینه با مشکلاتی قابل مشاهده است این احتمال وجود دارد که برگزاری جلسات برگزار شود؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: هنوز به این موضوع فکر نکرده ایم. به هر حال تیم ها بر اساس اطلاعات یکسری شرایط و برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری مسابقات لیگ، وارد مسابقات شدند حالا اگر بر تغییر کلی برنامه بازی ها باید آنها را هم در جریان قرار داد. تا به امروز وارد این مرحله نشده ایم و برنامه ای هم بابت آن نداریم.

ابهام در لیگ برتر بسکتبال/ مسابقات نیمه تمام می‌ماند؟

بسته شدن زودهنگام پرونده لیگ برتر بسکتبال؟!

فصل جاری مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۲۴ مهرماه آغاز شد. با در نظر گرفتن برگزاری مسابقات در مرحله پلی آف و اینکه دیدارهای این مرحله به صورت 2 از 3 برگزار می شود، 28 اسفندماه آخرین روز برگزاری لیگ در سال جاری باید باشد. بعد از آن هم دیدارهای باید به رونه ای دنبال شود که تا نیمه اردیبهشت ماه به پایان برسد، زمانی که می رسد، زمانی که می شود، زمانی می شود که مسابقات میته مسابقات گنجانده شده است.

این در حالی است که مسابقات ناخواسته در میانه راه مرحله دوم مقدماتی و دیدارهای معوقه ای که روی دست کمیته مسابقات گذاشته شده است، در عمل باعث جابه جایی های بسیاری در این تاریخ خواهد شد که تعطیلات نوروز هم در پیش است و بعد از آن. از آن هم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. همین احتمال دارد فکر می‌کند به این نتیجه می‌رسد که نشست‌ها را خیلی کمرنگ می‌کند.

از طرفی سال آینده سال مالی برای تیم ملی بسکتبال است. این تیم تیرماه باید دیدارهای خود در پنجره سوم انتخابی جام جهانی را برابر قزاقستان و سوریه برگزار کند، در حالی که باید برای بازی های آسیایی هم آماده شود. از این حیث طول تر شدن زمان برگزاری برگزاری مسابقات لیگ و ادامه آن تا بعد از نیمه اردیبهشت ماه می تواند در برنامه های آماده سازی تیم ملی ایجاد کند.

همین مسائل دست به دست هم داده تا احتمال انجام مسابقات و مختومه اعلام کرد کی کر. البته که فرهاد زحمتکش پاسخ منفی قاطعی به این مهم نیست اما آن را هم رد نکرد. وی در واکنش به این موضوع گفت: تلاش ما این است که مسابقات را به سرانشرام با این موضوع گفت: همه مسائل دست ما نیست.

با این اوصاف اطمینان کاملی به ادامه لیگ برتر نیست به ویژه فدراسیون بسکتبال همچنان در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می برد و انتخابش پس از سه بار لغو به سرانجام نرسیده است.

لیگ برتر بسکتبال دو سال پیش هم به دلیل همه گرفتن نیمه کاره ماند اما سال گذشته به طور کامل برگزار شد و با قهرمانی شهرداری گرگان به پایان رسید.

دکمه بازگشت به بالا