اقتصادی

اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار قزوینی به اینترنت

گزارشگر یک / کازبین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: “فضای کوهستانی زیادی در استان کازبین وجود دارد و مشکلات ناشی از جغرافیای ویژه این استان وجود دارد.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه کمیته راهبری توسعه مدیریت قزوین که در تاریخ 11 فوریه در سالن همایش های استاندار قزوین برگزار شد ، اظهار داشت: عدالت کلید حرکت و جنبش مردم در سال 1957 بود و 1957 آغاز اسلام بود ، انقلابی انقلابی برای مسیر آینده 42 سال از این زمان می گذرد.

“انقلاب بر اساس میل مردم به عدالت شکل گرفت. همه حرکتها برای حفظ ثبات باید همراه با عدالت باشد. در واقع ، اراده مردم و مستضعفان ایجاد عدالت اجتماعی در کشور بود. همه این اهداف باید به دست آورد. “

وزیر ارتباطات گفت: “عدالت ارتباطی یکی از زیرمجموعه های عدالت اجتماعی است. امروز جهان در دوره ارتباطات قرار دارد و خدمات دولت الکترونیکی به خدمات دولت الکترونیکی تبدیل شده اند و دسترسی برخی از افراد را دشوار می کند. فضای مجازی. استفاده کند از سکوهای فضای مجازی. در حالی که اپیدمی کرونا تقاضای مردم برای این فضا را تشدید کرده است.

“امروز 13 میلیون دانشجو در سراسر کشور در فضای مجازی تحصیل می کنند. همچنین بیش از 1 میلیون معلم در این فضا مشغول تدریس هستند. از آنجا که آموزش تعطیل نیست ، این فضا 140 هزار استاد دانشگاه و 4 میلیون دانشجو دارد.” .

جهرمی گفت: “فضای مجازی یکی از ضروریات زندگی مدرن است و بسیاری از مردم بر روی تجارت دیجیتال خود تمرکز کرده و اقتصاد دیجیتال را فعال کرده اند. همه ما مشتریان این فضا هستیم یا اعضای خانواده در این فضا خدمت می کنند.”

وی گفت ، “ارتباطات دیگر یک امتیاز نیست ، بلکه به یک حق تبدیل شده است ، زیرا ارتباطات در دوره جدید یکی از حقوق اساسی بشر و بخشی از حقوق عمومی مردم است. امروز ما باید عدالت را در این زمینه برقرار کنیم. تشکر ششمین رهبر عالی که سیاست کلی برنامه توسعه و تصمیمات شورای اسلامی را رسمیت داد گفت که تا پایان سال برنامه ، تاج گسترش می یابد ، جایی که 80٪ روستاهای بیش از 20 خانوار به شبکه های باند پهن متصل می شوند ، نیاز به این مسئله را افزایش داد.

وزیر ارتباطات گفت: “اگر این سیاست توسط مقام معظم رهبری ایجاد نمی شد و دولت در اجرای این طرح جدی نبود ، امروز با یادگیری کرونا مشکلات زیادی در جامعه به وجود می آمد. این یک سیاست اصلی بود. . توسط دولت ایجاد و پیگیری شد. “

“امروز ، 96٪ از روستاهای سراسر کشور به شبکه ملی متصل هستند. در واقع ، 96٪ از روستاهای بیش از 20 خانوار در سراسر کشور دارای اتصال اینترنت ، اینترنت خانگی یا یکی از اپراتورها هستند. آنها خدمات. یعنی ماشین ششم. 16٪ از شاخص برنامه ریزی توسعه جلوتر است. “امروز 98٪ از جمعیت شهری و روستایی ما به اینترنت دسترسی دارند و فقط 2٪ از جمعیت و 4٪ از روستاهای بیشتر بیش از 20 خانوار به اینترنت دسترسی ندارند. دسترسی به اینترنت.

جهرمی اظهار داشت: از آنجا که هیچ زیرساخت فیبر نوری در منطقه طارم سفلی وجود ندارد ، برخی مناطق به دلیل غیرممکن بودن و مشکلاتی مانند روستای چغور در منطقه طارم سفلی که 16 روستا به اینترنت دسترسی ندارند به طور طبیعی دارای تراکم بیشتری هستند. آنها می توانند تلفن های 4G تهیه کنند و این مسئله فاصله ای بین فقرا و فقرا ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: “نیازهای شهروندان در دوره جدیدی از اینترنت است. باید واقعیت ها را برآورده کرد. متوسط ​​استفاده از استان قزوین در این فضا کمتر از کشور است. این به دلیل بی توجهی قزوین نیست ، زیرا این استان کوهستانی دارد جو. “مشکلات زیادی به دلیل جغرافیای ویژه استان وجود دارد ، ما در تلاش هستیم شاخص استان خزوین را تا پایان دولت افزایش دهیم و 100٪ شهرها بیش از 20 خانوار در قزوین دارند. با دسترسی به اینترنت

“به همین دلیل ، ساخت 120 کیلومتر فیبر در مسیر Tarom Sopla در ماه های اخیر آغاز شده است. این یکی از فقیرترین مناطق است ، اما تاکنون 100 کیلومتر تکمیل شده و مابقی ساخته خواهد شد. آینده نزدیک. “و یک طرح شهری وجود دارد ، اما ما از آن مراقبت می کنیم.

این مقام مسئول به شرح زیر افزود. “در این سفر ما 27 میلیارد تومان برای ساخت 180 كیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت اختصاص داده ایم. الموت دومین مسیری است كه ارتباطات روستایی باید توسعه یابد و عملیات ساختمانی به عنوان زیرساخت است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به پوشش 100 درصدی باید 180 سایت تلفن همراه جدید در استان قزوین ایجاد شود ، این مبلغ در تمام شهرهای استان توزیع شده و 180 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است. امروز گزارش شده است که قزوین با توجه به شرایط محلی محیطی مراحل خود را به پایان رسانده است ، بخشی از این پروژه تا پایان ماه مه و مرحله 2 نیز تا پایان دولت تکمیل می شود.

جهرمی یادآوری کرد: گزارش های مشهور در 67 مکان در چندین شهر استان قزوین تأیید می کند که تلفن های ثابت تلفن مخابرات ایران محدودیت انتقال دارند. مرکز داده تا دوشنبه هفته آینده در این مرکز داده برای این پروژه تحقیقاتی بزرگ در سراسر کشور به دانشگاه تحویل داده می شود.

وی گفت: “توجه به زیرساختهای اساسی شبکه ملی مخابرات در یک کلام اسناد معماری است ، بخشی از کار به عهده وزارت ارتباطات است و ما به طور کامل پیگیری می کنیم. برخی از کارها لازم نیست. در رابطه با وزارت ارتباطات ، من یک پیام رسان داخلی انجام دادم ، اما با سرور و سرور و ارتباط با کابل ها و مراکز داده امکان پذیر نیست و زیرساخت های حقوقی و اجتماعی نیز باید توسط سازمان مسئول نظارت شود.

وزیر ارتباطات گفت: برای رشد در اقتصاد دیجیتال و تأمین شغل به مردم ، کار تیمی خوبی در اطراف شورای عالی فضای مجازی مورد نیاز است ، جایی که 2.7 درصد اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی به 6.4 رسیده است. همانطور که گفته شد ، پرونده ای در این زمینه اتفاق افتاده است و ما در آینده نیز تلاش خود را خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برخی از دانش آموزان استان قزوین برای حل مشکلات آموزش مجازی را رها می کنند ، اولویت ها در استان تعیین می شود و استان خود مهمترین موضوعات را تعیین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا