اقتصادی

اجرای ۳۵۴ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن

طبق آخرین آمار، تاکنون ۳۵۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن به مرحله‌ ساخت رسیده که ۲۳۴ هزار واحد آن روستایی و ۱۲۰ هزار واحد شهری است.

به گزارش گزارشگر یک، در حال حاضر آن بخش از طرح نهضت ملی مسکن که بر عهده‌ بنیاد مسکن قرار دارد در بخش شهری از ۱۲۰ هزار واحد عبور کرده است. همچنین طبق آمار روزهای پایانی سال گذشته ۲۳۴ واحد روستایی وارد فاز اجرا شده که مجموع خانه‌های در حال ساخت را به ۳۵۴ هزار واحد می‌رساند.

آن‌طور که به تازگی حمیدرضا سهرابی ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن – گفته است، تاکنون به استعداد احداث ۲۰۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، زمین احصا شده و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

بیش از ۸۰ هزار واحد شهری در مرحله فونداسیون، نزدیک به ۵۰ هزار در مرحله اسکلت بندی، ۲۲ هزار واحد اتمام سفت‌کاری، ۵۵ هزار واحد نیز در مرحله عقد قرارداد با بانک و حدود 6000 واحد در دفاتر اسناد رسمی در مرحله عقد قرارداد قرار دارند.

به گفته سهرابی، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها با تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان سرعت مناسبی گرفته است.

بیشتر بخوانید

توضیح رییس بنیاد درباره قیمت مسکن ملی

در بخش روستایی نیز آن‌طور که مجید جودی ـ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن – در روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با تلاش بنیاد مسکن و همکاری مردم ۲۳۴ هزار و ۷۲۸ واحد روستایی نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد که از ۲۰۰ هزار واحد مصوبه سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان، تاکنون ۱۶۲ هزار واحد برای پرداخت وام به استان‌ها ابلاغ شده است و مابقی نیز به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین از این ۱۶۲ هزار واحدی که به بانک‌ها توسط بانک‌های عامل ابلاغ شده است ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ نفر توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شد که تسهیلات آنها پرداخت شود. ۶۲ هزار و ۳۷ نفر وام را دریافت و کار عملیاتی و اجرایی واحدها را آغاز کردند.

یادآور می‌شود؛ طی دولت سیزدهم مقرر است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها احداث شود.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا