فرهنگی

احداث شهر صنایع فرهنگی به تصویب رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس شهر صنایع فرهنگی خبر داد و گفت: اخیراً مصوبه بسیار خوبی برای ایجاد شهر صنایع فرهنگی اخذ شده است که اتفاق بسیار مهمی بود.

به گزارش گزارشگر یک، اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» شامگاه یک‌شنبه(۵ فروردین‌ماه) در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مصطفی سمیعی نسب سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضران این نشست بودند.

اسماعیلی در ابتدای این نشست گفت: همه بحث ما این بود که بتوانیم به شعار سال که مقام معظم رهبری نام‌گذاری کردند، پیوست فرهنگی بزنیم. سال گذشته هم تلاشمان همین بود. در مجموعه دولت هم زمینه این کار مهیا است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بخش‌های مختلف نیاز داریم این نگاه ترکیبی داشته باشیم؛ یعنی در کنار امور اقتصادی حتماً باید نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی وجود داشته باشد. بسیاری از مسائل اقتصادی هم نیازمند فرهنگ‌سازی هستند. 

وی ادامه داد: اگر در این خصوص بخواهم مثالی هم بزنم، امروز در جلسه‌ای بحث واردات نهاده‌های دامی مطرح بود؛ در کشور ایران ظرفیت‌های متنوع و فراوانی در بحث امنیت غذایی وجود دارد و الان با توجه به توسعه نامتعارفی که در تولید مرغ و گوساله اتفاق افتاده، کشور چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار وابستگی به واردات نهاده‌های دامی پیدا کرده است‌.

اسماعیلی افزود: از طرفی اگر در کشور فرهنگ استفاده صحیح از فراورده‌های دامی و گوشتی تغییر کند، یقیناً باعث گشایش خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کشور ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد، گفت: مثلاً ظرفیت پرورش 3 میلیون نفر شتر در کشور وجود دارد؛ ولی درحال حاضر تولید حدود 200 هزار نفر است. این درحالی است که فراورده گوشتی بسیار مفیدتری نسبت به دیگر دام‌ها دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است در زمینه فرهنگ غذایی کشور فعال باشیم، شرح داد: در اینگونه نشست‌ها به دنبال این هستیم که به راه‌کارهای رسانه‌ای برسیم. 

اسماعیلی بیان کرد: اخیراً مصوبه بسیار خوبی برای ایجاد شهر صنایع فرهنگی اخذ شده است که اتفاق بسیار مهمی بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تنظیم اساس‌نامه این مجموعه است و ظرف مدت ۲ ماه باید به شورای هنر برسد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سند تحول دولت گفت: یکی از مباحث آن اقتصاد فرهنگی است، یکی از نقاطی که به شدت می‌تواند در دولت زمینه ساز باشد توسعه اینگونه تفکر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا