عمومی

ادامه سریال «ویلموتسچای» – گزارشگر یک

در زمان ریاست مهدی تاج ، موارد زیادی توسط فدراسیون فوتبال ایران برگزار شده است که می توانید چند مورد را بیرون کشیده و به عنوان پرچمدار مطرح کنید. با این حال ، در میان شاهکارهای ساخته شده توسط مهدی تاج و مدیر نزدیک او در فدراسیون قبلی فوتبال ، به شهرت قرارداد “ویلموتشای” معروف نیست.

به گزارش گزارشگر یک مشرق وی با این مقدمه نوشت: “رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران کار با کارلوس کی روش را متوقف کرد و سپس برای معرفی این مربی به مارک ویلموتس رفت. او مربی خود را به قول خودش به این موضوع معرفی کرد. تیم ملی ایران. همانطور که ویلموتس به عنوان مدیر جدید معرفی شد ، فدراسیون فوتبال ایران به این مرد بلژیکی تبدیل شد شایعات مبنی بر این که آنها با مهدی تاج معامله زیادی داشتند ، این واکنش مهمی را از سوی مهدی تاج و هم تیمی هایش در فدراسیون فوتبال به همراه داشت ، آنها تأکید کردند که قرارداد ویلموتس بسیار مناسب و بسیار کمتر بوده است ، و ناشی از قرارداد کارلوس کی روش بود.

در مورد ارقام قرارداد ابهام وجود داشت تا اینکه ویل موتز حاضر نشد پاهایش را در کفش فرو کند و روی نیمکت ملی بنشیند تا از دریافت قسط قرارداد خودداری کند. با این حال ، فدراسیون فوتبال در آن زمان مجبور شد 2 میلیون یورو از زیرمجموعه شستا قرض بگیرد تا ویلموتس را ترغیب به همکاری با او کند. ویلموتس پس از دریافت 2 میلیون یورو ، برای بازی روی نیمکت نشست و کیفش را گرفت و راهی بلژیک شد. برای همیشه و البته پاداش 6.2 میلیون یورویی بابت شکایت از FIFA از فدراسیون فوتبال ایران! به درخواست ویلموتس ، مورد تأیید فیفا ، شایعات حضور مهدی تاج و نزدیکانش در فدراسیون فوتبال همه درست است و مشخص شد که یکی از بزرگترین بازی های ورزشی فوتبال ایران ناپدید شده است. وضعیت این است که مبلغ کل قرارداد ویلموتس 8.2 میلیون یورو است و فیفا ادعا می کند طرف ایرانی باید این مبلغ را پرداخت کند. از سوی دیگر ، مقامات ورزشی ایران با تشکیل این پرونده در دیوان عالی کشور امیدوارند که غرامت ویلموتس را پرداخت نکنند. با توجه به سابقه پرونده ورزش ایران در دیوان عالی کشور ، به نظر می رسد این پایان خوشی نخواهد بود.

در همین حال ، پرونده اخیر مربوط به اقدام قضایی شستا برای بازپرداخت 2 میلیون یورویی است که به فدراسیون مهدی تاج قرض داد. فدراسیون قبلی با هزار و یک بهانه از این مبلغ جلوگیری کرد. سرانجام خبر رسید كه به شستا دستور داده شده اموالش را مصادره كند و وی ساختمان فدراسیون فوتبال را به حراج بگذارد. در مارس سال گذشته مهلت تشکیل فدراسیون به فدراسیون داده شد ، اما اکنون مشخص شده است که شستا بخشی از ساختمان باشگاه پرسپولیس متعلق به فدراسیون و همچنین ساختمان فدراسیون فوتبال است. ، تسلیم شده و در حال نهایی شدن برای انتقال است. سند به نفع اوست!

فاجعه جدید در حالی رخ داد که بسیاری به سرعت فراموش کردند که مقصر اصلی احتمالاً مهدی تاج ، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران بود. وی پس از امضای قرارداد جنجالی با مارک ویلموتس ، به بهانه درد دل استعفا داد. علی رغم کناره گیری او از لیگ فوتبال ، بزودی مقصر این حادثه شرم آور مشخص خواهد شد و گفته می شود که آنها به خاطر اعمالشان مجازات خواهند شد! این وعده ای است که تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و هیچ کس نمی تواند به مهدی تاج بگوید: “این در چشمان تو است!” اکنون این س seriouslyال به طور جدی این فرضیه را مطرح می کند که مهدی تاج همدست یا همدست دارد ، بنابراین در این مورد ، آیا به طور کامل بررسی نشده است؟ این سوالی است که ممکن است روزی مقام نظارت و نهاد بازرسی بتواند به آن پاسخ دهد ، اما حداقل با نگاهی به نشانه ها می بینید که مهدی تاج برای امضای این قرارداد سنگین خیلی مستقل عمل نکرده است.

اول از همه ، بیایید در مورد نامه ای که برای “بهره برداری از مارک ویل موتز” به مهدی تاج ارسال کردم صحبت کنیم. در همان زمان ، مراکز فرهنگی در ایران و هلند گفتند که فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه ای ابراز علاقه به امضای قرارداد با ویل موتز کرد. این نامه به مهدی تاج “پاس” داده می شود: “برای استفاده”. تفسیر این مسئله اکنون دشوار است و مشخص نیست که این یک دستور است یا شما باید آن را بررسی کنید. وزارت دفاع گفت در حال تحقیق است ، اما مهدی تاج فکر کرد که اینطور نیست. تاج در آن زمان به نامه گفت: “این درست نیست که بگوییم وزارت ورزش مربوط نیست.” همچنین این اشتباه است که بگوییم 100٪ فدراسیون به نامه وزیر عمل کرده است. “

وقتی مهدی تاج ، به توصیه “برخی” ، از همان مراکز فرهنگی ایران و هلند “فرار” می کند و مستقیماً با ویلموتس مذاکره و قرارداد می کند ، موضوع حتی پیچیده تر می شود. معلوم نیست کیست که چنین توصیه ای به تاج کرده است ، اما شخصی مانند علی دایی در مورد نقش برجسته “آگازا دس” در قرارداد بزرگ لیگ فوتبال صحبت می کند و از عدم استقلال شکایت می کند. مسئولان وقت فدراسیون فوتبال. اگر ادعاهای علی دایی صحت داشته باشد ، این اثبات مضاعف شایعاتی است مبنی بر اینکه دیگران ، به جز مهدی تاج و مدیران وقت فدراسیون فوتبال ، در این ماجرا دست داشتند و در یک قرارداد عجیب امضا شده نقش داشتند. ذینفع. آخرین چیزی که می تواند جریان اصلی را گمراه کند ، نقش BZ ، بروس یا بهروز زنجانی در قرارداد مارک ویلموتس است. مهدی تاج که بهروز زنجانی را با علاقه به تیم ملی معرفی می کند ، در سفارت ایران در بلژیک با مارک ویلموتس صحبت کرد و بعداً با بهروز زنجانی با وزیر ورزش دیدار و در مورد جنبه های قرارداد مارک گفتگو کرد. Wilmots در نظرات. نقش BZ در قرارداد ویلموتس هنوز به طور کامل روشن نشده است ، اما نهادهای نظارتی پرونده را مورد بازنگری قرار داده اند ، بنابراین روزی می توانیم به سوال پاسخ دهیم.

عجیب ترین نکته در مورد پرونده قرارداد ویلموتس این است که تاکنون این پرونده خطری برای فدراسیون فوتبال ایران ایجاد نمی کند (با توجه به انتخابات و اتحاد جدید) اما هنوز نهادهای نظارتی پرونده ویلموتس را جدی نمی گیرند. پیش از این ، وقتی فیفا (احتمالاً از داخل پیامی ارسال می کرد) تهدید کرد فوتبال ایران را متوقف کند ، این دو آژانس بسیار جدی روی پرونده کار کردند و حتی هشت نفر را به عنوان مقصر اصلی به دادگاه معرفی کردند ، اما تشنگی را برطرف کرد و البته فیفا تهدید مورد پیگیری یا پنهانی قرار نگرفت البته ، از آنجا که این پرونده ، هم به صورت علنی و هم به صورت مستقیم ، امکان فساد مالی داشت (همانطور که بسیاری از دولتها برای خلاص شدن از شر فدراسیون های فوتبال خود اقدام کرده اند) ، شما می توانید پرونده را بررسی کرده و مجرم را جریمه کنید. از این گذشته ، تاکنون این اتفاق نیفتاده است. “هیچ کس مقصر یا همدستان را مشخص نکرده است ، گره از مشکلات متعدد این فوتبال را باز نکرده است و به طور تصادفی هنوز بسیاری از مدیران سابق فدراسیون در ذهن دارند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا