عمومی

 ادب اسلامی و انتخابات  – گزارشگر یک

فصل انتخابات همیشه فصل اختلافات و بحث های انتخاباتی بین هواداران و نامزدها است و متأسفانه در حوزه فضای مجازی اتفاق می افتد که در آن انواع مطالب منتشر می شود و به طور کلی افراد محتوای مطالب را بررسی نمی کنند و آن را پذیرفته شده می دانند. بدون خواندن آنها. این آسیب ها این روزها به حداکثر میزان خود می رسند.
مقام معظم رهبری مشارکت بالا و حضور مردم در صندوق های رأی را راه حلی برای بسیاری از مشکلات در تمام دوره های زمانی ، مشارکت حداکثری مردم و مشارکت قوی در انتخابات می دانند. آنها ابراز نارضایتی از ارزشهای اخلاقی و نقض الوهیت ادبیات اسلامی و ابزار توضیح می کنند.

ما می توانیم رعایت ادبیات سیاسی و انتخاباتی را با تقویت سیستم مردم سالاری دینی و با دعوت از مردم برای شرکت گسترده در صحنه انتخابات با توجه به شرایط و قوانین این دیدگاه ها تعریف کنیم. از آن عبور کنید یکی از پیش نیازهای انتخابات حداکثر وجود مردم ، پذیرش کثرت گرایی ، قطب بندی و جناح بندی است. مسئولین پرشور و محبوب مبارزات انتخاباتی باید ادبیات اسلامی را درمورد یکدیگر رعایت کنند در حالی که همه کاندیداها را معرفی و تبلیغ می کنند و رعایت این موضوع همان تبلیغ گسترده ادبیات اسلامی است.

می توان ادعا کرد که هنگام آغاز کارزار جناح ها و گروه ها وجود دارند ، اما با نزدیک شدن به روز انتخابات ، گروه های انتخاباتی به دو جریان اصلی بنیادگرایی و اصلاح طلبی هضم می شوند و آن را به دو قطب انتخاباتی تبدیل می کنند. اگر این دو جریان سیاسی به رعایت ادبیات اسلامی ، بازنگری در آداب انتخابات و رعایت بایدها و نبایدهای یک انتخابات اختصاص داشته باشد ، مطمئناً اخلاق و ادبیات اسلامی ترویج و منتشر خواهد شد.

دو قطبی سیاسی و انتخاباتی توسط هر جناح و گفتمان می تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد. در اینجا نتایج مثبت و منفی آورده شده است.

ویژگی های مثبت قطب سیاسی

1. به اصل وفاداری به سیستم پایبند باشید

همه گفتمان حفظ نظم را با خط قرمز تعریف می کند. به محض بروز مشکلات و نقص ها ، درک سیستم بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

۲. انطباق با اصول و ارزشهای اخلاقی یا انطباق با آداب و رسوم اسلامی

مبارزات انتخاباتی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید به هیچ وسیله ای برای تبلیغ انتخابات روزها اعتماد کنند و نباید اخلاق و ادبیات اسلامی را فدا کنند.

سه. اگر قطب بندی طبق استاندارد انجام شود ، منجر به نشاط و تحرک اجتماعی و حداکثر وجود افراد خواهد شد.

4. افزایش مشارکت مردم در تصمیمات سیستم کلان

پیامدهای منفی دو قطبی سیاسی

1. ایجاد شکاف و واگرایی بین نیروها در سیستم

به عبارت دیگر ، این برای تبدیل گفتمان تعاملی درون سیستم به گفتمانی است که به دلیل تعصبات سخت و انعطاف ناپذیر درگیر و حذف می شود. طرفداران کاندیدا تفکر و احساس تعامل خود را به گفتگوی متعصبانه تبدیل می کنند. این فعال سیاسی تمام افکار خود را به مجموعه باورهایی تبدیل می کند که به هیچ وجه قابل مذاکره ، مصالحه یا اولویت نیست. البته عکس این حالت افراطی نیز وجود دارد. یعنی این فعال سیاسی تمام اعتقادات خود را به محلی برای چالش اندیشمندان تبدیل می کند. همانطور که افراط گرایی بد است ، تخریب نیز بد است. انطباق با داوری یک اصل اساسی گروه طرفدار رژیم است.

۲. ایجاد موج افراطی و رادیکال به معنای کنار گذاشتن عقلانیت و اعتدال تحت عنوان جذاب انقلابی گری یا ترک فضای مجازی و آزادی شعارهای پوپولیستی و ملتهب است.

سه. با منافع ملی مطابقت ندارد و فراتر از خط قرمز نظام و ارزشهای ناشی از آن است.

4. عدم رعایت قوانین و مقررات اخلاقی و ادبیات اسلامی

عواقب عدم انطباق با ادبیات اسلامی

یکی مرزهای اجتماعی را بشکنید و کمبودها و چالش های قومی و مذهبی را دامن بزنید

دو نابودی وحدت ملی ، همبستگی و سرمایه اجتماعی

سه. افراط گرایی بنیادگرا و اصلاح طلب حراج سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ نهضت امام خمینی (ره) و دولت غیرقابل انکار رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آره. با گسترش دامنه قطبیت در جامعه ، خشونت ، خصومت و واگرایی گسترش می یابد و جریان پوپولیست ، پوپولیست و ضد کمونیست به اندازه لبه دوم قیچی فعال می شود.

پنج قوانین قطب شدگی شدید شفافیت و شفافیت را از بین می برد و تصمیمات کلان بر اساس جریان افراط گرایان و میزان نفوذ گروه های فشار شکل می گیرد.
وقتی فضای انتخابات تاریک می شود ، جریان نفوذ ماهی ها را از لجن می گیرد و بر طبل توخالی می زند تا توهم مدیریت صحنه و خود-عدالت را از بین ببرد ، که به زور منجر به فرسایش مدیران دولت می شود. . نشان دادن بی اثر دستاوردهای شکوهمند 42 ساله انقلاب اسلامی ، بزرگترین دستاورد کسانی است که به اسلام و انقلاب نفوذ کرده و خود را تظاهر می کنند. دستاوردهایی که منجر به واگرایی قدرت های صادقانه و صادقانه نظام و بی تفاوتی مردم ، عنصر اصلی سیستم می شود.

* نماینده سابق قم

۲۷۲۱۵

دکمه بازگشت به بالا