اقتصادی

ارائه‌ مهلت یک ماهه بانک صادرات به مهاجران فاقد کد شهاب

مدیرعامل بانک صادرات ایران اعلام کرد رئیس کل بانک مرکزی با درخواست این بانک برای اعطای مهلت یک ماهه به دارندگان حساب بدون کد شهاب از جمله مهاجران افغان موافقت کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، حجت الله صیدی در مصاحبه ای با استناد به تبلیغات از بانک صادرات ایران گفت: طی چند ساعت گذشته ، دستورالعمل های بانک مرکزی به دلیل اعلام مکرر تعداد کارت های بانکی از دارندگان حساب بدون کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) و اخطارهای مداوم اخبار و رسانه ها ، مانع اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی شده است.

او افزود: “هدف از این اقدام اجرای قوانینی بود که بر شفافیت معاملات بانکی احتیاج دارد و به صحت اطلاعات هویت دارنده حساب نیاز دارند. بودجه برای همه دارندگان حساب بانکی ، نه فقط ایران ، بلکه اکثر کشورها و اتباع خارجی در سراسر جهان. این موارد قوانینی که به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از لباسشویی رعایت می شوند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه مدتهاست که بانک مرکزی ملزم به شناسایی کامل و دقیق مشتریان و حساب های بانکی و دارندگان کارت است ، گفت: انتظار داشتیم این دارندگان حساب تماس ها را جدی بگیرند. و آنها اطلاعات حساب خود را تکمیل کرده اند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که یک کد شهاب را دریافت کنید. ‌

وی افزود: “شهروندان ایرانی برای دریافت این کد مجبور به ارائه کد کشور بودند و شهروندان غیرایرانی نیز باید کد جامع ارائه شده توسط وزارت کشور را ارائه دهند.”

حجت الله صیدی با اشاره به اطلاعات مکرر در این زمینه گفت: “یک جستجوی ساده در رسانه ها و فضای مجازی ، از ابتدای سال جاری پیگیری های م numerousثر متعددی از سوی بانک های مرکزی و کمیته های هماهنگی بانکی انجام شده است.” من امکان دریافت را فراهم کردم. خوشبختانه بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه ، به ویژه خواهران و برادران افغانستانی ، توانستند کد شهاب را برای این تماس ها دریافت کنند ، اما برخی از این عزیزان به دلیل مهاجرت غیرقانونی ، گاه کد شهاب را دریافت نکردند.

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران به همراه سایر بانک های بزرگ ، وضعیت این گروه از مشتریان را مشاهده می کند و با وجود اعتراض رسمی و حتی قانونی به فعالیت حساب ناشناس ، با مقامات مربوطه مشورت می کند تا ضرب العجل های شهاب اول را به روز کند کد ، اما از آنجا که از برخی کارتهای ناشناس برای معاملات مشکوک استفاده می شد ، پس از چندین بار تمدید ، بانک مرکزی با انتشار یک چرخش ممنوعیت مسدود کردن کارتهای ناشناس را از همه بانکها از جمله بانک صادرات ایران منع کرد. بیست و ششمین امسال

صیدی گفت که پس از انتشار خبرنامه فوق ، انواع مختلف هشدار را به هر صاحب این حساب ها ارائه داده است. “سرانجام ، طبق بخشنامه بانک مرکزی ، ارائه خدمات برای حساب های بدون کد شهاب موضوع دستورالعمل های ذکر شده بود ، زیرا اکثر این حساب ها در بانک های بزرگ متمرکز شده بودند ، برخی از آنها در شعبه بانک صادرات ایران تأسیس شدند. .

مدیر عامل بانک صادرات ایران ضمن جلوگیری از خطر نقض حقوق عمومی و تضعیف سیستم بانکی کشور ، ضمن جلوگیری از خطرات فعالیت حساب ناشناس ، بر ضرورت مشروعیت تأکید کرده و مهلت یک ماهه جدیدی را برای دارندگان حساب در نظر می گیرد. . وی گفت: در اقدامی خیرخواهانه و سرانجام ، ضمن فعال كردن كارت موقتاً بدون شناسنامه ، ما به صاحبان چنین حساب هایی احترام می گذاریم ، اطلاعات حساب را كامل یا صحیح می كنیم و ماه آینده كد را دریافت می كنیم. یوسونگ اقدام می کند.

در پایان مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: پس از پایان مهلت مقرر ، حل دائمی مشکل منوط به همکاری و پشتیبانی این گروه از دارندگان حساب برای از بین بردن کمبود اطلاعات هویتی و تلاش های محترم افغانستان خواهد بود. در آن دوره مهاجران می توانند یک کد جامع دریافت کنند ، در این مدت کلیه خدمات بانکی برای آن حساب متوقف می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا