سلامت و دانش

ارائه خدمات توانبخشی آنلاین به بیماران با نرم‌افزار ساخت محققان کشور

محققان یک شرکت نرم افزاری ایجاد کرده اند که ارتباط از راه دور بین درمانگران و بیماران را برای ارائه تمرینات توانبخشی امکان پذیر می کند.

مصطفی علویان یکی از محققین این پروژه به گزارشگر یک گفت: وی با بیان اینکه طرح اجرا شده توسط این شرکت یک طرح توسعه نرم‌افزاری برای حوزه سلامت محسوب می‌شود، گفت: این نرم‌افزار به بیماران کمک می‌کند تا بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان برای ادامه درمان، خدمات مورد نظر خود را از طریق سیستم منزل خود دریافت کنند.

وی گفت: این نرم افزار به بیماران این امکان را می دهد که مراقبت های پزشکی را از راه دور دریافت کنند یا تمرینات ضروری طراحی شده توسط درمانگران را در منزل انجام دهند.

علویان با اشاره به عملکرد این سامانه توضیح داد: به همین منظور نرم افزار این سیستم بر روی سیستم کامپیوتری درمانگر نصب می شود و از طرف دیگر “استند” این سیستم از طریق اینترنت با بیمار و این استند ارتباط برقرار می کند و تمریناتی را برای بیمار راه اندازی و ارائه می کند.

مجری خاطرنشان کرد که این تمرینات بر روی “پایه” بیمار بارگذاری می شود. این سیستم در حال حاضر در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون و قطع نخاع، سکته مغزی و فلج مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ایجاد ارتباط همزمان بین درمانگر و چندین بیمار را از مزایای این محصول دانست و یادآور شد: 30 بیمار از سیستم و مزایای این محصول بهره مند شدند و 9 کلینیک توانبخشی نیز این دستگاه را تهیه کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا