فرهنگی

از “صحنه زنی” تا یک ثبت جهانی و حکایت “یک قتل خانوادگی”

اولین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر این رویداد در حالی برگزار شد که دبیر رویداد از ثبت رسمی این رویداد به جشنواره بین المللی فیلم FIAPF و فیلم “صحنه پردازی” علیرضا صمدی ، “بوتاکس” کاوه مظاهری و جشنواره بین المللی فیلم FIAPF خبر داد. لیست کنید . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . سرانجام “شهربانو” مریم بحرالعلومی ، یکی از فیلم هایی که در جشنواره داخلی فیلم فجر حضور ندارد ، در این مراسم به نمایش درآمد.

به گزارش گزارشگر یک ، محمدمهدی عسگرپور دبیر این رویداد (عصر 25 خرداد) در مراسم افتتاحیه رسمی جشنواره گفت: (FIAPF) “این تلاش ها چند سال بعد نتیجه داد و امروز من افتخار می کنم که جشنواره بین المللی فیلم فجر دیروز در FIAPF ثبت شد. این جشنواره در یک جشنواره معتبر بین المللی ثبت شده است که دارای مزایای بسیاری است و البته مشکلات خاص خود را دارد. … … .. … .. …

عسگرپور تأکید کرد. وقتی در قوانین جهان هستیم در شرایط جدیدی قرار می گیریم. اما فکر می کنم این موفقیت بزرگی برای سینمای ایران است و من نیز به نوبه خود این موفقیت را به سینمای ایران تبریک می گویم.

معاون دبیرکل جشنواره امیر اسفندیاری نیز در این باره گفت: این خبر بسیار هیجان انگیز است ، بنابراین دوست دارم دوباره آن را بگویم. به مدت سه سال نمایندگان FIAPF برای بررسی همه چیز به ایران آمدند و ما قرار بود در جشنواره های معتبری مانند کن و ونیز شرکت کنیم. جشنواره بین المللی فیلم فجر هم اکنون در این لیست است.

این رویداد با پروتکل های بهداشتی و تعداد محدودی از مخاطبان به دلیل شیوع تاج برگزار شد. افتتاح آن در سالن شماره انجام شد. در 1 به نسخه نمایش فیلم “آن سوی آتش” کیانوش عیاری اختصاص یافت.

معاون وزیر اسفندیاری جشنواره بین المللی فیلم فجر قبل از نمایش نسخه بازیابی شده “آن سوی آتش” توضیح داد: “یکی از اتفاقاتی که در سالهای اخیر در دستور کار جشنواره های بین المللی فیلم قرار گرفته است ، یک فیلم کلاسیک مرمت شده است. خوشبختانه فیلم ایرانی یکی از معدود سینماهایی است که این گنجینه را دارد و شما می توانید برای نشان دادن تداوم آن از آن سنگ استفاده کنید. از فیلم.

وی گفت ، “امروز می خواهم از خانه فیلم ملی و آقای طاهری برای همراهی این بخش تشكر ویژه كنم. در این بخش ما توانستیم از فیلمهای بزرگ سینمای ایران در برهه های مختلف تجلیل كنیم.” فیلم امروز توسط عیاری ساخته و بازیابی شده است.

در بخشی دیگر از برنامه ، محمدمهدی عسگرپور و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بازی كیانوش عیاری كارگردان و سیامك اطلسی بازیگر در فیلم “آن سوی آتش” در قسمت “فیلم بازسازی” روی صحنه رفتند.

سپس کیانوش عیاری ، کارگردان فیلم “آن سوی آتش” ، درباره انتشار نسخه بازسازی شده این فیلم که 35 سال پیش ساخته شده است ، توضیح داد. وقتی من در شهری مانند آواز متولد شدم و از بالای سر به آسمان نگاه کردم ، طبیعی است که چنین فیلمی بسازم زیرا تضادهای اجتماعی را در جای دیگر دیدم. ” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

کارگردان فیلم ایرانی ادامه داد. تأثیر خارق العاده روغن و این سقف قرمز در برابر اهواز نمی تواند دور از ذات فیلمساز باشد. ماهیت فیلم این است که ثروت در ذهن دارد ، اما تأثیر آن از جغرافیایی ناشی می شود که در محیط آن دیده نمی شود. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . با تشکر از شما برای ویرایش فیلم ثبت نام این جشنواره در FIAPF را تبریک می گوییم.

سیامک اطلسی بازیگر “آن سوی آتش” پس از پخش کلیپی از یک فیلم سینمایی ترمیم شده در جشنواره بین المللی فیلم فجر در طول برنامه ، گفت: “من افتخار می کنم که با آقای عیاری کار کردم. وقتی او 50 ساله از آقای عیاری بود ، از من برای این کار دعوت شدم و به یاد می آورم که ما در زیر بمباران اهواز کار می کردیم. همانطور که برخی به ما گفته اند ، ما برمی گردیم اما عیاری آقای متوقف شد ، ما تمام مکالمات را بدون وقفه در حال گفتگو بودیم ، بهترین فیلمی که در این سال ها ساخته ام “آن سوی آتش” است.

با این حال ، در اولین روز جشنواره بین المللی فیلم پازر ، فربیز حناچیگای ، شهردار تهران از این مراسم بازدید کرد و تأکید کرد که وظیفه ما است که از آن حمایت کنیم.

حناچی فیلم را از سوئیس در قسمت خارجی فیلم اقتباسی “سفر هوایی من به ایران” و مسعود کیمیایی “سفر سنگی” در همان بخش دید و گفت: “سفر سنگی” فیلم خیلی خوبی بود. در جوانی ما خاطره انگیز بود ……………………… ……. ………………….. .. … …

در این بازدید ، شهردار تهران قول داد که “پس از جشنواره ، ما از فضای باز به عنوان سینمای تهران استفاده خواهیم کرد.”

کلاس استاد رضا میرکریمی ، فیلمساز و کارگردان ایرانی رضا میرکریمی ، با عنوان “تجربه کارگردان / کارگردان فیلم به عنوان کیمیاگر” و فیلمبردار مشهور بلژیکی ژاکو ون دورمال. این یکی از اولین برنامه هایی بود که به صورت آنلاین پخش می شد.

و مهدی حسینیوند ، کارگردان فیلم “سیارک ها” ، در یک کنفرانس مطبوعاتی فیلم که در جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد ، به داستان ساده و غیرقابل محاسبه فیلم ابراز علاقه کرد.

کنفرانس فیلم “سیارک ها” یکی از دو فیلم سینمایی ایرانی است که عصر چهارشنبه 25 ژوئن با نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده آریا عظیمی در بخش بیان های دونگ از سی و هشتمین جشنواره سالانه به نمایش درآمد. آهنگساز نژاد و هادی کاظمی بازیگر در جلسه دانشگاه. سینما چارسو برگزار شد.

وقتی حسین ویوند از وی پرسیده شد که ایده کار از کجا آمده است ، گفت: “حدود دو سال پیش می خواستم داستانی اقتباسی را انتخاب و ایجاد كنم ، اما بودجه آن تأمین نشد تا اینکه در اردیبهشت سال گذشته به سیستان و بلوچستان رفتم. ابراهیم پس از بازگشت از آنجا توجه من را جلب كرد و داستان را نوشت.

وی افزود: “من سعی کردم این پروژه را خیلی جمعی و با هم به صورت گروهی بسازم.” این بسیار خطرناک بود. من نگران بودم که بسیاری از صحنه های حسی به دلیل افراد غیر مجری باشد.

با این حال ، علاوه بر فیلم چینی “آنیما” ، میترا حجار دو فیلم دیگر را در این مراسم معرفی کرد.

با معرفی فیلم ، میترا هاجر بازیگر ، “آنیما” فیلمی است که اصول سخت زندگی را در بر می گیرد ، از تصاویر ثابت استفاده می کند و بر حرکت آهسته دوربین تأکید می کند.

وی افزود: “حرکت آهسته دوربین در حین حرکت شخصیت و مکث های طولانی بین دیالوگ با ارزش ها و افکار شخصیت هماهنگ است.” روابط بشردوستانه با طبیعت نیز آثاری از بودیسم دارد.

از جمله رویدادهای روز اول جشنواره بین المللی فیلم فاذر ، می توان به نمایش فیلم هایی مانند “زن صحنه” و “چاربانو” اشاره کرد که موفق به عبور از جشنواره ملی فیلم فجر نشده و این رویداد را پشت سر گذاشتند.

گفته می شود که علیرضا صمدی کارگردان فیلم “صحنه پردازی” از نمایش فیلم برگزار شده در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پازر ابراز خوشحالی کرده است. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

بازیگران این فیلم بهرام افشاری ، مجید صالحی ، پیام احمدی نیا و لیندا کیانی در پردیس سینمایی چارسو حضور یافتند تا فیلم را با تماشاگران حاضر در جشنواره تماشا کنند.

صمدی با مخاطبان صحبت کرد ، امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید. من در چنین شرایطی استرس پیدا می کنم ، اما می خواهم بگویم که امروز تولد شری است و دست می دهم.

به درخواست صمدی ، بازیگر فیلم بارام اف شاری از فیلم “صحنه پردازی” مقابل جمعیت ایستاد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

با این حال ، نمایشنامه “بوتاکس” کبه ماجا هری ، که شامل یک پرونده قتل در خانواده است ، یکی از فیلم هایی بود که در روز اول به نمایش درآمد و بسته به موضوع ، پرونده قتل اخیر را به یاد من آورد. توسط پدر و مادرش توسط بابک خرمدین (کارگردان) پرتاب شد.

سوزان پرور برای نقش های دیگرش در این فیلم مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 12 ژوئن در سینماهای تهران ، چارسو ، کانون و آزادی ادامه دارد.

گیاه شناس سوزان پاوا

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا