اقتصادی

از پایلوت شیرین‌سازی غشایی گاز رونمایی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در مراسم رونمایی از پایلوت شیرین سازی غشایی گاز در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری کشور با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

به گزارش گزارشگر یک، روح الله دهقانی امروز شنبه، ۲۲ بهمن همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مقابل سردر این دانشگاه از پایلوت شیرین سازی غشایی گاز رونمایی کرد. در این مراسم رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، نیز حضور داشت.

دهقانی در حاشیه این مراسم رونمایی، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری اتفاق افتاد. ما اگر سال‌ها پیش دانشگاه معتبر یا دانشمندان بنام یا محصول فناورانه نداشتیم، اما امروز بهترین و بنام‌ترین دانشگاه‌ها و دانشمندان را داریم که محصولات فناورانه قابل رقابت جهانی تولید می‌کنند و دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه درمان و سلامت نیز تا حوزه‌های مهندسی و دفاعی چشمگیر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در زمینه علم و فناوری به دلیل ویژگی خاص مردم که از دوران قدیم علم خیز بوده است، بسیار موفق عمل کرده است. این برنامه در کشور تا دستیابی به مرجعیت علمی جهان ادامه دارد و جوانان‌مان کشور را به قله افتخار می‌رسانند.

دهقانی در پاسخ به این سوال که حضور مردم در راهپیمایی را چگونه می‌بینید، گفت: حضور پرشور مردم همه جا قابل مشاهده است. این حضور حاوی دو پیام است؛ پیام نخست آن، این است که مردم این کشور را دوست دارند. پیام دوم آن نیز این است که مسئولان کشور وظیفه خدمتگزاری به مردم وفادار ایران اسلامی دارند و با این امید از تمامی مشکلات عبور خواهیم کرد، پای مردم را می‌بوسیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، فناوری جداسازی غشایی گاز در اختیار چند شرکت‌ محدود در دنیا قرار دارد و کشور ما جزو معدود کشورهایی است که با تلاش محققان دانشگاه شریف تولید این محصول را محقق کرده است. در نخستین گام، شیرین‌سازی گاز سکوی ابوذر با استفاده از پایلوت شیرین‌سازی غشایی با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. طی این آزمایشات میزان گاز هیدروژن سولفید از ppm۲۲۰۰۰ به زیر ppm ۲۰۰۰ کاهش یافت که میزانی بسیار خوب برای ورودی توربین است. 

انتهای پیام                

دکمه بازگشت به بالا