حوادث و رویداد

از ۳۳ میلیون موتورسیکلت در تهران تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دارند!

آفتاب‌‌نیوز:

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان تهران گفت: در مورد مشکل سوخت نیروگاه های برق استان تهران ، در نیمه دوم ، یعنی در پاییز و زمستان ، مصرف صنعتی و نیروگاه ها به طور کلی به نصف کاهش می یابد با توجه به مسدود بودن آنها ، آنها از سوختهای جایگزین استفاده می كنند كه می تواند آلودگی هوا را به دلایل علمی بدتر كند.

“امسال ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، محدودیت های ترافیکی اعمال شده و میزان ترافیک نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. بنابراین روزهای ناسالم کمتری داریم ، اما باید بیشتر مراقب و مراقب دستور کار باشیم.

وی گفت: “از ماه اکتبر ما تهران را به عنوان یک کلانشهر دنبال می کنیم ، بنابراین نیروگاه ها با تأمین کمترین میزان سوخت گاز به سمت استفاده از سوخت های جایگزین حرکت می کنند.” بنابراین امروز ما مصوبه ای را اتخاذ کرده ایم که شرکت ملی گاز و شرکت نفت می توانند علیرغم افزایش غلظت آلودگی علی رغم شرایط شکننده و ناپایدار تهران و پایداری هوا ، گاز این صنایع را تأمین کنند. به هر دلیلی تهیه گازوئیل یورو 4 به این صنایع غیرممکن است.

وی تأکید کرد: نیروگاه باید گزارش کتبی در مورد استاندارد سازی و کاهش مصرف ارائه دهد تا بتواند در این زمینه از نزدیک نظارت و ارزیابی شود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم معاینه فنی دقیق از خودروها اشاره کرد و افزود: 66 مرکز معاینه فنی خودروی تهران نسبت به سایر مراکز معاینه فنی دستگاه ها و تجهیزات بهتری دارند. البته هنگام صدور مجوز باید شاخص ها را در تمام مراکز کاملاً رعایت کرده و تجهیزات لازم را در همه مراکز تهیه کنید.

وی افزود: “از 3 میلیون موتورسیكلتی كه در حال حاضر در تهران تحت معاینه فنی قرار دارند ، فقط 33 مورد در تهران تحت معاینه فنی قرار گرفته اند ، بنابراین باید آمادگی لازم را برای مشاهده پلاك موتورسیكلت با دوربین های پلیس و نظارت دقیق بر روی آن داشته باشیم.”

محسنی بندپی درباره حکم دادگاه اداری درباره قدیمی بودن اتومبیل های قدیمی گفت: “شاید قصد دادگاه اداری کمک به اشتغال باشد اما عواقب این اقدام برای سلامتی افراد جامعه مناسب نیست.” بنابراین ، این موضوع باید توسط کمیسیون حمل و نقل دولتی تهران ارزیابی ، بررسی و تصمیم گیری شود.

دکمه بازگشت به بالا