استفاده از شیوه‌های نوین در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت/ ظرفیت جریان‌ساز مهدوی و عاشورا تقویت شود

در گفت‌و‌گو با آنا تأکید شد؛

استفاده از شیوه‌های نوین در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت  ظرفیت جریان‌ساز مهدوی و عاشورا تقویت شود

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد قم با تأکید بر اینکه باید از شیوه‌های نوین در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت استفاده شود، مهم‌ترین مسئله امروز را شناخت امام معرفی کرد.

حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه امروز پرچم سرخ عاشورا و پرچم سبز مهدویت در دست شیعیان است، اظهار کرد: شیعه از این دو ظرفیت برخوردار است و اعتقادات سایر فرقه‌های اسلامی نسبت به موضوع مهدویت مانند اعتقادات شیعیان نسبت به مسئله آخرالزمان که به‌صورت منسجم مطرح می‌کنند، نیست؛ بنابراین شیعیان نگاه متفاوتی به پایان کار بشریت و سرانجام کاروان انسانیت دارند.

وی افزود: با نگاهی به متفکران عالم، افرادی وجود دارند که اهل تفکرند، اما پایان جهان را پایان روشنی برای جهان ترسیم نمی‌کنند و معتقدند بشر با این پیشرفت‌ها و تکنولوژی که در حقیقت پیشرفت‌های سریع در عرصه علوم و فنون مختلف است؛ اما چون از اخلاق فاصله گرفته است، پایان کار بشر را تاریک می‌بینند.

تحقق حاکمیت و عدالت الهی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم متذکر شد: از منظر دین مبین اسلام و تشیع، پایان جهان و پایان حرکت کاروان بشریت به سمت نور و به سمت افق‌های روشن است.

ابراهیمی‌نژاد متذکر شد: شیعیان معتقدند پایان کار انسان؛ عدالت است، بنابراین سرانجام انسان بعد از تمامی فراز و نشیب‌ها و عبور از روز‌های سخت و طاقت‌فرسا همان چیزی است که مدنظر اولیای الهی بوده و هدفی که انبیا دنبال می‌کردند، یعنی تحقق حاکمیت الهی و عدالت الهی که اگر این مهم محقق نشود تلاش اولیا، انبیا، شهدا، صدیقین و صلحا همه زیر سؤال می‌رود.

لزوم تقویت دو بال جریان سازعاشورا ومهدویت درجوانان

وی توضیح داد: دو تفکر عمده وجود دارد، نخستین تفکر، پایان جهان را تاریک و تفکر دیگر آخر کار را روشن می‌بینند، درحالی که معتقدیم بالاخره روزی می‌رسد که بشر طعم عدالت، آرامش و در حقیقت امنیت را به تمام معنا خواهد چشید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، پرچم سرخ کربلا و پرچم سبز مهدویت را دو ظرفیت ارزشمند در مکتب تشیع برشمرد و ادامه داد: شیعه هم ریشه درعاشورا و هم نگاهی به آینده دارد و آن موضوع مهدویت است.

پرچم سرخ کربلا و پرچم سبز مهدویت دو ظرفیت جریان‌ساز

ابراهیمی‌نژاد با بیان اینکه پرچم سرخ کربلا و پرچم سبز مهدویت دو ظرفیت جریان‌ساز هستند، افزود: این بدان معناست که این ظرفیت می‌تواند بشر را به حرکت و تکاپو وادارد و سایر فرقه‌های اسلامی این نگاه را با این عمق ندارند و از این ظرفیت برخوردار نیستند.

لزوم تقویت ظرفیت جریان‌ساز مهدویت و عاشورا در جوانان

موضوعات مکیال‌المکارم باید تبدیل و تنزیل شود که برای جوان امروزی دلچسب و جذاب باشد

وی تأکید کرد: اگر ظرفیت جریان‌ساز مهدویت و عاشورا را در جوانان تقویت کنیم، جوانی که امروز در دانشگاه در حال فعالیت و تحصیل است، آرمانخواه خواهد شد، بر این اساس وقتی جوان آرمانخواه شود و افق‌های بلند را ببیند به حرکت می‌افتد و از دل‌مشغولی‌های دم‌دستی نجات پیدا می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را در عرصه دانشگاه حرکتی ارزشمند دانست و افزود: فعالیت در حوزه مهدویت و موضوعات مهدوی زیباست؛ موضوعاتی همچون مهدویت، امامت، زیارت جامعه کبیره و مکیال‌المکارم که در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است.

ابراهیمی‌نژاد یادآور شد: موضوعات مکیال‌المکارم باید تبدیل و تنزیل شود که برای جوان امروزی دلچسب و جذاب باشد.

مهمترین موضوع امروز شناخت امام است

وی، مهم‌ترین موضوع در فعالیت‌های حوزه مهدویت را نداشتن قدرت تبدیل و تنزیل برشمرد و توضیح داد: به عنوان مثال موضوعی به نام مکیال‌المکارم که درعرصه جشنواره مهدویت مطرح است و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کند این کتاب را در عرصه دانشگاهی برای جوان امروزی تبیین کند؛ جوانی که اینترنت می‌بیند، با ماهواره و شبکه‌های اجتماعی سروکار دارد، موضوع این است که مکیال‌المکارم چگونه باید تبدیل و تنزیل شود که برای جوان امروزی دلچسب و جذاب باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: ممکن است جشنواره مهدویت بتواند عده‌ای از افرادی که علاقه‌مند به موضوع هستند، دراین عرصه فعالیت مؤثری انجام دهند، اما برای تمامی دانشجویان این دانشگاه و اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از این سفره معنویت تا چه اندازه بهره خواهد برد هم مسئولیت داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم.

ابراهیمی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید از شیوه‌های نوین در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت استفاده شود، مهم‌ترین مسئله امروز را شناخت امام معرفی کرد و افزود: باید نقش امام، ضرورت وجود امام و نقش امام درهدایت انسان در برابر تحرکات شیطانی به خوبی تبیین شود، براین اساس اصل شناخت امام، ضرورت وجود امام و بهره‌وری از این مقام مقدس موضوع بسیار مهمی است.

دکمه بازگشت به بالا