عمومی

اسکوچیچ و عذاب‌ وجدان تاریخی؟

فوتبال ایران بابت فهرست بلندبالایی از عذاب‌های تاریخی رنج می‌کشد. شاید مهم‌ترین آنها برکناری تومیسلاو ایویچ از تیم ملی در آستانه جام‌ جهانی ۹۸ بو.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه دنیای اقتصاد «:« «هزار فال ایان ش ات که گ یاش ی ی ه ز نا ای راگان از ز ز ز ز ز ز ز ی ز ز ز ز ز ز ز ی یا اگر شد، امکان بازگشتش وجود دارد یا نه! در پی ماه‌ها شایعه و حریف و حدیث، سرانجام کمیته فنی فدراسیون فوتبال رای به چارچه‌م در پی ماه‌ها شایعه و حریف و حدیث، سرانجام کمیته فنی این موضوع در تمامی رسانه‌ها حمل بر اخراج مربیات کرومات و بازتاب‌های وسیع ب۩نالمیدر پیع بین المیدر است.

با این حال فدراسیون فوتبال با مشاهده واکنش‌های من فی موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد مدعی شد. قرار بود عصر دیروز جلسه‌ای بین دراگان و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون برگزار و تکلی شوند بنابراین شاید تا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید، موضوع روشن شده باشد. فاغ از ا اک ام اک ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی ی ی ا او ز از ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا اآب جان تایخی بای آن اآن آن اآن آن اآن آن ای. حسی که هرگز با آن بیگانه نیستیم و بارها تجربه کرده‌ام.

دیگر چه کار می‌کرد؟

در تمام مدتی که شایعه برکناری دراگان اسکوچ داشت و مخصوصاً پس از وجود کمیته فنی فدراسیون او را رد صلاح کرد، آیا این نزد گروهی از هواداران فوتبال به وجود آمد که این مربی برای حفظ صندلی خود دیگر باید چه می‌کرد؟ ک ز از ۱۸ ازی ۱۵ ک ک،،،، ی ر ر ا یط یط یط یط یط ی و و ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ایخ دا صای صای و اصلا مرجعی که شایستگی فنی او را زیر سوال ببرد، متشکل از چه کسانی است؟ در پی اوج‌گیری انتقادات، اسامی کمیته فنی فدراسیون منتشر شده است. مجموعه‌های متشکل از آقایان پرویز مظلومی، ابراهیم قاسم‌پور، مرتضی محصص، اصغر مدیرروستا و … که با کمال احترام، ممکن است مرجع مناسبی برای تصمیم گیری در مورد کیفیت فعلی تیم ملی نباشند. مسأله دیگر هم مربوط به زمان و شکل عزل اسکوچیچ است. حتی اگر ملی فرض کنیم واقعا شایسته هدایت تیم در جام جهانی نیست، می‌شود پنج ماه پیش از ایران به قطر اسکوچ را صدا زد و ضمن تشکر از این مربی، او را کنار گذاشت. ر ای ص ه ر ا ا ه ه یش ی ای اخاب کاف ج د اما اا رای و ای و ااک و خ ی.

از جنس ایویچ و سایرین

گفتیم که فوتبال ایران بابت فهرست بلندبالایی از عذاب‌های تاریخی رنج می‌کشد. شاید مهم‌ترین آنها برکناری تومیسلاو ایویچ از تیم ملی در آستانه جام‌ جهانی ۹۸ بو. این مربی کروات پیش از جام‌ جهانی فرانسه چند ماه به سختی با تیم ملی ایران کار کرد و بعدها همه ناظران شهادت دادند که عملکردش خارق‌العاده بود اما پس از شکست سنگین و مشکوک در بازی دوستانه با رم، عذر او را خواستند و جلال طالبی را جایش. گذاشتند. صد البته مراد از این مطلب، مقایسه سطح فنی ایویچ و اسکوچیچ نیست. پی فقی ز از ش اهی ت ا جه جه جه که غ ژ زه زه زه ا او ا ا ی م ت ا ایخ ای و ی اد. بدیهی است که اصلاً نمی‌توانم اسکوچیچ را با او مقایسه کنم، اما شباهت عزل دهو مربی میوج. خود ایویچ هم جای والدیر ویرا آمد که برخی عقیده دارند در حق او هم نامهربانی شد.

در رده باشگاهی هم کلی از این داستان‌ها داریم. شاید بهترین مثال در این زمینه گابریل کالدرون باشد که یک پرسپولیس خوب ساخته شود اما بعد از قهرمانی نیم فصل به واهی عذرش را خواستند و هر چه جلوتر رفتیم، هواداران بیشتر بابت این موضوع افسوس خوردند. حالا هم انگار قرار است اسکوچیچ کانون یک ندامت تاریخی شود. مردی که حتی اگر به شکلی معجزه‌آسا بر مسندش باقی بماند، شخصیت حرفه ای‌اش زما شده شی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا