عمومی

اسکوچیچ کجاست؟ – گزارشگر یک

دراگان اسکوچیچ بعد از برکناری از تیم ملی فوتبال ایران چه می‌کند؟

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه شهروند «اگر چه بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران با توجه به موفقیت‌هایی که این مربی در دوره گذشته در تیم ملی فوتبال حضور داشت، اتفاق مهمانی بود و با استقبال از طرفداران فوتبال همراه بود، اما رفتاری که فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ، سرمربی داشت. پیشین ایران داد، هنوز هم در ذهن انجام توجیهی ندارد.

اسکوچیچ تیم ملی ایران را در شرایطی تحویل گرفت که در آستانه حذف از دور اول انتخاب جام جهانی قرار داشت و اگر از چهار مسابقه با بحرین، عراق، کامبوج و هنگ‌کنگ حتی فقط یک تساوی هم کسب می‌کرد، جام جهانی برایش رویا می‌شد. تیم اسکوچیچ اما چهار برد متوالی در زمین بی‌طرف (بحرین) کسب کرد و تیم را به دور بع.

او در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم به خوبی تیم ایران را هدایت کرد و در فاصله سه بازی مانده به پایان، به تورنمنت بزرگ فوتبال دنیا در قطر را قطعی کرد. آان ص ی ایان ه ج ام جهای ر ا اک ا ا ا ا ی ی ای ی ی ی ی ی ی ا ا ا ی ی ی ایام ج.

حتی اردوی اولین تیم ملی تیم ملی در خردادماه نیز زیر نظر اسکوچیچ برگزار شد و در شرایطی برگزار شد که او برای آخرین اردوی قبل از جام جهانی بود، به شکل عجیبی برکنار شد و به جای خود را به کارلوس کی‌روش داد تا حالا فقط حضور داشته باشد. جام جهانی قطر را ببیند!

عذرخواهی فدراسیون، دردی از اسکو دوا نمی‌کند

بعد از قطعی شدن حضور کارلوس کی‌روش در رأس کادر فنی تیم ملی، مهدی تاج و همکاران او در فدراسیون از این مربی عذرخواهی و سعی کردند با برگزاری جلساتی از او دلجویی کنند. پیشنهاد سرمربی تیم امید به اسکوچیچ نیز به همین دلیل صورت گرفت که البته البتی چرم پیشنهاد

در نهایت مدیران فدراسیون فوتبال در جلساتی که با اسکوچیچ به آنها دست زد و همکارانش را تمام و کمال پرداخت خواهند کرد تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. با همه اینها، اما اسکوچیچ با ناراحتی شدید ایران را ترک کرد و حالا کیست که بابت گرفتن حق مسلمش برای نشستن نیمکت ایران در جام جهانی در یک استرس شدید قرار گرفته است!

سکوت سرپرست، مصاحبه دستیاران

اسکوچیچ بعد از جدایی از تیم ملی ایران هیچ مصاحبه عجیبی درباره مدیران فدراسیون فوتبال انجام نداد و فقط با یک استوری اینستاگرامی صحبت درباره روزهای جهان ترک ایران را به آینده موکول کرد. با این حال، دستیاران کروات اسکوچیچ تا دلتان بخواهد، این چند وقت مصاحبه کرده اند. کرونوسلاو رندولیچ، یکی از دستیاران کروات قهرمان پیشین تیم ملی بود که لب به سخنان گشوده و در گفت وگو با یک رسانه در کشور کرواسی علیه فدراسیون های ایران حرف زده است.

او گفته است: «نمی‌توان توضیح داد که یک نفر در بازی ۱۵ برد داشته باشد و ایران را از یک وضعیت معمولی ناامیدکننده به جام جهانی، میلیون‌ها دلار به حذف فدراسیون فوتبال و سپس آن تبدیل کند. مربی‌ها وقتی نتیجه نمی‌گیرند عوض می‌شوند اما این مثالی است که نه شنتیجه و نه قراردا! اول از همه، دراگان اسکوچیچ یک بیعدالتی بزرگ را تجربه کرد.»

رندولیچ همچنین افزود: «من تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده بورم تزیرا وباز روز اولم تا به حال چنین چیزی چ نیز اضافه شود. با اینکه دراگان اسکوچیچ آشفتگی در دو سال و نیمی که اسکوچیچ آنجا بود، چهار رئیس فدراسیون تغییر کردند. ه ج اج، ی ی اای ا ای ار زای م ا ا ا ا، س ا اق ز ی ای اک اخ اخاج جار فار. او هفت روز قبل از بازگشت به فدراسیون، در تلویزیون گفت که کارل کی‌روش اورا نم کای چند روز قبل از بازگشت به فدراسیون، بنابراین اسکوچیچ، ماریو توت، زگانیر و من جام جهانی را نخواهیم دید.»

اسکوچیچ کجاست؟

سرمربی تیم سابق تیم ملی این روزها در زاگرب کنار خانواده خود حضور دارد تو ن چ ی ها قهرمانان تیم ملی سابق این روزها در زاگر اگ ن ی د گ گ ج ج ام از از او ای م ایان از ی ی ی ن ا ا امای اتاس خاو اواه آه اهاد بدون شک اسکوچیچ قصد خداحافظی از مربیگری را با این اتفاق ندارد، اما چیزی که مسلم است او فعلا می‌خواهد مدتی بماند و شاید بعد از جام جهانی دوباره هدایت تیمی باشگاهی یا ملی را بر عهده بگیرد.

رد پیشنهاد عراق و چین؟

بعد از جدایی اسکوچیچ از تیم ملی ایران، شایعاتی درباره احتمال حضور او روی نیمک تیم ملی ایران، عاق ض ض ض جام قط جهای قطام یان ز ز از ز اه، آه ه ااه ر یاه ر جام. مدیران فدراسیون عراق به دنبال ایجاد تغییرات روی نیمکت تیم خود هستند، اما هنوز هم هستند. در این باره گفته می‌شود یکی از گزینه‌های عراقی‌ها برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان این کشور است اما این مسئله هنوز رسمی نشده است که اگر این اتفاق می‌افتاد بعید بود اسکوچیچ و دستیارانش اکنون در زاگرب حضور دارند.

مدتی بعد شایعه حضور اسکوچیچ در تیم ملی چین مطرح شد و حتی برخی رسانه‌های چینی نیز به این مسئله دامن زدند اما هم مسئله جدی نشد تا مشخص شود حضور سرمربی کروات در شرق آسیا نیز فعال در حد گمانه‌زنی است.

در چنین شرایطی، پیشنهادهای جدی همکاری اسکوچیچ به چند تیم باشگاهی در منطقه خلیج فارس برمی‌گرداند که خودش دوست ندارد به آنها جواب مثبت دهد و به همین دلیل فعلا می‌تواند برای آینده و پیشنهادهای احتمالی که به دستش می‌رسد صبر کند.

پیشبرد کروات به ایران برمی‌گرداند؟

موضوع مهمی که وجود دارد اسکوچیچ قبل از نشستن روی نیمکت ایران، رزومه بسیار قدر ت. او در زاگرب کار کرده بود و بعدها در ایران سرمربی تیم‌هایی مثرد و فان تهایی ربه ون فانا، خونه به او در زاگرب بود و بعدها در ایران. در این شرایط سرمربی تیم ملی ایران تا حد زیادی قیمت این شربی شن را باا برد یگری تیم ملی ایران تا شربی اون زی گری در این شرایط

از سوی دیگر، خیلی‌ها بر این باورند که اسکوچیچ در ایران همچنان خواهانهایی دار. مدیران باشگاهی که شاید اگر تیم‌هایشان نتیجه نگیرد، تا توجه به قبول داشتن شاید اگر تیم‌هایشان تیم‌ها را قبول کرد شاید اگر مدیران باشگاهی که شاید اگر
ه ا اک فا ل اسات ا ات و بای ی هاه ه ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ی ت ت اال خاه. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا