استان ها

اطلاعات ۲۵۶۸ خانوار عشایری خراسان شمالی هنوز در مرکز آمار تایید نشده است

گزارشگر یک/خراسان شمالی سرپرست کل عشایری خراسان شمالی گفت: اطلاعات ۲۵۶۸ خانوار عشایری این استان هنوز در مرکز امور اداری تایید نشده است.

رضا روشن ضمیر در گفت و گو با گزارشگر یک، با اشاره به آمارگیری جامعه عشایری هر ۱۰ سال انجام می شود، اظهار کرد: آخرین آمارگیری در سال ۹۷ صورت گرفته است که به صورت الکترونیکی گرفته شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ از خانوار عشایری این استان اقدام به خوداظهری کردند اما بنا به تصمیمی به دلیل عدم اطلاع از اجرای این طرح و یا عدم دسترسی به زیرساخت لازم جهت ثبت نام الکترونیکی از قلمرو افتاد.

روشن ضمیر ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و فرصت داده شده، خانوارهای جا مانده با ثبت نام الکترونیکی خود اظهاری کرد.

وی با بیان اینکه ۷۱۶۸ خانوار عشایری در این استان خود اظهاری را انجام داد، بیان کرد: از این تعداد ۴۸۱۵ خانوار تایید شده و اطلاعات ۲۵۶۸ خانوار نیز در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مرکز آمار ایران باید سازمان امور عشایری را در پالایش و تایید خانهای عشایری دخیل کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارائه می شود، خانوارهایی است که اطلاعات آن به ثبت رسیده است، گفت: اما از آنجاییکه خانوارهای جا مانده از جامعه عشایری این استان هستند، خدمات به آن ارائه می شوند و منتظر لیست جدید مرکز آمار هستند. .

به گزارش گزارشگر یک، عشایر خراسان شمالی دارای ۷۰۰ هزار واحد دامی هستند، میزان تولید گوشت توسط دامداران عشایری استان ۷۵۰۰ تن است که ۳۰ درصد از گوشتی در استان توسط این افراد تولید می‌شود.

35 درصد از صنایع دستی تولیدی در خراسان شمالی نیز توسط جامعه عشایری این استان می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا