اقتصادی

اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین به فروش گذاشته شد

در نتیجه تحقیقات ما ، LinkedIn ، یک سایت شبکه اجتماعی حرفه ای ، اعلام کرده است که برخی از اطلاعات مربوط به این سایت ، از جمله اطلاعات نمایش داده شده در پروفایل های اعضا ، جمع آوری و فروخته شده است.

به گزارش گزارشگر یک ، لینکدین در یک پست وبلاگی اظهار داشت که این حادثه نشت اطلاعاتی نبوده و حاوی اطلاعات پروفایل شخصی اعضای این شبکه اجتماعی نبوده است. اطلاعات فروخته شده مجموعه ای از اطلاعات چندین وب سایت و شرکت است.

LinkedIn ، متعلق به مایکروسافت ، جزئیات بیشتری در مورد این حادثه ، از جمله تعداد کاربرانی که اطلاعات برای آنها فروخته شده است ، ارائه نکرد.

در تاریخ 6 آوریل ، سایبرنیوز گزارش داد که 500 میلیون بایگانی نمایه LinkedIn به یک جامعه هکر معروف فروخته شده است.

این گزارش چند روز پیش اعلام شد که فیس بوک اطلاعاتی را از کاربران شبکه های اجتماعی بدست آورده است که با بهره گیری از نقص در ابزار همگام سازی پلت فرم فیس بوک در سپتامبر 2019 جمع آوری کرده است. سخنگوی فیس بوک گفت: این شبکه اجتماعی به هکرها در مورد بیش از 530 میلیون نفری که اخیراً به دلیل نشت اطلاعات در پایگاه داده خود افشا شده اند ، اطلاع داده است و یا آنها قصد انجام این کار را ندارند.

به گفته رویترز ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به دلیل نحوه مدیریت اطلاعات شخصی کاربران توسط این پلتفرم مورد انتقاد قرار گرفته اند. در سال 2019 ، فیس بوک با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در مورد تحقیق درباره سو mis استفاده این شرکت از اطلاعات کاربر موافقت کرد.

پس از انتشار گزارشی از فروش 500 میلیون کاربر لینکدین ، ​​دیده بان حریم خصوصی ایتالیا اعلام کرد که ایتالیا یکی از کشورهایی است که بالاترین نرخ اشتراک لینکدین را در میان کشورهای اروپایی دارد و از کاربران متاثر درخواست کرد. به موقعیت های غیرمعمول تلفن خود توجه کنید. شماره و حساب

رگولاتورهای ایتالیایی اقدامات اخیر تنظیم کننده های حریم خصوصی ایرلند را دنبال می کنند ، که اعلام کرد در حال بررسی نشت اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک هستند گراهام دویل ، سخنگوی کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند ، گفت که تنظیم کنندگان با LinkedIn در تماس بوده اند و اکنون منتظر پاسخ به چندین سوال هستند. نهادهای نظارتی لوکزامبورگ همچنین می گویند که آنها در تلاشند بفهمند چه تعداد از شهروندان با نشت اطلاعات روبرو هستند.

مقررات حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا که از ماه مه 2018 به اجرا درآمد ، زمینه را برای مقامات ایالتی بلوک فراهم کرد تا شرکت های متخلف از قوانین را تا 4٪ از فروش سالانه خود مجازات کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا