بین الملل

اعتراف ژنرال سرشناس صهیونیست: اسرائیل در مسیر نابودی قرار دارد

ژنرال بازنشسته آیزاک بریک، رئیس سابق کمیته شکایات نیروهای اشغالگر اسرائیل، روز یکشنبه اعتراف کرد که اسرائیل در آستانه نابودی است و در جنگ های آینده متحمل خسارات سنگینی خواهد شد.

به گزارش وب سایت عبری “مگافون”، ژنرال بریک به تل آویو هشدار داد که برای جنگی در آینده که ممکن است در بیش از یک جبهه اتفاق بیفتد آماده نیست و چنین جنگ چند جبهه ای اسرائیل را چندین دهه به عقب خواهد برد.

بر اساس گزارش‌ها، اسحاق بریک همیشه برای وزیر جنگ بنی گانتز و ژنرال آویو کوخاوی از رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل پیام‌های هشدار می‌فرستاد و گهگاه پیام‌هایی ارسال می‌کرد.

رئیس سابق کمیسیون خدمات ملکی ارتش با بیان اینکه جنگ بعدی علیه اسرائیل در جبهه داخلی است، گفت: تل آویو شاهد جنگی بی سابقه از نظر خسارات خواهد بود.

پیش از این ژنرال بریک به شبکه تلویزیونی 12 اسرائیل گفت که جنگ آتی با تل آویو یک جنگ داخلی خواهد بود و ارتش شروع به توجه به ضعف تل آویو به عنوان یک تهدید استراتژیک برای امنیت ملی اسرائیل کرده است.

بریک گفت: «اگر جنگ در بیش از یک جبهه آغاز شود، اسرائیل آسیب زیادی خواهد دید و شهرک نشینان در این جنگ متضرر خواهند شد». کردها هرگز چنین تجربه ای نداشته اند.

۳۱۱۳۱۱

دکمه بازگشت به بالا