اجتماع

اعلام ضوابط بهداشتی برگزاری کنکور / استقرار ناظران وزارت بهداشت در حوزه‌های امتحانی

معاون بهداشتی مرکز بهداشت محیط و کار حرفه ای با ذکر چندین نکته مهم بهداشتی در امتحان ورودی گفت: ما ناظران بهداشت محیط را در کلیه مراکز بهداشتی درمانی منطقه مستقر خواهیم کرد. این افراد مشاوره و مشاوره در محل را به شما ارائه می دهند و قبل از امتحان ، در هنگام و بعد از امتحان ، به کارکنان رشته کمک می کنند.

مهندس محسن فرهادی در مصاحبه با گزارشگر یکوی در مورد حضور داوطلبان آزمون ورودی در جلسه آزمون اظهار داشت: داوطلبان قبل ، حین و بعد از امتحان ورودی موظف هستند. به داوطلبانی توصیه می کنیم که بتوانند وسایل شخصی خود را به مرکز آزمون برسانند ، اما والدین آنها در درب مرکز آزمون جمع نمی شوند. برای جلوگیری از احتقان به دلیل محدودیت زمانی در ورودی محل امتحان ، در یک ساعت امن شرکت کنید. اگر کاندیدای بیماری علائم بیماری را دارد ، حتماً از طریق سامانه salamat.gov.ir به آنها اطلاع دهید و در صورت سالم بودن ، پس از ورود به گروه آزمون ، خیابان را رها کنید و به سمت دروازه حوزه علمیه بروید.

وی اضافه کرد: سعی کنید تعامل اجتماعی و فاصله را در کنکور سراسری با طیف گسترده تری از همکاران و آشنایان حفظ کنید. آوردن ماسک هنگام ترک خانه بسیار مهم است و بهتر است ابزار نوشتن را بیاورید و به کسی قرض ندهید و یا قرض بدهید. اگر هنگام حضور در جلسه چیزی را امضا یا لمس کردید ، از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید ، اما بهتر است هنگام دست شستن دست خود را بشویید.

فرهادی بر عدم وجود معابر اضافی در راهروها و راهروهای سالن معاینه تأکید کرد و اظهار داشت: هنگام نشستن روی صندلی ، از سایر داوطلبان و مراقبان مراقبت فاصله بگیرید. با حفظ فاصله اجتماعی ، احتمال شیوع این بیماری بسیار کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً برای متقاضیان آزمون پاسخ های یکدیگر را پس از امتحان بررسی می کنند ، اظهار داشت: انجام این کار در شرایط فعلی مناسب نیست. بهترین راه این است که بدون شلوغی بعد از آزمون از محل آزمون خارج شوید.

فرهادی به وضوح رفتار ناظر منطقه آزمون را توضیح داد. ناظران هنگام ورود و خروج باید از جمع آوری جلوگیری کنند و در صورت جمع آوری فرم اعلامیه نامزد ، باید اقدامات اولیه را انجام دهند. ضد عفونی کننده دستی باید در اختیار داوطلبان باشد.

فرهادی در ادامه با اشاره به لزوم ضد عفونی سطوح در منطقه بازرسی افزود: زمان استفاده از مواد ضد عفونی کننده بسیار مهم است به طوری که باعث ایجاد حساسیت و مشکل در متقاضی نمی شود. اگر متقاضی به دلیل شرایطی مانند ماسک مرطوب ، کش پاره شده و غیره نیاز به ماسک داشته باشد ، متقاضی از سازمان رتبه بندی خواسته است تا ماسک های مختلفی را برای منطقه بازرسی در اختیار داشته باشد تا ماسک باید به وی منتقل شود. از طرف دیگر برای دور ریختن ماسک مورد استفاده باید یک سطل انبار مناسب نیز داشته باشید.

وی در مورد وضعیت تهویه هوا در محل آزمایش ، خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که گردش هوا در جلوگیری از انتقال بیماری بسیار مهم است. در صورت وجود محلول خنک کننده آب یا گاز ، شیر باید طوری تنظیم شود که هوای سرد مستقیماً به پیشنهاد دهنده نرسد. در هر دو مورد ، پنجره محل آزمایش باید باز باشد.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است متقاضیان تست در جلسه آزمون ورودی غذا نخورند ، اظهار داشت: البته اگر متقاضی تست از هیپوگلیسمی رنج می برد می توان از غذای شخصی استفاده کرد. پروتکل مذکور همچنین تأکید می کند که تهیه آب فقط به صورت بطری برای داوطلبان مجاز است و قرار دادن کولر آبی و آب دادن آن از طریق یک لیوان ممنوع است.

فرهادی ادامه داد: ما آژانس های رتبه بندی و لیست های ناظر را رد و بدل کرده ایم و تقریباً در همه مناطق مانیتور بهداشت محیط مراکز درمانی را مستقر خواهیم کرد. این افراد قبل ، حین و بعد از امتحان مشاوره و مساعدت متخصص را برای پرسنل رشته ارائه می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا