اجتماع

افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند، می توانند واکسن کرونا بزنند؟

با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون تاجگذاری در کشور ما و اضافه شدن گروه های شغلی و شغلی جدید به فرایند واکسیناسیون ، س questionsالات زیادی در مورد واکسیناسیون از مردم پرسیده می شود ، مانند اینکه آیا فردی که قبلاً بیماری کووید -19 داشته است می تواند به کووید مبتلا شود. این اتفاق می افتد. -19 واکسن آیا فرد مبتلا به COVID-19 می تواند دوز دوم را بعد از اولین دوز دریافت کند؟

به گزارش گزارشگر یک ، به گزارش کانال تلگرامی سازمان نظام پزشکی ، به سوالات زیر پاسخ داده شد:

آیا کسی که قبلاً به بیماری کووید -19 مبتلا شده است می تواند واکسن کووید -19 را دریافت کند؟

هنگامی که بیماری خفیف است ، بیمار نیازی به بستری شدن ندارد ، از انزوا خارج است و علائمی مانند تب ، سرفه ، تنگی نفس و علائم گوارشی کاملاً بهبود یافته است ، حداقل 10 امتیاز برای تشخیص بیماری کووید -19 ، تزریق واکسن کووید -19 منعی ندارد.

با این حال ، اگر بیماری شدید باشد و بیمار در بیمارستان بستری شود ، بهتر است در مورد زمان واکسیناسیون با پزشک مشورت کنید. از آنجا که بیماران دارای سابقه COVID-19 دارای آنتی بادی هایی هستند که ویروس را در بدن خود برای چندین ماه خنثی می کنند ، واکسیناسیون علیه COVID-19 برای این بیماران می تواند تا شش ماه به تعویق بیفتد.

آیا فردی که سابقه پرخطر بودن در معرض Covid-19 را دارد می تواند واکسن Covid-19 را دریافت کند؟

افرادی که سابقه قرار گرفتن در معرض خطر بالا در معرض فرد مبتلا به COVID-19 را دارند ، باید ابتدا تحت آزمایش PCR قرار گیرند. اگر آزمایش PCR مثبت باشد ، واکسن نباید داده شود. در صورت منفی بودن آزمایش PCR ، بیمار باید از نظر علائم COVID-19 به مدت 7 تا 14 روز تحت نظر باشد. اگر علائم بعد از این زمان ظاهر نشد ، می توانید واکسن بزنید.

آیا فرد مبتلا به COVID-19 می تواند دوز دوم را بعد از اولین دوز واکسن دریافت کند؟

توجه به این نکته ضروری است که تزریق واکسن کووید -19 به هیچ وجه باعث ایجاد بیماری کووید -19 در افراد نمی شود. با توجه به اینکه واکسیناسیون واکسن چند هفته پس از اولین تزریق آغاز می شود ، فرد می تواند در اولین روزهای بعد از اولین تزریق به بیماری کووید -19 مبتلا شود.

اگر بیمار پس از دریافت اولین واکسن به کووید -19 مبتلا شود ، علائم بهبود می یابد و اگر بیمار منزوی باشد ، می توان واکسیناسیون دوم را انجام داد. اگر بیمار علامت دار باشد ، دوز دوم واکسن باید تا بهبود علائم به تعویق بیفتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا