اجتماع

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کاهش یافته است

فرمانده عملیات کنترل بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اعلام هشدار نسبت به شکل گیری قله جدید تاج در ماه مارس ، از بروز بیماری در میان جوانان خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک ، با استناد به مطالب تبلیغاتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره وضعیت تاج در کلان شهر تهران صحبت کرد. در 24 ساعت گذشته ، 362 بیمار جدید با 19 Kuvids تشخیص داده شدند و حدود 100 بیمار وجود داشت.

وی افزود: تعداد کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا در 108 بیمارستان و بستری در استان تهران به 2062 نفر رسید که از این تعداد حدود 860 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری و 173 بیمار در 24 ساعت گذشته مرخص شدند. .

وی تعداد بیماران سرپایی را در تهران طی 24 ساعت گذشته 5800 نفر ذکر کرد و گفت: “در روزهای تعطیل ، تعداد بیماران سرپایی در بخش بهداشت در حال کاهش است.”

دکتر زالی با مقایسه آمار ابتدای این هفته با هفته گذشته ، گفت: “از اواسط هفته دوم فوریه ، شیب نسبتاً متوسطی افزایش می یابد و تعداد بدون تغییر است. از بیماران ، بیماران بستری و سرپایی” پیک های جدیدی در استان تهران. باید منتظر بمانید تا تبدیل شود.

وی افزود: افزایش آمار در استان تهران نسبت به استانهای خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، آذربایجان غربی و غرب به تاخیر می افتد. “این هفته برای ما هفته مهمی است زیرا می توانیم شاهد شکل گیری موج جدیدی باشیم.” ما در منطقه مرکزی از جمله تهران بیمار هستیم و برای پیگیری اقدامات بهداشتی بیش از هر زمان دیگری به شهروندان نیاز داریم.

دکتر زالی می گوید توزیع مجدد سنی بیماران در تهران ، مانند سایر استان ها ، در حال تغییر است. از اواسط ماه فوریه ، بیماران بالای 70 سال ، گروه های پرخطر ، به ویژه افراد بالای 65 سال و با شرایط پزشکی زمینه ای ، گروه های پر خطر با میزان مرگ و میر بالا محسوب می شوند و باید توجه بیشتری به ماندن در خانه و جلوگیری از ترافیک غیرضروری شهر

دکتر زالی با تأکید بر نیاز به مراقبت های پزشکی در ماه مارس گفت که برای وجود سویه های ویروس جهش یافته در کشور ، پروتکل های پزشکی باید سختگیرانه تر باشند.

وی سرانجام با اشاره به گزارش میدانی در مورد کاهش پروتکل بهداشتی در ایالت ، گفت: “برخی محدودیت هایی که در گذشته اعمال شده بود و باعث نگرانی در ادارات دولتی می شد ، کاهش یافته است و جلسات روز دوشنبه با استاندار تهران.” بررسی خواهد شد

دکتر زالی گفت: “هیچ چیز به دلیل تماس نزدیک بین فردی و فضای شلوغ باعث افزایش تکثیر نمی شود ، اما هنوز سطح آلوده راهی برای تکثیر ویروس های جهش یافته و غیر جهش یافته محسوب می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا