اجتماع

افزایش استرس و افسردگی شدید به ۱۶ درصد/ ۲ برابرشدن تقاضای مشاوره‌ تلفنی/افزایش بیماران روانی

مدیر دفتر روانشناسی مشاوره سازمان بهزیستی هنگام تجزیه و تحلیل تأثیرات روانشناختی و اجتماعی گسترش تاج بر جامعه ، موارد زیر را گفت. “مطالعه سیستم ارزیابی روانشناختی شیوع تاج در شش ماه اول را نشان می دهد. 9 تا 11٪ به عنوان استرس متوسط ​​، اضطراب و افسردگی گزارش شده است.” و اکنون این تعداد به 16٪ رسیده است.

بهزاد وحیدنیا در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی در مورد تأثیر تاج بر مشکلات روانی و اجتماعی گفت: “به ویژه بحران ویروس کرونا و تسلیت های گسترده ناشی از آن ، تغییرات اقتصادی و اجتماعی از یک سو ، افزایش نرخ تورم و بیکاری ، از سوی دیگر ، دستان استرس زا ، تغییر و تعمیق الگوهای صدمات.” این عوامل بر احساس عملکرد و ثبات ، کفایت و رضایت فرد تأثیر می گذارند و باعث افزایش اختلالات روانی ، به ویژه اختلالات اضطرابی به عنوان پایه ای برای طیف وسیعی از اختلالات دیگر می شوند.

وحیدنیا در ادامه گفتگو ، با اشاره به اینکه تعداد بیماران روانی پذیرفته شده در کشور در حال افزایش است ، افزود: “این مسئله محدود به کشور ما نیست ، و اگرچه اپیدمی کرونا باعث تغییر شاخص های بهداشت اجتماعی و روانی در بسیاری از کشورها شده است ، اما متناسب با صلاحیت ، برنامه های مداخله و پشتیبانی است.” از نظر روانشناسی و اجتماعی ، میزان تنش مردم در کشور برای همه متفاوت است

به گفته وی ، در این مدت تنها 17 درصد از 116 کشور در سراسر جهان بودجه مربوط به خدمات بهداشت روان را افزایش داده اند که حداکثر آن حدود 2 درصد بودجه پزشکی کشور بوده است.

رئیس دبیرخانه مشاوره و روانشناسی سازمان رفاه ملی گفت که این وضعیت آسیب بیشتری به برخی گروه ها وارد کرده است. افراد مبتلا به بیماری روانی مزمن غیر بیمارستانی و خانواده های آنها نمونه هایی از این گروه ها با مشکلات و نیازهای بیشتر هستند. گزارش جهانی همچنین مشکل مطالعه گروه ها و دانشجویان را تشدید می کند و نیاز به خدمات روانشناختی و اجتماعی را 5 برابر می کند. بنابراین باید بیشتر به زیرساخت ها و دسترسی مورد نیاز توجه کنید.

تأثیر دسترسی به خدمات پیشگیرانه و واکسیناسیون بر سلامت روان افراد

وحیدنیا در مورد تأثیر دسترسی به انواع خدمات پیشگیرانه و درمانی بر سلامت روان افراد توضیح می دهد و می گوید: “برآورد افراد از احتمال ایمن سازی و اطمینان از مراقبت های بهداشتی کافی در صورت بروز بیماری ، تأثیر تعیین کننده ای بر استرس و اضطراب دارد.” گفت

تقاضا برای تماس تلفنی را دو برابر می کند.

افزود: سازمان های رفاهی دولت در دوران ویروس کرونا و محدودیت دسترسی آنها سعی کرده اند از طریق مداخلات روانشناختی مبتنی بر اسکن مستقیم ، تلفنی ، همسایگی و عمومی خدمات مشاوره ای ارائه دهند. 2.2 میلیون سرویس در بحث مشاوره تلفنی ارائه داد و با همکاری رسانه های بیشتر در معرفی این خدمات ، تقاضا برای مشاوره تلفنی 8-10 برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت و کل مبلغ 8 تا 10 برابر در مقایسه با به سال قبل شیوع کرونا ، حدود 2 مورد یکسان است.

وحیدنیا در بخشی دیگر در مورد طراحی سیستم جامع ارائه خدمات روانشناختی گفت: در حال حاضر سازمان های بهزیستی استانداردی را برای خدمات مجازی تعریف کرده اند و قرار است با ملاحظات ویژه ، مراحل اداری و رویه های قانونی آن را اجرا کنند. اجرای این استانداردها در چارچوب جدید ، هم سطح دسترسی به دریافت خدمات ویژه مجازی و هم سطح اعتماد عمومی را بهبود می بخشد.

نیاز به پوشش بیمه ای برای خدمات مشاوره ای و پشتیبانی که نیاز به کمک دارند

وحیدنیا همچنان به این س questionال پاسخ می دهد که آیا سازمانهای بهزیستی برنامه جدیدی را برای کاهش بار روانی ویروس کرونا به دلیل وضعیت قرمز کشور در نظر دارند؟ “توسعه خدمات اجتماعی در حال حاضر یکی از پیش نیازهاست و تاکنون ما تمام تلاش خود را برای تغییر و تقویت الگوی ارائه خدمات انجام داده ایم. با این وجود ، یکی از بسترهای اصلی ارائه خدمات روانشناختی حرفه ای سازگار و مسئولانه ، توسعه خدمات مشاوره ای و روانشناختی است که نیاز به حمایت از منابع اجتماعی ، حقوقی و دولتی دارد و دسترسی افراد به این خدمات را تسهیل می کند. بنابراین ، دولت ها و پارلمان ها باید توجه بیشتری به توسعه پوشش بیمه خدمات مشاوره ای داشته باشند تا استفاده از این خدمات توسط افراد ، به ویژه گروه های اجتماعی کم درآمد را تقویت کنند.

وحیدنیا گفت: نیاز به ادامه و تقویت حمایت روانی – اجتماعی است. ما برای اطمینان از رفاه عمومی ، از جمله حمایت اجتماعی جامعه ، تقویت پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی در مراکز درمانی ، اورژانس های اجتماعی ، سیستم های ارزیابی روانشناختی روانشناسی ، خدمات مشاوره حضوری و غیبت ، ارائه محتوای حرفه ای و توسعه جامعه به کار خود ادامه خواهیم داد. مداخلات مبتنی بر

وی با تأکید بر لزوم افزایش منابع در زمینه بهداشت روان ، گفت: “من متخصصان این حوزه را از سازمان های بهزیستی بسیج کرده و از تمام توانایی ها در این زمینه استفاده کرده ام ، اما برنامه دقیق تری برای این حجم تقاضا لازم است. و منابع لازم برای حمایت از خدمات اجتماعی مردم به عنوان پشتوانه در نظر گرفته شده است.

مدیر دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی ، تقویت خدمات بهداشت ملی و افزایش اعتماد به نفس در دسترسی به این خدمات ، حمایت اقتصادی از مشاغل و مشاغل آسیب دیده ، علاقه ویژه به ارائه دهندگان خدمات ، تقویت و حمایت از مراکز روانشناسی ، توسعه مهارت های عمومی وی از رسانه ها بازدید کرد آموزش به عنوان یکی از راههای کنترل و کاهش میزان اختلالات روانی در جامعه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا