بین الملل

افزایش بی‌سابقه جنایت «قتل» در آمریکا در 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک ، جمهوری خواهان و دموکرات ها درباره علت افزایش قتل ها در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران ایالت های تحت مدیریت دموکرات ها را محکوم می کنند و می گویند آنها سیاست هایی دارند که پلیس را به شدت محدود می کند.

الجزیره ، در گزارشی درباره رشد جنایت در ایالات متحده ، خاطرنشان کرد: “جنایت قتل در سال 2020 نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافته است. در دهه 1960”.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط دفتر تحقیقات فدرال منتشر شد ، تقریباً 21570 قتل صورت گرفت ، که افزایش 4.901 مورد از سال 2019 را نشان می دهد ، که نشان دهنده افزایش خشونت در ایالات متحده است.

به طور کلی ، متوسط ​​میزان کل جنایات مربوط به جنایات خشونت آمیز ، از جمله قتل ، تجاوز و سرقت ، تا سال 2020 5 درصد افزایش یافته است.

اداره تحقیقات فدرال دیروز در توییتر خود نوشت که در گزارش سالانه جنایت اتحادیه ، خشونت در ایالات متحده برای اولین بار در چهار سال گذشته افزایش یافته است.

نرخ قتل در شهرهای کوچک آمریکا بیشتر از شهرهای بزرگ است

به گفته پلیس فدرال آمریکا ، شهرهای کوچک با جمعیت بین 10 تا 25 هزار نفر دارای نرخ قتل بیشتری هستند.

با این حال ، برخی گزارش ها نشان می دهد که با وجود افزایش تعداد قتل در ایالات متحده ، هنوز تعداد قتل ها بسیار کمتر از اوایل دهه 1990 است و تعداد قتل در واشنگتن ، نیویورک و شیکاگو هنوز بسیار کمتر است. قبل از.


تیراندازی پلیس آمریکا به مدرسه ای در ویرجینیا

خرید سلاح و پیامدهای کرونا

شیوع ویروس کرونا 2020 در ایالات متحده باعث افزایش تعداد خرید سلاح در این کشور شده است. نگرانی شهروندان آمریکایی در مورد بحران احتمالی امنیتی به عنوان دلیل روی آوردن به خرید تسلیحات ذکر شده است. با این حال ، تأثیر فیلم های آمریکایی با فیلمنامه های مشابه در این زمینه در ترغیب مردم به خرید سلاح موثر نبوده است.

یک شهروند آمریکایی که اخیراً سلاح خریداری کرده و صاحب چندین فروشگاه است ، به الجزیره گفت: “من نمی دانم چگونه از سلاحی که برای خرید باید استفاده کنم استفاده کنم.” من هرگز در گذشته آموزش نظامی ندیده ام و هرگز در باشگاه تیراندازی نبوده ام. “

این تاجر ساکن اوهایو که خواست نامش فاش نشود گفت که او نیز این سلاح را خریداری کرده است و گفت که به دلیل آنچه در اطراف من دید ، منع رفت و آمد و بسته شدن فروشگاه های تجاری مجبور به خرید تپانچه 9 میلی متری شد. توصیه هایی که همسایه به او داده است.

قوانین آمریکا خرید تسلیحات را منع نمی کند

قوانین ایالات متحده خرید تسلیحات را منع نمی کند و اصلاح قانون اساسی ایالات متحده به آمریکایی ها حق مالکیت و حمل سلاح می دهد. دادگاه عالی ایالات متحده همچنین آمریکایی ها را مجبور به حمل سلاح گرم در خانه کرد ، اما قوانینی در مورد نحوه دستیابی و حمل این سلاح ها به ایالت تصویب کرد.

بر اساس این گزارش ، یکی از دلایل افزایش خشونت در ایالات متحده در دسترس بودن سلاح است ، به طوری که 77 درصد قتل ها با سلاح انجام شده است.


خرید و حمل سلاح در ایالات متحده ممنوع نیست.

در حالی که گزارش پلیس فدرال در مورد دلایل افزایش قتل در ایالات متحده اظهارنظر نکرده است ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که شورش ها در سال 2020 ، از جمله شیوع و پس از آن ویروس کرونا و قتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس یکی از دلایل این افزایش نرخ قتل است.

سال گذشته ، بسیاری از افسران پلیس ایالات متحده در اطراف بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر شده بودند و وظیفه اجرای مقررات منع آمد و شد در 50 ایالت آمریکا را بر عهده داشتند و این امر باعث شد که پلیس نتواند نقش خود را در پیشگیری از جنایت ایفا کند.

در عین حال ، با شروع همه گیری ویروس کرونا و مقررات منع آمد و شد ، روند خرید تسلیحات به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا برخی ایالت ها تعطیل جزئی و برخی دیگر بسته شده اند.

قابل ذکر است که افزایش فروش سلاح منجر به افزایش مهمات AMCO شد که در بخش فروش سلاح فعالیت می کند. سهام این شرکت در مارس 2020 40 درصد افزایش یافت ، در حالی که اکثر سهام ایالات متحده با کند شدن همه گیری کرونا کاهش یافت.

اما جاستین نیکس ، استاد جرم شناسی در دانشگاه نبراسکا ، گفت که آمار ایالات متحده تعجب آور نیست ، زیرا قتل ها در سراسر جهان در حال افزایش است در حالی که سایر جنایات در حال کاهش است.

نیکس افزود که افزایش قتل در ایالات متحده به دلیل دو مشکل است: همه گیری ویروس کرونا و بحران مشروعیت پلیس در پی ترور جورج فلوید.

سال گذشته ، کشتن نژادپرستانه 46 ساله شهروند سیاه پوست جورج فلوید با زانو زدن توسط یک افسر پلیس سفید پوست بر گردن باعث شورش در چندین ایالت شد.

انتشار ویدئویی از ترور فلوید باعث اعتراضات در آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس شد و به دیگر نقاط جهان سرایت کرد. کشته شدن چند شهروند سیاه پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز نقش مهمی در برانگیختن اعتراضات داشت.

جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد اینکه چرا قتل ها در ایالات متحده در حال افزایش است اختلاف نظر دارند. محافظه کاران دولت غالب دموکرات ها را مقصر می دانند و می گویند که قتل ها به دلیل سیاست های محدود کننده پلیس افزایش یافته است. اما دموکرات ها معتقدند دسترسی آسان به سلاح عامل اصلی افزایش قتل در این کشور است.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا