سلامت و دانش

افزایش فوتی‌های تب کریمه کنگو به ۵ نفر / توصیه‌های چند باره وزارت بهداشت

مدیریت گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان بهداشتی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و اختگان تب کریمه کنگو در کشور، مجددا نسبت به ذبح بهداشتی دام و پخت کامل گوشت دام جهت مصرف تاکید کرد.

دکتر بهزاد امیری در گفت‌وگو با گزارشگر یک، درباره آخرین آمار به تب کریمه کنگو در کشور، گفت: از ابتدای امسال تا ۲۹ تیرماه، ۵۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۵ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است، افزودن: از عید در چند روز گذشته با افزایش موارد ابتلا به این بیماری، تشخیص داده می‌شود و شناسایی بیماران مشابه از اول سال مصرف می‌شود. ، به شکل تکگیر پیش میرود.

وی با اشاره به اینکه راه‌های انتقال بیماری به سه روش است، بیان کرد: اول از طریق گزش نشان می‌دهد که یا ممکن است خود انسان را نشان دهد یا اینکه روی بدن و انسان دانسته یا ندانسته آن را لِه کند. راه انال ب از خ ی ی ات وات و ات ه ا آن ات ا ای ز ای دام اقال ااء اعاء فاق فاف فاف فاف ؛اف ؛اف البته اگر فرد گوشت و احشاء دام را به شکل خام یا درست پخته نشده مصردو کند اهم احتمای ابو. راه انتقال سوم هم از بیمار به سایر انسانها است.

او تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده نیز قبل از مصرف باید به مدت حداقل 24 ساعت در 4 درجه سانتیگراد در یخچال قرار گیرد و جگر و سایر امعاء و احشاء، از 48 ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتیگراد، مصرف شوند. می شوند.

امیری به مردم توصیه کرد: بهتر است، دام را از میادین مجاز خرید می کند. چراکه این مراکز تحت نظر سازمان دامپزشکی است. ذ دام بای ر اآگاه اجام ش چ که سود تای تاگ گاگاه های از انواع بیماری ها در دام‌ها موارد مشابه CCHF علائم ظاهری مشخصی ندارد شن شناط دامپزش

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا