عمومی

افسران سپاه پیشرفت اسلامی کشور

این بیانیه با تاکید بر روند دینی اسلام پس از پیامبر (ص) و جریان انقلابی پس از واقعه غدیر و عاشورا، دوران حاضر را دوران انتظار و امید معرفی کرد و بیانیه مرحله دوم را آینده‌نگر نامید. کاغذ کار در طول تاریخ باید تضاد جریان دینی و غیر دینی و دوگانگی و استکبار اسلامی را به عنوان پدیده ای برجسته در جامعه مدرن معرفی کرد و در این راستا توجه به سه عامل انگیزه، جهت و هدف را باید مورد توجه قرار داد. تعیین کننده .

فطرت انسان پیوند جسم و روح است و کاملاً واضح است که امیال و امیال درونی ما ریشه در گونه های حیوانی و معنوی ما دارد، بنابراین دنیا و همسویی فعلی آن گویای خود است. در آثار بزرگان دین به ویژه در وصایای سالک کتاب و مرحوم امام خمینی (ره)، محبت از نوع خداگونه به عنوان انگیزه و آرزوی انسان ذکر شده است.

عنصر دیگر راه است به معنای کنش ها و عکس العمل ها و فعل و انفعالات زندگی و در عقل سلیم همان سیره انسان است. روشن است که سبک زندگی انبیا و ائمه (ع) در تضاد با سبک زندگی ستمگرانی چون بنی امیه و بنی عباس و حاکمان طاغوت است. بنابراین در کارگاه انسان سازی نظام آموزشی (دانشگاه فرهنگیان) باید به این نکته اشاره کرد که سبک زندگی معلمان متدین با حضانت دینی با جنبش های غیر دینی متفاوت است.

بر اساس دیدگاه های دینی، هدف باید بندگی خدا و دوری از بت پرستی باشد. زیرا قرآن کریم به بندگان می فرماید:
مقام معظم رهبری همچنین معلمان را به دلیل اهمیت و نقش تعیین کننده در آینده کشور و نظام از کادرهای سپاه توسعه اسلامی کشور دانستند.

بنابراین دانشگاه فرهنگیان را باید دانشگاهی تربیت‌محور و انسانی دانست که هدف اصلی آن تامین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگران مؤمن و فداکار و معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. ، فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی، کارآمد و شایسته به سبک جمهوری اسلامی.
رسول خدا (ص) خود را معلم انسان دانست و فرمود: در واقع من به عنوان معلم فرستاده شدم.

* سخنان نمایندگان مشاوران و وزرای دانشگاه فرهنگیان در مراسم استقبال از دانشجویان و معلمان جدید در کشور

دکمه بازگشت به بالا